Wanneer Tijgernoten bereiden.


Plaats reactie
Frank van Schaik
Berichten: 70
Lid geworden op: 23-07-2013 08:13

11-07-2014 12:36

Vandaag precies over 2 weken ga ik voor 3 dagen richting frankrijk. Naast de nodige kilo's boilies wil ik ook tijgernoten meenemen. Nu zegt de 1 dat tijgernoten die al wat langer in het slijm zijn beter zijn dan tijgernoten die vers zijn... Wat raden jullie aan?

Wanneer zal ik ze gaan koken?
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

11-07-2014 12:48

In een topic genaamd informatie overzicht aas wat boven dit topic staat zegt het volgende (lijkt me niet zo moeilijk te vinden):

TIJGERNOTEN

* Tijgernoten minimaal 48 uur voorweken
* Tijgernoten hebben een kooktijd van 1 uur

* Tijgernoten na de kook nog twee a drie dagen laten na weken zorgt voor de bekende slijm tijgers
* Suiker toevoegen tijdens de kook bevordert het slijm proces
* Toevoegingen zoals bruin bier geven het aas net iets meer, maar het is zeker niet een must
* Tijgernoten zijn een echt zomer aas
* Tijgernoten kunnen na een sessie gewoon ingevroren worden, wil je ze na de kook invriezen vries ze dan met hun kookvocht in
* Tijgernoten zijn op sommige wateren een superieur aas, op wateren waar er niet mee gevist wordt is het aanbevolen ze eerst een aantal dagen op te starten
* Tijgernoten en hennep zijn een echte killer
* Tijgernoten zijn perfect voor het opstarten en onderhouden van voersessies
* Tijgernoten zijn niet goedkoop, 25 kilo wordt geleverd vanaf 45 euro. Maar wil je kwaliteit kies dan voor de grotere noten, de prijs is dan ongeveer 60 euro de 25 kilo
* Tijgernoten zijn minder witvis gevoelig
* Zet de tijgernoot zo doeltreffend mogelijk in, knip bijvoorbeeld de zijkanten van je haakaas eraf. Dat zorgt voor extra visualiteit
* Tijgernoten zijn een zeer zoet aas

Tijgernoten na het koken laat ik zelf meestal 3-4 dagen slijmen.

48 uur + 3x 24 uur = ........ ;)
Frank van Schaik
Berichten: 70
Lid geworden op: 23-07-2013 08:13

11-07-2014 13:49

Bedankt voor je snellere reactie!

Echter is het niet echt het antwoord op mijn vraag. Ik zie namelijk vaak voorbij komen dat mensen tijgernoten weken laten staan om er mee te vissen omdat ze dan goed stinken.

Vraag is dus: verse tijgers of bijv van 2 weken oud?
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

11-07-2014 14:31

Dan doe je toch van allebei wat
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-07-2014 14:42

Vers!
Terwijl je daar bent kan het deel wat nog niet gebruikt is al het slijm ontwikkelen wat je er ooit van kan wensen. Dat slijmen duurt maar een paar dagen.
Zelf heb ik nooit echt verschil gemerkt tussen wel of niet geslijmd, van mij hoeft het dan ook niet zo nodig meer. Heb wel de indruk dat de witvis er iets harder op gaat liggen kloten als er veel slijm bij zit, al verschilt de reactie van witvis van water tot water.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

21-07-2014 12:19

tijgers alvast weken, kampvuurtje maken in frankrijk en lekker daar koken. (misschien alvast 1 lading koken zodat je er gelijk mee aan de slag kan)
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Plaats reactie