Ervaring dkb baits/boilies.nu


Plaats reactie
jeffrey wierenga
Berichten: 17
Lid geworden op: 23-09-2013 20:29

04-11-2013 18:31

Hallo,

Heeft er iemand op dit forum ervaring met dkb baits welke verkopen via boilies.nu?
Ik ben pas net begonnen met karpervissen en wil de komende koudere periode nog wel proberen te vissen. Nu was ik dus op zoek naar boilies en kwam ik op boilies.nu uit (5 kg voor rond de 20 euro).
Ik kon op internet en karperwereld geen recensies vinden over hun en vraag het daarom op dit forum.
Tevens ben ik ook benieuwd wat in deze periode de beste boilie is om mee te vissen?

Ik hoor graag van jullie!

Groeten Jeffrey
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

05-11-2013 03:08

De watertemperatuur begint nou serieus te zakken en zal weldra onder de tien graden liggen.

De periode om zelf bollen te draaien, je hebt tenslotte maar weinig aas nodig, zo nu en dan een paar handjes voeren op een potentiële winterstek is voldoende.

Ben er het afgelopen weekend mee bezig geweest, met als voorlopig resultaat:

300 gram gemalen tortelduivenvoer (goedkoop en lekkere zaden?)
300 gram Cede proteine mix (smaak?)
300 gram Total protein, Body & Fit shop (eiwitten en toegevoegde smaak)
100 gram tarwekiemen.

Denk dat er zo al genoeg binding en uitharding in zit. Misschien nog wat extra smaak toevoegen.
Bol is bedoeld om mee te voeren, voor het instant vissen hou je het zo simpel mogelijk.

Zit natuurlijk een gedachte achter, bijna 50 procent eiwit en iets meer dan 10 procent vet (op de droge stof).

Kom je wel wat duurder uit natuurlijk, is maar net wat je wilt.

http://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwhe ... schrijving
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

05-11-2013 13:29

Grappig, ik was al langer van plan een bol te draaien op basis van sport eiwitten. Niet goedkoop maar was benieuwd naar de aantrekkingskracht icm met hoge eiwit gehalte.
Al wat gevangen?
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

05-11-2013 13:45

In de kern is eiwitrijke sportvoeding niks nieuws natuurlijk. Soja-isolaat (hoofdbestanddeel van de door Hilco gebruikte variant), weipoeders en andere melkeiwitten. Enige bonus is de toegevoegde smaak. Maar dat is ook weinig bijzonders.

Qua prijs is de door Hilco gebruikte variant wel erg aantrekkelijk. Al kun je soja-isolaat voor €7,60 ook al bij MTC kopen.
Ik weet het ook allemaal niet...
jeffrey wierenga
Berichten: 17
Lid geworden op: 23-09-2013 20:29

06-11-2013 18:45

Bedankt voor je antwoord maar ik ben nog niet van plan om zelf te gaan rollen.
Is het in de winterperiode goed om een zoete boilie te gebruiken?
En hoe kan je de boilies het beste bewaren?

Gr Jeffrey
Plaats reactie