MTC gestoomde bollen ervaring


Plaats reactie
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-09-2014 18:21

Even resume;

Als 'goed' 'm dus in het idee en het gevoel zit, wat vis vangen met een bepaalde boilie voortbrengt, dan heeft een met regelmaat vangende visser simpelweg gelijk.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

18-09-2014 18:27

Heel simpel eigenlijk wel, kort door de bocht natuurlijk want er zijn meer factoren maar goed, ik zei al, tis geen evangelie.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

18-09-2014 18:29

Marco Mostard schreef:Even resume;

Als 'goed' 'm dus in het idee en het gevoel zit, wat vis vangen met een bepaalde boilie voortbrengt, dan heeft een met regelmaat vangende visser simpelweg gelijk.


Nee, dat geeft alleen aan dat "goed" een subjectief iets is en zeker niet strikt logisch.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-09-2014 18:32

25 kilo aan aas op een rivier voor Frankrijk,ik zou toch op zijn minst wel 50 kg bollen mee nemen,als je echt op de vis komt,dan is die 25 kilo aas zo pleite,ik neem zelf zo'n 60/70 kilo bollen mee,en zo'n 25 kg tijgers en 25 kg maïs.
Dit omdat ik sowieso toch 2 stekken aan ga voeren vanaf dag 1,ik zou als het jouw om vertrouwen gaat in die situatie aan mitsz vragen wat hij voor je betekenen kan om een goedkoper aas te laten draaien eventueel.of je heb een vette portemonnee, dat kan natuurlijk ook
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-09-2014 18:40

Rick zegt terecht; Maar 't is geen evangelie! Emilio zegt terecht; Subjectief!

Toch wordt een regelmatig vangende visser door vele als een goede visser beschouwd, evenals de visser naar alle waarschijnlijkheid zijn aas op dezelfde wijze bekijkt omdat hij er goed mee vangt!

Vangen als doel is overigens voor de één van groter belang voor de gehele beleving, dan voor de ander. Niets vangen kan namelijk zeer goed zonder hengels, want vis uit het water staren is door de eeuwen heen een zeer lastige gebleken...

Overigens zou ik voor bepaalde omstandigheden, 'echt goed aas (?)' niet verdunnen met andere producten, maar meer van een betaalbare verdunde soort kopen...
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 18-09-2014 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

18-09-2014 18:44

Tsjaaa..... Dan ga je helemaal op dun ijs. Aas is 1 ding, maar voerstrategie is weer een heel andere en dat heeft ook zijn weerslag op de kwaliteitservaring van het aas

Je kunt wel een Porsche kopen, maar als je niet kunt rijden kom je nog nergens......
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-09-2014 18:53

Chauffeur...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

18-09-2014 18:57

No fun.....
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-09-2014 19:02

Subjectief!; Scent of a woman...
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 18-09-2014 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

18-09-2014 19:06

Beter......maar niet goed genoeg.

Maar das natuurlijk subjectief waren we net achter....
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-09-2014 19:12

Haha, ik verbeterde me net zelf, maar je was me wat minuutjes voor :wink:
'Denk trouwens dat je wel weet hoe ik in het samenspel der zaken sta...

Ga ik weer lekker BBQ-en. En of dat lekker is maak ik idd zelf uit :D ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-09-2014 19:14

Whaha,wat je zegt,laatst een vent zo'n kakker,met een gele Ferrari,ging achteruit in parkeren.5 keer steken,2 keer uitstappen om te kijken hoe ver hij nog naar achteren kon.Ik was bezig met ramen zemen van een pand. ( ben glazenwasser).de manier hoe hij keek naar me,vol afgunst,vol arrogantie,kijk hem zitten die glazenwasser kon je van ze kop af lezen,hij loopt langs ,schuift zijn 1 of andere peperdure zonne bril boven zijn ogen en zegt,ja ja,mooie auto he.
Ik zeg : nou nou zeker weten,nou nog een chauffeur die hem een beetje besturen kan.

Vond die niet zo grappig,met ze kakhoofd.

On topic naar weer 8)
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

18-09-2014 19:18

Rik koster schreef:25 kilo aan aas op een rivier voor Frankrijk,ik zou toch op zijn minst wel 50 kg bollen mee nemen,als je echt op de vis komt,dan is die 25 kilo aas zo pleite,ik neem zelf zo'n 60/70 kilo bollen mee,en zo'n 25 kg tijgers en 25 kg maïs.
Dit omdat ik sowieso toch 2 stekken aan ga voeren vanaf dag 1,ik zou als het jouw om vertrouwen gaat in die situatie aan mitsz vragen wat hij voor je betekenen kan om een goedkoper aas te laten draaien eventueel.of je heb een vette portemonnee, dat kan natuurlijk ook


Daaf wolters zei al dat er goedkopere alternatieven zijn voor grote campagnes, rond de 5,- p/kilo.
Geld is zeker iets om rekening mee te houden, helaas zou ik bijna zeggen, die 25 kilo moet je mij niet op vastpinnen hoor, was als voorbeeld.
Maar als ik naar Frankrijk ging koos ik wel voor de rivieren en niet voor de btw's, ik koos dan voor tijgers en pinda's, met mais steek je je hoofd in een strop op de rivieren :oops:
Voor een lang weekend had ik ongeveer 30 a 40 kilo bollen nodig en hetzelfde in noten.
Ik zou dan inderdaad voor meer kwantiteit dan kwaliteit kiezen, in mijn tijd waren de noten trouwens echt nodig, veel karpers hadden nooit een boilie van dichtbij gezien toen.
Zou ik nu gaan, en misschien doe ik dat in het voorjaar, dan zal het anders zijn denk ik, ik lees zorgvuldig de verslagen van mannen die ook wat te melden hebben.

Emilio, eerlijk gezegd heeft veel te maken met vertrouwen, ben ik heel eerlijk dan krijg ik dejavu's van de Watersense jaren, toen had ik het gevoel dat alles klopte met het aas, op een of andere manier zie en voel je gewoon dat dit geen 13 in een dozijn bollen zijn, ik geef toe, het is niet uit te leggen, het is mijn belevenis en verder niks.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

18-09-2014 19:24

Rik koster schreef:Whaha,wat je zegt,laatst een vent zo'n kakker,met een gele Ferrari,ging achteruit in parkeren.5 keer steken,2 keer uitstappen om te kijken hoe ver hij nog naar achteren kon.Ik was bezig met ramen zemen van een pand. ( ben glazenwasser).de manier hoe hij keek naar me,vol afgunst,vol arrogantie,kijk hem zitten die glazenwasser kon je van ze kop af lezen,hij loopt langs ,schuift zijn 1 of andere peperdure zonne bril boven zijn ogen en zegt,ja ja,mooie auto he.
Ik zeg : nou nou zeker weten,nou nog een chauffeur die hem een beetje besturen kan.

Vond die niet zo grappig,met ze kakhoofd.

On topic naar weer 8)



Niks is echt meer, verveelde 2de jeugd types kopen een alvast ingesleten leren jas bij de leertent en een harley, weekend warriors en ozo stoer, maar maandag weer verzekeringen verkopen, teveel verdienende vrachtwagenondernemers kopen een Dakartruck en gaan lekker spelen met een peuk in hun hoofd, en dan durven ze zich te vergelijken met de mannen die reden in Afrika in de jaren 80.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

18-09-2014 19:29

Nog 1x dan, wat ik van de bollen vindt is idd subjectief, maar ik vindt ze wel super, wat je daarvan moet vinden is dus aan iedereen die het leest eigenlijk, het is in ieder geval oprecht en gemeend zonder enig belang.

Net de 5K Solution verdeeld in de vriezer gegooid en wederom is het een goede bol om te zien en te voelen, zoals ik al eerder zei, watersense dejavu, dus ik geloof er wederom in maar ik hou jullie op de hoogte.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-09-2014 19:33

Niks is echt meer, verveelde 2de jeugd types kopen een alvast ingesleten leren jas bij de leertent en een harley, weekend warriors en ozo stoer, maar maandag weer verzekeringen verkopen, teveel verdienende vrachtwagenondernemers kopen een Dakartruck en gaan lekker spelen met een peuk in hun hoofd, en dan durven ze zich te vergelijken met de mannen die reden in Afrika in de jaren 80.

Er zijn er trouwens ook die die leren jas al droegen, maar waar hun baas.., en veel belangrijker, de klant dit niet accepteerde...

Overigens is niet normaal kunnen praten gelukkig voor de man met de peuk geen belangrijk punt gebleken of ie met een vrachtwagen mee mocht daKARREN. Mompeldemompuluhritis :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

18-09-2014 19:44

Rick, ga je de Solution boilies uit varen met een bootje?
Wel goed trainen voor je gaat, je kan zomaar beet hebben voor je terug bent. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-09-2014 19:57

ik begrijp wat je bedoelt rick,ik had dat vroeger ook toen ik ze nog zelf draaide,ineens heb je een recept gedraaid,je proeft ruikt,en je denkt....godverdomme dit is het !!
ik draaide kaneel bollen,en kerrie bollen,die dingen kun je tot de dag van vandaag nog steeds nergens verkrijgen,en als we het hebben over atractief aas,dan zijn die 2 soorten kruiden bij mij toch wel het toppunt van alle gebleken,een ieder die deze bollen in handen kreeg,proef en rook,was gewoon verkocht,echte instant snoepjes,met liefde bloed zweet en tranen gedraaid.achterlijk als ik was stond ik in de avond om 11 uur nog in de keuken zodat ik de volgende dag verse bollen had.
was toen werkeloos,en vrijgezel,en had zeeën van tijd.mooie tijden toen mee gemaakt,ik leefde aan het water,in het weekend in de kroeg,door de weeks knallen,2009,wat een top jaar !!
als ik persoonlijk nooit met crap aas op een rivier extreme goede sessies mee had gemaakt,en ik praat over een gemiddelde van zo'n 10 runs per nacht,dan had ik mischien ook anders erover gedacht,en ook met wat atractiever aas op een rivier gezeten,maar ik heb serieus 4 jaar lang op de ijssel verschillende bollen tegen over elkaar gevist,samen met mijn neef,en mijn maat,het maakte echt geen ruk uit,als je maar volume kon gooien om de vis vast te houden.mijn top sessie was een enkele nacht van 24 runs,met bollen uit zo'n hele grote zak met allerlei kleurtjes en diameters aan bollen.ik had 5 kg voorgevoerd,en de eerste de beste vis was direct een 16 kilo vis.ik heb die hele nacht niet kunnen slapen van de runs.helaas waren mijn bollen vrij snel op,en namen de runs in rap tempo af tot uiteindelijk in de vroege morgen rond een uur of 7 alle vis vertrokken was.
als ik 80 ben,en nog niet dement,dan ben ik deze sessie,en deze vis nog steeds niet vergeten dat weet ik zeker.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

18-09-2014 20:07

Tof dit verhaal, je hebt gelijk en ik zei het al eerder, op de rivieren en kanalen probeer je ze zo lang mogelijk op je plek te houden, het is hit en run en daar heb je veel voer voor nodig en dat hoeft niet perse hoogstaand te zijn.
Verder is het de ultieme kick natuurlijk, vangen op je eigen bollen en nog goed ook!

Maar ik snap zo goed waar dit verhaal over gaat, het is wat deze hobby zo mooi maakt, er zijn momenten dan komt alles samen en dan klopt alles en loop je een week met je hoofd in de wolken.
Die verhalen heb ik ook, en iedereen die deze hobby werkelijk beleeft.
Tof!!
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

28-09-2014 11:01

Ik heb vorige week 7.5kg bollen besteld en betaald bij mtc maar geen bevestigings mail gekregen.
Hebben jullie dit wel gehad tijdens het bestellen of is er iets misgegaan?
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

28-09-2014 12:08

Ik dacht ook dat er geen bevestiging was, volgens Martin komt dat een enkele keer voor.
Toen ik echter nog eens keek was er wel degelijk een email, onderwerp "MTC Baits - Webshop bestelling"
Als je die niet kunt vinden kun je morgen MTC bellen om na te vragen.
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

01-10-2014 14:39

De bollen zijn binnen.
Heb 25mm en 20mm de globe bollen plus hookbait dip.
Volgende week dinsdag op woensdag weer een nachtsessie op het kanaal.
Ik ga drie dagen vtv. De bollen in gemixte diameters,heel en half meenemen in de voercampanje en kijken hoe ze he doen.
De bollen ruiken ontzettend sterk,had ze meteen uit de verpakking d vriezer ingegooid en een uur later kwam mijn vrouw en kinderen binnen die zich afvroegen wat er zo stonk :D

Ik houd jullie op de hoogte.
Bijlagen
IMG_2014100123837.jpg
(63.73 KiB) 2599 keer gedownload
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-10-2014 16:42

Goed te horen dat alles aan is gekomen Michel. :D

Trouwens... we ruiken hier ook allemaal erg sterk. :D

Vang ze!
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

01-10-2014 16:47

Benieuwd naar je ervaringen, hou ons op de hoogte!
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

01-10-2014 17:55

Tnx Mitsz,

Zag er goed verzorgd uit,was netjes verpakt en de mail die eerder was verstuurd kwam ik uiteindelijk in mijn spam folder tegen.
Vond alleen aan de dip een ammoniak lucht zitten maar dat kan aan mij liggen ?
Ik houd jullie op de hoogte.
Kansloos gezeik!