Ik had hier op het forum een discussie gelezen waarin de vraag was waarom de Frolic nou juist zo goed vangt , om z'n vorm of om z'n smaak.
Nu is dit op mijn water dus ook zo , dat de Frolic inderdaad wel wat meer kans geeft op vis. (De keren dat ik het eens getest heb toch)
Ter info : Is een zwaar dressuurwater met constante hengeldruk en een redelijk bestand.
In het voorjaar is maïs hier echt een killer maar voor de rest van het jaar word er eigenlijk altijd door iedereen met boillies gevist.
De tijgernoten , hemp , kaasbolletjes , ... kent ie allemaal al of wil ie gewoon niet pakken.
(Geloof me , heb ondertussen wel echt alles getest)
Nu was ik dus aan het denken om 1 van deze 2 opties te doen :
1. Een bestaande mix van een boillie halen en deze in de vorm van een Frolic draaien.
Met als voordelen : de vis kent de vorm niet dus zal het sneller opnemen
Met als nadelen : Slechtere inhaking door de vorm , de vis herkent de smaak van de boillie (dressuur) , is niet met de werppijp te werpen.
2. Frolics halen en deze in de vorm van een boillie draaien.
Met als voordelen ; De vis kent deze smaak nog niet echt maar heeft het wel graag (anti-dressuur) , is met de werppijp te werpen , betere inhaking.
Met als nadelen ; De vis herkent de vorm (dressuur)
Hiermee wil ik dan een aantal maanden elke week een bepaald gewicht van de bollen/frolic-dingen verspreiden over heel de vijver zonder er mee te vissen zodat de vis er rustig aan kan wennen.
Maar de voedingswaarde van deze bol is dus wel belangrijk aangezien ik niet zou willen dat de kaprer mijn aas beu geraakt voor ik er mee aan het vissen ben.

Nou zat ik dus te denken om er eventueel maïsmeel aan toe te voegen zodat ik niet exact dezelfde smaak heb als de Frolic of de boilliemix zodat de kans extreem klein is dat iemand hetzelfde aas heeft.
Maar het probleem is dat ik niets af weet van de hoeveelheid koolhydraten ,... dat er in een boillie aanwezig moeten zijn.
Kunnen jullie me helpen met het maken van zo'n mix?
Bij zowel het Frolic-vorm idee als bij het Frolic-smaak idee?
En wat lijkt jullie het beste?
Het Vorm-idee of het Smaak-idee?
Zet er dan natuurlijk ook bij waarom dat idee jou voorkeur heeft. Zo leer ik ook nog wat bij.

Mvg.