Zurige geur boilies


Plaats reactie
Ivo van Oudenaarden
Berichten: 6
Lid geworden op: 17-07-2014 12:01

06-08-2014 12:16

Beste medevissers,
Ik heb voor het zelf draaien van mijn boilies sojameel van de toko gebruikt.
Dit resulteert zeker in het deeg, maar ook na het koken, en in mindere mate uit de vriezer voor een typische zurige geur aan de boilies. In het deeg is het zelfs zo scherp dat het de overige geuren onherkenbaar maakt. Deze komen na het koken/invriezen wel beter tot hun recht, maar nog niet wat het zou moeten zijn.
Is dit gebruikelijk voor sojameel, of had ik een slechte zak te pakken?
Ik heb nu maar een hoeveelheid sojabloem besteld bij een aasleverancier, zou ik hier hetzelfde 'probleem' mee hebben? En wat zou onze vriend karper er van vinden?

Mvg,
ivo
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

06-08-2014 13:46

Ik denk dat onze vriend karper het schandalig zou vinden als de toko je slechte meel zou verkopen! :wink: :lol:
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

06-08-2014 14:18

je hebt het al besteld dus vanwaar je vraag :of je het zelfde probleem zou hebben,.. daar kom je nu gauw genoeg achter, maar denk het niet hoor.

en onze vriend zou het schandalig vinden dat je hem dit aan hebt gedaan en ik denk dat ie niet meer van jou boilies zal snoepen,.. foei foei!!! :P

nee denk dat onze vriend het heel erg zal waarderen dat je een betere meel hebt gekocht die niet zuur ruikt na het draaien.

zo en zo is het altijd aan te raden je melen bij een molen te halen of een boilieshop/winkel en niet bij een toko rami koopt alles voor een knaakie..

Ciao
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

07-08-2014 01:55

Heb je dat meel geroken voordat je het door de mix gedaan hebt?
Als dat zuur rook heb je oude meuk te pakken en dat zal de kwaliteit van je aas niet ten goede komen.
En hebben we het hier over soja meel of bloem, volvet of ontvet en wel of niet getoast?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie