tijgernoten.


Plaats reactie
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

22-10-2012 18:47

Hallo allemaal,

ik had even een vraagje, ik wilde morgen met tijgernoten gaan vissen.
Nu had ik ze 2 dagen laten weken maar doordat ik moest werken heb ik mijn vader de tijgernoten een uur laten koken.
Maar nu komt het, mijn vader heeft dus het kookvocht weggegooid en de droge noten in een emmer gedaan met een flesje oud bruin bier. Toen ik thuis kwam kwam ik hierachter en heb ik er direct kokend water bij gegooid.
Mijn vraag is nu dus eigenlijk zijn deze tijgernoten nog bruikbaar omdat je altijd leest dat het kookvocht juist zo belangrijk is.
Ook vraag ik me af ze nu nog wel zullen gaan slijmen, zoals ik al zei heb zit er wel een flesje oud bruin bier bij en bastersuiker voor het gist proces.

mvg,
daniel!
wessel de jong
Berichten: 13
Lid geworden op: 02-05-2012 23:12

23-10-2012 00:42

Hoi Daniel,

Hier kan je prima mee vissen, ze zullen net zo goed zijn als met het kookvocht, aangezien er vandaag al mee gaat/ging vissen. Het kookvocht zal pas na enkele dagen gaan gisten. Met bier en suiker erbij inderdaad wat sneller, maar de suiker zorgt er ook weer voor dat het sneller gaat verzuren, wat naar mijn idee de kwaliteit niet ten goede komt.

Je had er niet eens kokend water bij hoeven te doen, het oude bier houd de tijgers vochtig genoeg, je kan er btw van alles bijgooien denk aan maggie, chili poeder, blikje zoete maïs of een scheutje flavour.

Dus neem het je vader niet kwalijk dat hij ze afgegoten heeft (wel dat hij het bier oud heeft laten worden :lol: )
Plaats reactie