ocean fresh baits


Plaats reactie
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

22-08-2003 11:07

Ik zag laatst deze nieuwe boilies in de winkel liggen. vacuum verpakt en zonder chemische toevoegingen en "men" zegt net zo goed als freezerbaits.

Heeft iemand ervaring met deze bollen? (en zo ja, welke....)

groeten,
karperlimbo
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

22-08-2003 11:15

Ocean Fresh ? Is dat geen wc-verfrisser?

De naam zegt me opzich niet zo veel, maar durf te wedden dat een eigengedraaide bol veel beter is. Boillies met zo'n naam laat ik sowieso meteen liggen. Staat me al niet aan.

mvg
stefan
andere karperlimbo
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

22-08-2003 11:45

Ha Stefan,

ik dat ze zo heten.. in ieder geval iets met ocean erin. Ik heb ze ook nog niet gekocht. Ik heb me een zak the source-boilies gehaald, die spreken me wat meer aan (vismeel, robin red, natuurlijke ingredienten).

Ik heb ook al eens zelf boilies gedraaid van UCP big red fish mix met robin red en indian spice. Hele goeie boilies hoor, maar met de monster pursuit van Nash vang ik net zo goed en ze zijn even duur.

Als ik nou veel boilies zou verbruiken zou ik misschien eens kijken voor een simpeler/goedkoper recept voor een zelfgedraaide boilie, maar tot dan is het me gewoon te veel werk (afgezien van de stankoverlast voor mijn vriendin).

Hoe zit het trouwens met de vangsten bij Maastricht (of waar jij vist)?



groeten,
karperlimbo
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

22-08-2003 11:58

Vangsten zijn goed, laatste 5 nachten heb ik 12 karpers gevangen, en niet alleen kleintjes :wink:. Heb dus niks te klagen.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

22-08-2003 13:35

ik heb al mensen met deze boilie zeer goed zien vangen. Ik weet ook dat een vismaat van mij voor dit merk gaat testen en die is er niet bepaald ontevreden over...

ze zijn wel erg prijzig

Frank
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

26-08-2003 23:06

Mijn ervaring na nu minstens 50 kg weggevist te hebben van deze bolletjes is zeer positief. Het is een boillie met een zeer hoge instant response. Vooral de tuttifruttimegafish is een killer. Ook de sorted en de plum&squid getest, viel zeker niet tegen.

het is een conserveringsmiddel vrij aasje die je het best donker en (relatief) koel kan bewaren voor een lange levensduur.

(Frank had het over mij)

Ja de boillie is erg prijzig maar je hebt er niet al te veel van nodig. Het best instant werkt hij door en klein handje te laten vallen bovenop het haakaas of met een pva netje.
Ook op een grote voerstek doet de boillie het prima.
Ik heb zelf 5 kg uitgespreid op een grote oppervlakte en met 4 hengels er op gelegen (FR). De ene na de andere run was het resultaat.

Nu is de volgende stap de voerstek, hier kan ik hopelijk eind van het seizoen iets zinnigs over zeggen.

Tot zover mijn bevindingen zoals je vroeg.

De samenstelling van de mix bestaat uit hoogwaardig eiwitrijke producten en vismelen. De exacte eigenschappen worden niet vrijgegeven
Zeker geen crap boillie.

De 2,5 kg hersluitbare zakken zijn een hele uitkomst, in 400 grams verpakking leuk om even te proberen voor het vertrouwen maar niet om serieus mee aan de slag te gaan.

Ik snap trouwens niet wat het probleem is met de naam, Als een boillie "paardeschijt" heet maar hij vangt als de neten dan is dat voor mij in ieder geval geen belemmering voor de aanschaf.
Plaats reactie