Oude meuk boilies "Hengelsport Winkelier"


Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-09-2014 17:44

Tjah dat is natuurlijk je persoonlijke geloof. Bij readys word het bedervings proces gestopt dmv een conserveer middel, bij freezers door een lage temperatuur. In beide gevallen gaat de kwaliteit na verloop van tijd achteruit of het nu een ready of een freezer is. Feit is gewoon dat ik met beide goed heb gevangen, zowel met ready als met freezers. Uitei delijk draait het daarom.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-09-2014 18:52

Lastig om met oude meuk te vissen, of toch niet. Naar aanleiding van deze topic afgelopen nacht met bollen gevist die respectievelijk 1 en 2 jaar oud zijn. Zo komen wel van een zeer respectabel bekend staande boilieboer in ons land die ze nog zelf draait. Mocht drie aanbeten verzilveren op de (mmm lekker) oude meuk, wat voor dit water meer een uitzondering dan een regel is.

Kan verkeren,
Peter
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

05-09-2014 11:49

maar daarbij zijn het stugge mensen bij koster

Ik koop weleens via de webshop bij Koster, maar ben zeker geen grote klant. Toen echter de schroefdraad van een nieuw geleverde bankstick vorig najaar niet volledig getapt bleek te zijn en ik het achtersteuntje maar zeer moeilijk een paar slagen in de draad kreeg werd het meteen opgelost.

En wel zonder dat ik iets hoefde op te sturen of te laten zien :wink: .

Koster heeft sinds vorig jaar cbb in z,n programma opgenomen.

citaat van CBB,.kan je even melden welk lot nummer er op de emmer stond want ik weet dat Koster nog een paar zeer oude emmers staan heeft.

Wat ik in dit boilie verhaal niet begrijp (goed gelezen hoor), is dat er in z'n algemeenheid wordt gesproken over oude meuk terwijl Koster het merk 'pas' een jaar verkoopt :roll: !? Hoe lang heeft het dan wel niet bij de bollenboer gestaan voor levering naar de winkelier dat het nu ook zelfs oud genoemd wordt door de bollenboer? Buiten dat; Wat verwacht de gemiddelde readie made visser aan versheid te kopen, buiten een vermelde THT van een aantal jaren.., en met welk recht :-? ?

Je kiest er simpelweg voor om in het ongewisse te blijven met welk gekocht aas dan ook, ongeacht reden voor de aanschaf.

Een aantal winkeliers hier in de regio verkopen ook toevallig wat bollen, maar draaien veelal op wit-, en/of zeevissen. Hardlopers zijn boilies er zeker niet, en van de week zag ik in een van die winkels boilies staan in een schap wat in het dag/zonlicht stond. Wegens z'n karig bordje aan verdere kleine karperspullen aan de wand vroeg ik; Is er nog maar zo weinig animo in deze omgeving voor het karpervissen? Ja, was het antwoord!

Kun je als klant afvragen hoe lang die bollen al in het zonlicht staan of nog zullen staan, en dan zegt een THT ook al helemaal niets lijkt me! Als ze zo niet gaan schimmelen.., wat zal er dan niet aan producten in verwerkt zijn :o ?

Feit is gewoon dat ik met beide goed heb gevangen, zowel met ready als met freezers. Uitei delijk draait het daarom.

...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

05-09-2014 13:05

Zoals al eerder aangegeven,.wegens het vergeten van me aas de dichtbijzijnde winkelier (koster)bezocht,.daar de bollen van CBB meegenomen en op de stek aangekomen tot de conclusie gekomen dat het niet de kwaliteit was die ik ooit eens eerder heb gehad,.muf,kurkdroge binnenkern en een kleffe buitenkorst.
Ik heb de sessie gewoon gevist met die zooi maar het zat me achteraf niet lekker,.Koster gebeld maar tevergeefs (zoals gewoonlijk in mijn geval,Ezel syndroom wellicht maargoed),.en een mailtje naar CBB,.CBB wilde een THT code nr maar ik had de zooi al weggegooid,.en in ons gesprek gaf hij aan dat er inderdaad nog veroudere bollen bij Koster lagen maar dat ze daar niks aan konden doen omdat Koster dat ook niet wilde.Einde discusie.
Wat mij betreft nooit meer Koster.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

05-09-2014 14:26

Ik had het al gelezen en begrepen Leon! Maar heb je mijn opmerking ook echt begrepen?
Wat verwacht de gemiddelde readie made visser aan versheid te kopen, buiten een vermelde THT van een aantal jaren.., en met welk recht?


- Jij was helaas vergeetachtig en kiest er zelf voor om niet terug te rijden voor je vertrouwde bollen.
- Je koopt die kant en klare bollen, op de makkelijkste route die jezelf kiest (dat kun je een winkelier niet kwalijk nemen), bij Koster die dit merk achteraf bezien 'pas' een jaar verkoopt.
- Aan de waterkant 'blijkt het' oude meuk en je gooit later alle 'redenen' tot een evt. compensatie
weg in de kliko.
- Je belt Koster en deze zal (niet hardop) gedacht hebben; Ja, readies! Die liggen soms wel 'eventjes'
op de plank en dat kunt u als klant misschien zelf ook wel op voorhand indenken!
- CBB zegt doodleuk op vraag van je mail destijds oude meuk aan Koster verkocht te hebben :o !? En dus ook Koster geen plezier hebben gedaan (mag ik hopen!)
- Jij bent van mening rechten te kunnen ontlenen aan de koop van 'plank' boilies, wat overigens een
product is waar nog geheel geen regelgeving betreffende versheid voor bestaat!

Weet je nog waar het begon?

Als er schimmel op de bollen staat, je de kassabon nog hebt, de verpakking nog gesloten en de THT nog niet voorbij is, dan zal een hengelsportwinkelier zich inschikkelijk moeten opstellen! In het geval dat de vla is opgegeten, het pak in de papierbak is beland en jij aan de kassa komt vertellen dat het niet gesmaakt heeft, dan zal een reguliere voedingsmiddelenwinkel niet anders reageren dan; Helaas meneer :wink: .

Of je moet misschien in een volle zaak stampij gaan staan maken :D ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

05-09-2014 15:07

[/quote]
Helaas meneer ...[/quote]

Oh nee, lees de 7-zekerheden van de Jumbo er maar eens op na mn de vers garantie! :wink:

Groet, Peter

Ps zeg slager het stukje vlees dat je me gister verkocht smaakte niet en vond het wat taai, waarop de slager antwoordde, "probeert u dit stuk dan maar en ik hoop dat het u dit keer goed smaakt". Geen bon en geen stuk taai vlees als bewijs. Service ten top, dat zouden meer mensen moeten doen.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

05-09-2014 15:22

Marco,.Versheid van readies is inderdaad lastig,.maar ik verwacht minimaal een volwaardig product en dit was alles behalve dat,.het vreemde is en jammer genoeg kan ik het nergens terug vinden is dat Cbb toegeef dat er inderdaad als eerste geleverde stock in de winkel staat,.op mijn opmerking dat ze voor volwaardige verse en goede spullen gaan,.die oude zooi dan niet terug nemen schreef hij mij dat ze dat hebben voorgesteld aan Koster maar dat hun dat niet wilde (kostenpost?),.natuurlijk was het verstandiger geweest met bon enz terug te gaan maar de terleurstelling/verbazing heb mij doen besluiten van niet,.Koster kan zo en zo de Pot op want dit is niet de eerste keer dat ze mij terleurstellen,en wat betreft Peter zijn reactie tsjaaa zo had het ook gekund,.oooit eens slechte pellets ontvangen bij Bas boilieshop en netjes een nieuwe zak gekregen.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

05-09-2014 16:47

Tag team :D

Peter van Loo schreef:Service ten top, dat zouden meer mensen moeten doen.


Dat niet iedere winkelier het zelfde denkt.., zeker grote bedrijven of concerns kopen veelal goedkoop in (Jumbo, Bas boilieshop...) of financieel kan denken, is ook voor mij ook een feit gebleken. En service kan ook best anders zijn bij een kleinere zaak. Vooral wanneer je normaliter een tevreden en vaste klant bent en/of anders iets aantoonbaar maakt.

Maar wanneer elke winkelier iedereen met een niet te controleren klacht, en daar hebben we het hier over, zonder omzien een nieuw product zou leveren, dan waren er zo ook een flink extra aantal failliete zaken meer.., ehh minder! Een bedrijf kan echt niet leven op de eerlijkheid van de klant alleen.

Nogmaals; ik bestel bijna nooit bij Koster, het ging over 92,56 euro (ff mail gecheckt) en de defecte banckstick werd zoals verwacht geregeld. De bestelling was overigens te laat kan ik mij herinneren en daar heb ik voorhand nog een opmerking via mail overgemaakt. Dat moet bij wie dan ook geen gewoonte zijn, want dan winkel ik ergens anders vrolijk verder...

Maar lees eventjes;

Tussen deze zending zaten ook batterijen voor de fox Eos X welke van een non-merk waren. Waardeloze batterijen achteraf! Was het echter niet mijn eigen schuld omdat ik als klant niet de moeite nam om op voorhand toch even het mili amperage van die batterijen te controleren?

Denk het wel hoor! En daar ga ik dan ook niet over klagen :wink:

Ps; Bij twijfel in een winkel vraag ik of ik een product mag openen om het te controleren. Zo niet.., NEXT!.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

05-09-2014 16:56

Dat Koster denk,.vergeet het maar oke,...maar CBB wist ervan.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

05-09-2014 16:59

Ben ik met je eens.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

05-09-2014 17:54

Een niet te controleren klacht Marco, en in dit geval klopt dat!! Maaaar we hebben het over een zakkie boilies!!!

Groet, Peter

Ps in dit geval is Koster hoogst waarschijnlijk een potentiële klant kwijt, enkelt en alleen maar door zo'n pleuris zakkie, kom op ondernemend Nederland wordt eens wakker.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

05-09-2014 19:21

Ik was overigens klaar hoor Peter...

Een niet te controleren klacht Marco, en in dit geval klopt dat!! Maaaar we hebben het over een zakkie boilies!!!

'Had deze in m'n eerdere post weggestreept omdat Leon er eventueel aanstoot aan kon nemen, maar daar komt 'ie dan alsnog met dank aan Peter :wink:, en ook ik neem zeker mijn verantwoording voor de keuze tot plaatsing :D ;

Wanneer elke, op een bol niets vangende, slechts zo nu en dan je winkel binnenvallende en sporadisch kopende klager vindt dat hij/zij het recht heeft op nieuwe bollen zonder aantoonbaar falen van dit product, dan ben je als hengelsportwinkelier de rest van je leven wel zoet...

Niets persoonlijks dus :wink:

Ps in dit geval is Koster hoogst waarschijnlijk een potentiële klant kwijt, enkelt en alleen maar door zo'n pleuris zakkie, kom op ondernemend Nederland wordt eens wakker.

Kom op Nederland.., neem eens de verantwoordelijkheid voor je 'eigen' aankoopkeuzes!

Dat de ene consument overigens beter 'geprimed' kan worden tot een impulsieve en misschien zelfs verkeerde aankoop dan de ander, daar mag je als consument zelf best bewust van zijn hoor.

Money makes the world go round (for a lot of people)... :wink:
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 05-09-2014 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

05-09-2014 19:31

Kan me goed voorstellen dat een winkelier een wat andere opstelling heeft bij een impuls aankoper die weinig of niets eerder heeft gekocht t.o.v. een vaste klant die trouw zijn spullen komt halen. Mag ook wel wat van de consument worden verwacht idd.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

05-09-2014 20:07

Emilio Visser schreef:Kan me goed voorstellen dat een winkelier een wat andere opstelling heeft bij een impuls aankoper die weinig of niets eerder heeft gekocht t.o.v. een vaste klant die trouw zijn spullen komt halen. Mag ook wel wat van de consument worden verwacht idd.


Wat een onzin,.alsof je eerst honderden moet uitgeven om dan een beetje service te krijgen,ik was al heel lang klaar met die Toko,.de enige fatsoenlijke is dat meisje wat daar rond loop.
Het gaat mij trouwens niet om die paar bollen,.het is de manier van zowel Koster als van CBB,..gewoon toegeven dat er verouderde bollen in de winkel staan en er vervolgens er niks aan doen.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

05-09-2014 20:25

Marco kom nou eens to the point ipv die ellenlange verhaaltjes. Iedereen gaat je haast geloven op dit board wbt jou viskunde en ook nog eens betreffende aas want jij flikkert namelijk alles door elkaar als om een mix samenstelling gaat. En ondernemer zal ik zeker niet worden gezien je vorige postings.

Groet, Peter

Ps sorry ff niets te doen, dacht ga ff ruzie maken.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

05-09-2014 20:42

leenderts leon schreef:Wat een onzin,.alsof je eerst honderden moet uitgeven om dan een beetje service te krijgen,ik was al heel lang klaar met die Toko,.de enige fatsoenlijke is dat meisje wat daar rond loop.
Het gaat mij trouwens niet om die paar bollen,.het is de manier van zowel Koster als van CBB,..gewoon toegeven dat er verouderde bollen in de winkel staan en er vervolgens er niks aan doen.


Geen honderden euro's, maar gewoon af en toe een aankoopje. Dan kan men ook inschatten of je een raszeikert/oplichter bent, of een normale klant. Als het laatste het geval is, dan is een stuk coulance (want daar hebben we het hier over) veel waarschijnlijker.

Daarbij kun je de winkelier en/of producent niet verwijten dat er oudere bollen in de winkel staan zolang er geen regelgeving is vwb houdbaarheid. Ik weet nog steeds niet wat je met verouderd nou precies bedoeld? waren die dingen 2 maanden of 2 jaar oud?

Daarbij gooi je ook nog eens de boel in de bak en ga je vervolgens klagen. Dat kun je alleen jezelf verwijten, je kiest er zelf voor om je kans op rechtzetten om zeep te helpen. Je geeft de winkelier niet de kans om te beoordelen of de bollen idd afwijken van de gebruikelijke kwaliteit. Zo wordt het wel een beetje klagen om het klagen zonder iets simpelweg op te willen lossen op de gebruikelijkelijke manier.

Ik snap in dit geval de winkelier wel.....
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

05-09-2014 23:23

Daarbij kun je de winkelier en/of producent niet verwijten dat er oudere bollen in de winkel staan zolang er geen regelgeving is vwb houdbaarheid. Ik weet nog steeds niet wat je met verouderd nou precies bedoeld? waren die dingen 2 maanden of 2 jaar oud?



Ik snap in dit geval de winkelier wel.....[/quote]

Lezend door het topic en ervan uitgaand dat hij ter zake kundig is om te bepalen dat er van de boilie alleen nog conserveringsmiddelen over zijn zo'n beetje zou zo'n winkel dat toch beter moeten oppakken, het ging hem niet om teruggave van zijn geld ofzo dacht ik, de winkelier had er beter aan gedaan om het als een goedbedoelde headsup te behandelen en zelf contact erover opnemen met de leverancier.
Wat Leon steekt denk ik is dat hij niet serieus is genomen of geloofd is, het had natuurlijk geholpen als hij een paar bollen overhad om te laten zien wat er volgens hem aan scheelde, maar dan nog, was ik de winkelier trok ik de volgende zak open en zou in ieder geval uitsluitsel willen hebben, Leon voelt zich dan serieus genomen en de winkelier weet of de klacht terecht is, door amper te reageren en dezelfde zakken te blijven verkopen heeft hij wel de schijn tegen.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

05-09-2014 23:29

Als je me quote doe het dan volledig en trek de boel niet uit verband, dit staat er niet......
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

05-09-2014 23:44

?? Dat is zo niet bedoelt hoor, ik ben het alleen niet met je conclusie eens, da's alles verder, het laatste zinnetje was niet de bedoeling, lifte ongezien mee :wink:
Geen idee waarom ik jouw mening anders zou willen weergeven, ik wilde alleen duidelijk maken dat de verkoper er meer mee had moeten doen.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

05-09-2014 23:59

Rick van Sinderen schreef:?? Dat is zo niet bedoelt hoor, ik ben het alleen niet met je conclusie eens, da's alles verder, het laatste zinnetje was niet de bedoeling, lifte ongezien mee :wink:
Geen idee waarom ik jouw mening anders zou willen weergeven, ik wilde alleen duidelijk maken dat de verkoper er meer mee had moeten doen.


Geen probleem, dacht dat je die 2 dingen aan elkaar probeerde te linken en dan trek je de boel dus uit verband. De conclusie is niet zo zeer gebaseerd op de 2e alinea, maar op de 3e.

Ik vind dat nogal een zwak verhaal eerlijk gezegd. Als je graag iets wilt bereiken dan zorg je dat je met goede argumenten komt en dat je dus de boel niet wegkiepert. Het is nogal een vaag verhaal op deze manier en ik kan me er wel wat bij voorstellen als een winkelier het dan niet/minder serieus neemt en het opvat als iemand die gratis bollen wil oid. Kleine moeite om een handje bollen te bewaren tenslotte.....
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

06-09-2014 00:20

Dat zeg ik ook en had hij moeten doen idd, maar ik kan ook begrijpen dat hij zich niet serieus genomen voelt.
Blijft toch raar dat in deze wereld die zoveel met vers en voeding bezig is een boiliemaker niet uit zijn eigen beweging op z'n minst een produktiedatum op de verpakking ongecodeerd vermeld, dan is het einde discussie.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

06-09-2014 08:22

CBB weet dat er "oudere" emmers in de winkel staan/stonden.
Bijlagen
IMG_9434.jpg
(201.11 KiB) 2994 keer gedownload
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

06-09-2014 08:48

Volgens mij staat er "zou kunnen" en niet dat je deze hebt gehad. Je weet dus niet hoe oud ze waren begrijp ik?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

06-09-2014 11:18

Peter van Loo schreef:Marco kom nou eens to the point ipv die ellenlange verhaaltjes. Iedereen gaat je haast geloven op dit board wbt jou viskunde en ook nog eens betreffende aas want jij flikkert namelijk alles door elkaar als om een mix samenstelling gaat. En ondernemer zal ik zeker niet worden gezien je vorige postings. Groet, Peter Ps sorry ff niets te doen, dacht ga ff ruzie maken.


veel verhaaltjes met zelfde point wegens niet goed begrepen worden.stop. alles door elkaar om niet te twijfelen over keuze van bol en veelzijdigheid van triggers.stop. jij ondernemer? mij worst.stop. succes met ruzie.stop.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

06-09-2014 12:36

Het was gewoon oude of bedorven meuk,..tht sticker ja of nee,.ik loop lang genoeg mee om het te beoordelen daarbij geef CBB het zelf toe dat er nog oude emmers zouden staan.Het zal mij verder een zorg wezen want de volgende klant zou ook wel eens een oude emmer kunnen treffen en dan niet de kwaliteit krijgen waarvoor CBB staat en wellicht de volgende keer voor een ander merk kies.
Bijlagen
IMG_5927.jpg
(165.74 KiB) 2946 keer gedownload