Oude meuk boilies "Hengelsport Winkelier"


leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

29-07-2014 21:48

Onderweg naar mijn stek kwam ik er achter dat ik me aas was vergeten,.gelukkig was ik in de buurt van een hengelsport winkelier en kocht ik daar tegen mijn principes in bollen.Voor dat ik mijn spullen op gaat zetten heb ik altijd de gewoonte om de gekozen stekken te voorzien van aas en bij het open maken van de zak schrok ik een beetje,.de boilies waren muf en bleek van kleur en bij het openbreken van de bol was de binnen kern uitgedroogd en kruimelig.(oude meuk dus).
Ik heb een paar dagen later contact gehad met de leverancier en deze bevestigde mij dat het inderdaad wel eens oude bollen konden zijn maar dit alleen kon bevestigen als ik het lotnummer kon overleggen ware het niet dat ik de zooi heb opgevoerd en de verpakking heb weggegooid na eerst te hebben overgoten met een liquid om er enigszins nog iets van te maken.
Ik heb mijn bevindingen ook nog overlegd met de winkelier maar tevergeefs.Voor mij dus de laatste keer dat ik bollen koop bij een winkelier omdat ik gewoon niet weet hoe lang die zooi in de winkel lig.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

30-07-2014 12:10

Vervelend, Leon!
Ik denk dat je er niet zo gauw meer bij die hengelsportwinkelier komt, denk ik?
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

30-07-2014 12:19

tja er valt iets voor een houdbaarheidsdatum te zeggen of een producent die elk jaar een verandering in de verpakking maakt bijv.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

30-07-2014 16:14

Welke boillies waren dit Leon? Jij staat er om bekend dat je niet met goedkope "meuk" wil vissen
dus moet het wel een "groot" merk zijn
En de hamvraag: Heb je er wel mee gevangen?
Laatst gewijzigd door Fred Hazenbroek op 30-07-2014 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach man..Ga toch vissen !!
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

30-07-2014 16:25

Fred Hazenbroek schreef:Welke boillies waren dit Leon?
En de hamvraag: Heb je er wel mee gevangen?


CBB en gekocht bij Koster,.een blank maar dat had ook kunnen gebeuren met me eigen boilies.

citaat van CBB,.kan je even melden welk lot nummer er op de emmer stond want ik weet dat Koster nog een paar zeer oude emmers staan heeft.Het zou hier mee te maken kunnen hebben maar ik kan geen uitspraak hier omtrent doen zonder lotnummer.

Zoals aangegeven heb ik de verpakking niet meer omdat ik een tikkeltje de pest erin had en de zooi overgoten met een liquid (M17)om er uiteindelijk nog iets van te maken.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

30-07-2014 16:30

Koster heeft sinds vorig jaar cbb in z,n programma opgenomen.
Boillies nooit geprobeerd, pellets zijn goed te noemen.

Blijf het een vreemd verhaal vinden aangezien je zo merken"geil" ben, en ze ook mainline
verkopen. Had verwacht dat je deze wel zou nemen dan, gezien jouw mening over goedkope boillies
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-07-2014 18:42

Idd vreemd en vervellend, maar daarbij zijn het stugge mensen bij koster zeker als je alles al op gevist hebt. Ik persoonlijk zou dan ook denken me hoela je heb alles weg en dan wil je weer nieuwe.,.

maar goed wel vreemd dat ze weten dat koster oude emmers heeft, maar zo leer je dus weer dat je altijd ff moet kijken voor je naar de water kant gaat.
vaak als ik kant en klaar haal das niet vaak maar toch dan pak ik meestal een zak dan kun je zien of het wat is en je kan er ff 1tje kapot knijpen ;)

maar vanwaar dat je CBB hebt genomen als ze ook hele fijne freezers van proline hebben voor een leuke prijs ;)

ennuh voor fred,.... CBB is ook een merk toch :P
Oja joh!!!
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

30-07-2014 18:52

Blijf het een vreemd verhaal vinden aangezien je zo merken"geil" ben, en ze ook mainline
verkopen. Had verwacht dat je deze wel zou nemen dan, gezien jouw mening over goedkope boillies[/quote]

Ik had inderdaad Mainline mee willen nemen maar ze hadden alleen maar 20mm en aangezien ik een fan ben van 15mm of kleiner en mijn kutter in de bucket lag waar ook mijn bollen in lagen heb ik gekozen voor CBB die ook gewoon 8,- een kilo kosten.

Het was trouwens een nood oplossing aangezien ik thv Berkel een telefoontje kreeg dat er nog een emmer in de schuur stond. :(
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

30-07-2014 19:14

Het staat me bij dat er ooit een houdbaarheidsdatum op de verpakkingen zou moeten komen te staan van de boilies, wist niet dat het al gaande was. Of is dit pas sinds kort?

Zaak dat ik voortaan dus dat ook effe controleer voor het geval dat ik ze los haal om dezelfde reden (niets bij me).
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

30-07-2014 20:20

R de Winter schreef:
maar goed wel vreemd dat ze weten dat koster oude emmers heeft, maar zo leer je dus weer dat je altijd ff moet kijken voor je naar de water kant gaat.
vaak als ik kant en klaar haal das niet vaak maar toch dan pak ik meestal een zak dan kun je zien of het wat is en je kan er ff 1tje kapot knijpen ;)

maar vanwaar dat je CBB hebt genomen als ze ook hele fijne freezers van proline hebben voor een leuke prijs ;)

ennuh voor fred,.... CBB is ook een merk toch :P



Dat klopt R, CBB is ook een merk. Wel uit het "goedkopere" segment waar Leon vaker aangegeven heeft geen vertrouwen in te hebben. (Geen aanval Leon, is gewoon jouw ervaring/vertrouwens kwestie)
Zoals eerder vermeld, heb ik alleen (zeer goede) ervaringen met de pellets (voornamelijk met penvissen) Hier staat WEL een datum op. De boillies ..geen idee??

P.s Leon,
Gebeurd bijna iedereen wel eens ,
Volgende keer maar een zakje 15mm mainline in je tas stoppen :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

30-07-2014 21:21

Fred,.
Ik heb het al eerder aangegeven,.ik vis INSTANT,.korte sessies in de regio.Ik zou een dief zijn van me eigen geld als ik ipv 4,- 10,- ga betalen,.mijn ervaring met bijvoorbeeld mainline en met name dan de kant en klare mixen zijn gewoon perfect,.eigenlijk al jaren,ik gebruik minimaal aas en dan vallen de kosten uiteindelijk ook mee,.op het kanaal vis ik met bollen van Chris en ook met goed vertrouwen.Ik vis sinds dit jaar ook met bollen van een boilieboer en deze bevallen mij ook goed en wellicht als mijn voorraad op is en ik een grotere vrieskist tot mijn beschikking heb ik met die bollen van die boilieboer verder gaat,.btw ook deze kosten gewoon 8,- de kilo.
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

31-07-2014 00:16

voor instant vissen/ dagjesvissen, is de high impact range toch echt nummer 1 voor mij.
Je hebt er ook meteen alles van tot je beschikking, boilies 15/20mm ,popups , groundbait, goo... zit je altijd goed.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

31-07-2014 11:24

maar als je instant vist, vanwaar dat je dan geen proline freezers hebt gekocht bij koster???
heb je merk en instant en meer kans dat het vers is.

@fred vanwaar goedkopere tussen haken?? is het dan toch niet goedkoop,... want weet niet wat ze kosten maar als het ouwe meuk is dan is 2 euro zelfs al teveel.

Cheers,
Oja joh!!!
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

31-07-2014 11:35

Dacht dat CBB ook zo rond de 7-8 eu kosten per kilo, vandaar de haakjes :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

31-07-2014 13:44

dus dan is de proline bol ook de goedkopere ;)

nee maar zonder gekheid die cbb kan je per kilo halen en proline niet, maar ik had dan zeker wel 5kilo freezers gehaald van iets van 32 euro,.. dan ben je goedkoper uit dan cbb en heb je versse bollen.

maar goed het kwaad is al geschiet en zo zie je maar goed opletten met wat je koopt..
of inderdaad een tht datum erop plakken heel groot.

cheers.
Oja joh!!!
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

05-08-2014 16:36

Ik heb ondertussen contact gehad met CBB.

CBB,.bevestigde dat ze er weet van hebben dat Koster nog een aantal zeer oude emmers had staan.
Ik moest het zogenaamde lotnummer overleggen van de verpakking maar ik had die zooi natuurlijk allang weggegooid.

Op mijn reactie om die emmers wellicht uit de winkel te halen als aasfirma kreeg ik het volgende bericht.

Bedankt voor je reactie maar het is als aasfirma niet altijd even simpel om op de hoogte zijn van de courante stock van winkeliers,hebben het trouwens voorgesteld maar Koster is hier niet op ingegaan.

Kort samengevat CBB weet dat de mogelijkheid er is dat er oude zooi in de winkel(s) staan.Ik ga het merk CBB verder niet veroordelen want ze maken gewoon een mooi product maar op deze manier word het voor mij voortaan alleen nog maar boilieboer bollen zo dat ik weet dat het gewoon vers is ipv dat het een periode in een winkel staat te verprieten.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

05-08-2014 16:47

ik denk dat het voor CBB te veel werk is om in alle nederlandse winkels de oudere artikelen uit de shops te halen.
is toch veel werk vanuit belgie.
en bij welke Chris haal je je bollen als ik vragen mag want als die goede bollen heeft wil ik die ook wel eens proberen.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

05-08-2014 17:10

Een supermarkt is ook verantwoordelijk voor wat die verkoopt. Je gaat toch niet de friese vlag bellen als je een pak melk hebt gekocht dat over datum is?
Als een hengelsportwinkelier zoeits wel doet zal je ook bij hem.moeten klagen, en niet bij de leverancier
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

05-08-2014 18:07

Martijn Nederpel schreef:Een supermarkt is ook verantwoordelijk voor wat die verkoopt. Je gaat toch niet de friese vlag bellen als je een pak melk hebt gekocht dat over datum is?
Als een hengelsportwinkelier zoeits wel doet zal je ook bij hem.moeten klagen, en niet bij de leverancier


Op een pak melk staat een houdbaarheid datum.Ik heb nergens kunnen zien of het oud of recent was.Ik heb zoals eerder aangegeven bij de winkelier mijn bevinding gedaan maar tevergeefs.
Ik heb die jongens van CBB eerder gesproken op een beurs vandaar dat ik dit bij hun heb gemeld,.ik had ook niks kunnen zeggen en de boel de boel kunnen laten maar wellicht ben jij de volgende klant die een mindere of oudere badge tref en haak je meteen voor de rest van je leven af bij dit merk.

@Wally,

Welke Chris?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

05-08-2014 18:16

Jij niet, maar de winkelier wel. Ik vind het ver gaan cbb erop aan te spreken wanneer de winkelier aansprakelijk is. Die heeft als plicht jou goede spullen te verkopen. Een winkelier weet prima hoe lang sommige zaken in zijn winkel staan. Maar weggooien kost geld, dus word het gewoon verkocht en ben jij de lul.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

05-08-2014 18:30

Martijn Nederpel schreef:Jij niet, maar de winkelier wel. Ik vind het ver gaan cbb erop aan te spreken wanneer de winkelier aansprakelijk is. Die heeft als plicht jou goede spullen te verkopen. Een winkelier weet prima hoe lang sommige zaken in zijn winkel staan. Maar weggooien kost geld, dus word het gewoon verkocht en ben jij de lul.


Ik kijk CBB er niet voor op aan maar wat me dan wel doet nadenken dat CBB toegeef dat ze weten dat er oude emmers staan,.er zijn firma,s die wel netjes op de verpakking vermelden hoe of wat en dat weet jij maar al te goed.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

05-08-2014 19:02

Zeer zeker weet ik dat, en is ook niks op tegen. Alleen heeft de winkelier het liever niet :wink:
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

05-08-2014 21:04

Martijn Nederpel schreef:Zeer zeker weet ik dat, en is ook niks op tegen. Alleen heeft de winkelier het liever niet :wink:


Dan mag jij raden waarmee ik voortaan ga vissen,..nu ook nog een 14mm range en ik ben zeer content. :wink:
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

05-08-2014 23:30

Cipro?
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

06-08-2014 01:10

leenderts leon schreef:Fred,.
Ik heb het al eerder aangegeven,.ik vis INSTANT,.korte sessies in de regio.Ik zou een dief zijn van me eigen geld als ik ipv 4,- 10,- ga betalen,.mijn ervaring met bijvoorbeeld mainline en met name dan de kant en klare mixen zijn gewoon perfect,.eigenlijk al jaren,ik gebruik minimaal aas en dan vallen de kosten uiteindelijk ook mee,.op het kanaal vis ik met bollen van Chris en ook met goed vertrouwen.Ik vis sinds dit jaar ook met bollen van een boilieboer en deze bevallen mij ook goed en wellicht als mijn voorraad op is en ik een grotere vrieskist tot mijn beschikking heb ik met die bollen van die boilieboer verder gaat,.btw ook deze kosten gewoon 8,- de kilo.


in het rood