Recept, zelf smaak toevoegen?


Plaats reactie
Mike Visser123
Berichten: 38
Lid geworden op: 02-08-2013 20:18

20-08-2013 18:05

Hallo :D

Graag zou ik willen gaan proberen mijn eigen boilies te maken omdat ik gek word van steeds maar een klein bakje boilies te kunnen kopen omdat ik niet vaak werk, en dus geld, heb(Doe alleen invalwerk in de schoolvakanties). Daarom zit ik dus aan eigen gemaakte boilies te denken...

Het enigste probleem is dat ik niet weet hoe ik ze moet maken... Ik heb hier op een ander topic al wel een recept gevonden, maar wou vragen of ik hier zelf nog smaak e.d. aan toe moet voegen? Zo ja kan ik dan qua smaak alles naar eigen keus erin mikken, of hoort er een smaak bij een bepaalt recept?

Hier zijn de recepten die ik gevonden heb:
Birdfoodmix:

- tarwebloem 200 gram
- polenta 300 gram
- sojameel (volvet) 300 gram
- vogelzaad (gemalen) 200 gram
- per kg mix ca. 10 eieren

Opbrengst 1400 gram boilies
Kosten per kg basismix : € 1,54
Kosten per kg boilies: € 1,90


Vismeelmix:

- LT vismeel 250 gram
- polenta 350 gram
- tarwebloem 200 gram
- sojameel(volvet) 200 gram
- per kg mix ca. 11 eieren

Opbrengst 1500 gram
Kosten per kg basismix € 1,48
Kosten per kg boilies € 1,86


(Credits Mitsz van der Kamp)


Heeft misschien iemand nog tips qua smaak en bereiden(koken/drogen etc.)?


Alvast Dank.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

20-08-2013 18:49

Je hebt dit al gevonden..Nu nog even doorzoeken, dan kom je heeeeel wat tegen.
Bereidheid om direct te helpen is een beetje minder geworden na 28575775 van zulke topics :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

20-08-2013 21:43

Recepten verzamelen is je al gelukt nu nog de manier van bereiden, gaat jou ook vast lukken om dat te vinden.

Lukt het je niet dan ga ik jou helpen.

Groet, Peter

Ps smaken in overvloed
Mike Visser123
Berichten: 38
Lid geworden op: 02-08-2013 20:18

20-08-2013 22:55

De manier van bereiden wist ik ongeveer al, maar ik bedoelde meer tips zoals "Ik laat ze altijd 2 minuten langer koken, want dan worden ze harder." (dit klopt waarschijnlijk niet, maar ff een voorbeeld :lol: )

Smaken heb ik inderdaad al gevonden, niet echt welke smaak goed is, dat zoek ik liever zelf uit en stond een beetje verkeert in m'n 1ste bericht, maar betreft percentage specerijen om niet te overdoseren :lol:. Is overdoseren echt slecht voor de vis, of stinken ze dan gewoon het water uit o.i.d? Ben met m'n eigen eten ook nooit zo gul met de kruiden etc. dus zou het wel even willen weten voor ik echt ga beginnen met maken. :roll:

Morgen ff op visite bij de plaatselijke viswinkel voor een boilie plankje en een spuit knutsel ik zelf denk ik wel in elkaar. Of weten jullie een plek waar ik deze voor niet te veel kan krijgen? Ben zo een beetje door m'n vakantiecenten heen zeg maar :lol:


PS: Kan ik eventueel ook gemalen hennep door de boilies gooien? En buiten de percentages specerijen, is er ook iets van hetzelfde betreft zoete smaken zoals scopex?
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

20-08-2013 23:12

Kijk eens aan je hebt je weg gevonden, dat zie ik graag.

Groet, Peter

Ps die worsten kan je ook met de hand rollen, scheelt je weer geld voor de spuit en hoef je ook weer minder te werken.
Plaats reactie