Hoeveelheid aas


Plaats reactie
Bart Hold
Berichten: 4
Lid geworden op: 20-08-2003 02:00
Locatie: amersfoort

29-08-2003 21:46

Beste medekarpervissers,

Ik ben benieuwd met de combinatie van hoeveelheid aas en de grootte (zwaarte) van de vis (karper).

-Hoeveel tijgernoten doen jullie op de hair;
-Vis je met meerder bouillies tegelijk.

En merken jullie daarbij een verschil met de grootte van de vis die jullie vangen?

Gr,

Bart
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

29-08-2003 23:09

De grote van de vis die ik ga vangen weet ik nooit vantevoren. Op mijn thuiswater zwemmen ze van 40cm tot ongeveer 40 pond, dus het is altijd weer een verrassing bij een run wat er aanhangt. Meestal als ik tijgernoten gebruik doe ik er twee aan met een stukje kurk ertussen. Ik gebruik vaak anderhalve 15 mm boilie. Ik heb nog nooit gemerkt dat het echt beter vangt, gewoon bijgeloof dus, maar heb er wel mijn grootste vissen aan gevangen. Een aas is niet snel te groot voor een karper, daar hoef je niet bang voor te zijn. Ik laat het vaak een beetje afhangen van de stek waar ik vis (verder weg = groter aas = minder brasem, dus minder vaak opnieuw uitvaren)en voral van de lengte van mijn hair. Ik knoop altijd lange hairs en laat circa twee tot drie cm tussen haak een aas.
groeten,
Daaf
gerard Akkermans
Berichten: 11
Lid geworden op: 01-09-2003 02:00
Locatie: Den Bosch

01-09-2003 22:01

hallo,

Ik vind het altijd aan het water liggen.Veel brasem,dan doe ik er 3 tijgernoten aan bijvoorbeeld(wel de grote tijgernoten niet die kleine rondjes he)
En de grote van het aas heeft absoluut niks met de grote van de vis te maken.Ik heb wel is iets gelezen over de kleur dat dat uitmaakte hoe donkerder de kleur hoe groter de vis,maar volgens mij is het onzin.Maar je weet maar nooit.
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

02-09-2003 00:02

meestal 2 tygernoten, boven een handje gevoerde, 2cm tussen haak en tygernoten
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
Plaats reactie