zelf boilies draaien


Plaats reactie
berjan meedendorp
Berichten: 18
Lid geworden op: 25-01-2015 19:32

25-01-2015 19:48

Ik zou zelf wel boilies willen draaien alleen er zijn zoveel verschillende basismixen en iedereen zegt weer wat anders dus ik zat zelf aan deze ingredienten te denken.

Tarwebloem.
Lijnzaad geplet(bind en hard goed uit en proteines vitamines vezels en vetzuren en werk ook nog laxerend dus goed verteerbaar)
Maismeel getoast.
Sojabloem ontvet en getoast.

Ik wil een vismeel bal en welke vismelen zal ik er in verwerken? Dacht zelf aan antarctic kril meel en tonijnmeel en kelp voor grove strutuur vitaminen mineralen en verteerbaarheid

Iemand een idee voor procenten meel in de basismix en vismeel.of iemand die een beter basismix weet.ik wil hem draaien met eipoeder.

Bvd.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

25-01-2015 21:01

Laxerend dus goed verteerbaar!!!!!! schiet mij maar lek,

Succes verder.

Oja als je al zoveelbasis mixen heb gezien pak er dan gewoon 1 en bij die mixen staan ook de hoeveelheden.
Oja joh!!!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-01-2015 15:08

Lijnzaad bevat het giftige blauwzuur. Je kan beter het voorbewerkte gemalen lijnkoek gebruiken. Check bij je (internet)hengelsportzaak, een molenaar of veevoer verkooppunt.

2 (10)kg. sojameel volvet getoast
3 (15)kg. maïsmeel (bloem of BC collant/gemalen baby corn)
4 (20)kg. tarwegriesmeel

Met een kilo gemalen hennep of vismeel doet hij het ook al lekker, maar je kan tot drie kilo aan extra melen gaan. Het ligt een beetje aan wat, waar en hoe je de bol in wilt zetten...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie