beginnend boilie recept

Plaats reactie
mike kamstra

12-08-2014 00:14

hallo allemaal,
ik wil beginnen met boilies maken en wil het liefst zoon gele birdfood scopex maken wat heb ik hiervoor nodig?
alvast bedankt
R de Winter
Contacteer:

12-08-2014 08:59

daar heb je de zoekfunctie voor nodig op deze site:

dan zoek je op boilie recepten en vind je vele recepten.

maar ik ben de rotste niet:

400gr tarwebloem
400gr griesmeel
400gr soyameel
300gr maismeel
300gr birdfood mix
20ml-40ml scopex flavour
kleurstof naar keuze, theelepeltje is voldoende en los dit op in je eieren.
eieren toevoegen zoveel nodig is ;)

Succes en laat maar weten of het wat geworden is.

Cheers.
Oja joh!!!
mike kamstra

12-08-2014 10:51

R de Winter schreef:daar heb je de zoekfunctie voor nodig op deze site:

dan zoek je op boilie recepten en vind je vele recepten.

maar ik ben de rotste niet:

400gr tarwebloem
400gr griesmeel
400gr soyameel
300gr maismeel
300gr birdfood mix
20ml-40ml scopex flavour
kleurstof naar keuze, theelepeltje is voldoende en los dit op in je eieren.
eieren toevoegen zoveel nodig is ;)

Succes en laat maar weten of het wat geworden is.

Cheers.

Heel erg bedankt en is soyameel ook in de supermarkt te koop?
Groetjes
R de Winter
Contacteer:

12-08-2014 11:26

vast wel,... hier bij ons in ieder geval wel ;) en anders ff vragen in de supermarkt.

bestel het altijd bij basboilieshop.nl die heeft de meeste melen wel en ze komen het nog brengen ook!!
en anders heeft de hengelsportzaak het wel of kan het wel regelen voor je mochten ze het niet hebben.

je kan ook bij henkkoster.nl kijken die heeft melen van evezet,...

genoeg keuze dus.

Succes.
Oja joh!!!
mike kamstra

12-08-2014 23:02

vanmiddag de eerste boilies gedraaid en 50 ml proline liquid bait booster scopex toegevoegd maar vind het nog steeds een beetje naar 'deeg' ruiken.
heb ik wel het goeie gebruikt of moet ik wat anders gebruiken?
mvg
bert kamp

13-08-2014 00:11

Liquid Bait Boosters zijn speciaal ontwikkeld om je boilies, sticks, pellets, particles of mixen een extra boost mee te geven

Dat wil zeggen, als het al een boilie, stick of pellet is. Waarschijnlijk is de booster er uit gekookt en heb je het met het kookwater weggegooid.
Maar!!!!, niet getreurd, na het drogen kun je de boilies er mee soaken zodat ze er toch nog naar ruiken.

http://www.proline-products.nl/baits/li ... oster.html

Volgende keer een flavour gebruiken, een flavour is meer geconcentreerd en word meestal in potjes van 100cc verkocht, vaak is de aanbevolen hoeveelheid minder dan 10cc per kilo mix.
Daaf Wolters

13-08-2014 00:59

Een beetje deeggeur is niks mis mee hoor, al die chemische luchtjes vangen meer vissers dan vissen.
Als je heel goed weet welke flavour je waar op gooit kan dat een (kleine) weerwaarde hebben maar heel vaak gaat zonder of minder net zo goed en soms zelfs beter. De vis vind je aas echt wel.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
mike kamstra

13-08-2014 01:16

Okee dus als ik het goed begrijp kan ik ze zo houden ?
Zonder 'chemische' middeltjes zou dus prima werken en alle regenboog kleuren die je in de winkel kan kopen zit hem meer bij de vissers tussen de oren als dat het werkelijk uitmaakt?
Bedankt
P.s. waarom komt er te staan als ik een bijlage van 800x800 pixels wil toevoegen en minder als 3mb is te staan: de forum bijlagequota is berijkt?
mitsz van der kamp
Contacteer:

13-08-2014 12:45

Ja Mike, ze kunnen zelfs zonder flavour. Het gebruik van flavours is de erfenis van Otto Overbeck die we maar niet kunnen lossen.

Karpers maakt het (in de meeste gevallen) geen ruk uit of je er flavour in hebt.

Gewoon gaan vissen met die handel en dan komt het helemaal goed. Het recpt van R. is een mooie start.

groetjes Mitsz
Frenk de Gruiter

13-08-2014 12:59

de forum bijlagequota is bereikt
Hier hebben er meerderen last van. je foto iets kleiner maken dan 800x800 pixels helpt bij sommigen.
De moderators heb ik hier nog niet op zien reageren (dit komt in vele topics voor).
R de Winter
Contacteer:

13-08-2014 14:14

om de bollen niet te koken kun je ze ook in een vergiet doen en dan een laagje water aan de kook brengen en de deksel erop en stomen die bollen..

en idd als je lekkere scopex wil gebruik dan een flavour,... een goeie flauvour kun je kopen bij keencarps.. zeker de kiwi en bosbes zijn toppers ;)

Succes.
Oja joh!!!
mike kamstra

13-08-2014 17:01

R de Winter schreef:om de bollen niet te koken kun je ze ook in een vergiet doen en dan een laagje water aan de kook brengen en de deksel erop en stomen die bollen..

en idd als je lekkere scopex wil gebruik dan een flavour,... een goeie flauvour kun je kopen bij keencarps.. zeker de kiwi en bosbes zijn toppers ;)

Succes.

Okee alleen hoelang moet ik ze dan stomen?
Alvast bedankt
R de Winter
Contacteer:

13-08-2014 18:58

mike,... ik stoom ze rond de 8/10 minuten en laat ze dan 24 uur drogen en dat doe ik met 2 kilo per keer.

let wel dat sommige bollen minder gestoomd worden dan anders zeg maar, omdat ze vele bollen tegen elkaar aanliggen en niet netjes op een stoomrekje naast elkaar zeg maar..

dus de ene bol is uit eindelijk wat harder dan de andere, maar ik vind dit juist alleen maar beter, maar dat is mijn persoonlijke mening ;)

wil je meer dan laten we zeggen 2 kilo maken, dan raad ik je echt aan om het niet op deze manier te doen. maar daar kom je op den duur wel achter als je het vaker gaat doen. Voor nu zou ik het op de vergiet manier doen aangezien je net begint,.. en trouwens ik vis al heeeeel wat jaren en doe de vergiet methode ook nog als ik niet al te veel nodig heb :D :D

succes en laat je vangsten maar zien.

Cheers!

ps: ik zat net nog even te kijken wat je zei dat het kleurtje van de bollen tussen de oren zit,.. in principe wel,... karpers maakt het niet uit, maar wat wel uit maakt zijn die verdomde waterkippen,.. ik heb op wateren gemerkt dat als ik vele kleuren neem of wit ik meer last heb van waterkippen dan dat ik een zwarte bol of bruine neem,.. maar voor de rest zit het wel tussen die oortjes,.. geur daar in tegen heb ik nog me twijfels over of dit wel door de karper is te herkennen en niet alleen een ding is wat de visser wil,... ik blijf me flavours gewoon gebruiken ;)
Oja joh!!!
Plaats reactie