de method


Plaats reactie
Tommy Bogaert
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: Lanaken limburg belgie

31-07-2003 22:37

IK ga morgen met de method techniek vissen, alhoewel min of meer die techniek.
De method techniek is een spiraalveer waarom heen een mengsel van gemengde half opgeloste pellets en granen en flavour word gekneed, aan de haak wordt meestal gewoon mais gedaan.

IK ga die method min of meer nadoen op een zeer grote vijver waar haast niemand ervan weet en dus ook niet vist, het is bijna ontoegankelijk er te geraken.
Ik ben er al gaan vissen met de match op brasem, in drie uur tijd had ik er 17 bakken van brasems van om en bij de 1,5 kilo. dat was pas vissen die dag.
Maarja karper zegt me nu eenmaal duizendmaal meer en dus heb ik hun opgezocht.
En ja, de karpers (kanjers) zwommen aan de oppervlakte en sprongen als dolfijnen uit het water.
Met het matchvissen had ik er ook een aan de lijn, maarja, met een 1kilo trekkrachtlijn geraakt je niet ver he.

Ik ben door aan het drammen.
Nu ga ik er dus morgen in de namiddag tot zonsondergang naar toe.
Ik neem gewoon een zware voekorf en doe hier niet met pellets maar een gewoon voertje voor op grote vis.
Ik ga dus niet met boilies vissen, want ze kennen dat toch nog niet.
Heeft iemand ideeen hoe ik dan toch een beetje op de karper ga vissen ipv op brasem. Ik had gedacht er gewoon een tutti fruti additief bij te voegen, maar is dit voldoende?

Groeten Tommy
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

31-07-2003 22:56

Beste Tommy,
brasems zijn ook dol op tutti fruti. Ik zo gewoon een lange hair gebruiken met een stuk of 8 maiskorrels op een rijtje. Af en toe zul je een brasem vangen, neem dit gewoon voor lief, als er brasems op je stek zitten komen de karpers (meestal) vanzelf.
groeten,
Daaf
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

31-07-2003 22:58

beste tommy hier een link naar een perfect method voer let wel je moet hier wel een vooer SPIRAAL gebruiken omdat je er voerballen tergrote van een honkbal om heen kneedt +- 250 gram en een tip niet op de top vissen maar gewoon de slip open zetten anders is het dag hengel je krijgt namelijk snoeiharde aanbeten

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperwereld.nl/forum/viewtopic.php?mode=viewtopic&topic=7579&forum=18&start=50" target="_blank" class=bericht>http://www.karperwereld.nl/forum/viewtopic.php?mode=viewtopic&topic=7579&forum=18&start=50</a><!-- BBCode auto-link end -->

succes

ps het laatste bericht staat het is op pagina 3
_________________
een karper in de morgen is een dag zonder zorgen......

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: rick schoonaard op 2003-07-31 22:59 ]</font>
Tommy Bogaert
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: Lanaken limburg belgie

01-08-2003 00:00

merci, ik ga het zeker proberen, maak je geen zorgen.
Maarja, ik krijg dit allemaal niet meer klaar morgen voormiddag, het is eigenlijk gewoon een dagje vissen , en omdat het een vijver is waarvan ik enkele weet dat er brasem zit, wil ik er een voertje van maken waarmee ik dus ook wel die brasems vang, maar mischien ook andere vissoorten, en als ik dan eens een karper vang, ja , dan weet ik dan toch wat me de volgende keer te doen staat.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

01-08-2003 00:07

Maak een lading trouvit pelltes nat en kneed daar je deeg van.
Tommy Bogaert
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: Lanaken limburg belgie

01-08-2003 20:13

Ik ben nu dus gaan vissen van 14.00u tot18.00u. Ik heb dus gewoon gekeken wat beet, maar mijn voertje meer geselecteerd naar grote vis zoals brasem maar toch meer karperachtig.
Het voertje bestond uit een hoog proteinerijke basis, zoetstof en partikels.
Het was weliswaar 29 graden vandaag.
Ik zag de karpers in de verte zwemmen aan de oppervlakte, en wat voor, oei oei, een droom voor iedere vissers.
Ik heb ze ongeveer opgemeten, het was ongeveer 120 meter uit de kant, het vanuit mijn zicht zagen de karpers er 1cm lang uit (gemeten met onhaker voor mijn ogen richting de karper) vanuit 120m verte, en alleen nog maar de rug zichtbaar, en natuurlijk een enorme boeggolf, net van de voorkant van een schip, maar dan zonder schip.

Maar wat heb ik gevangen, wel aan mijn rig met mais, maar liefst 5 maiskorrels .... 7 voorns van amper 20cm.
ik werd gek, geen enkele karper die er iets aan deed die bengels weg te jagen, dat heb je met een gewoon voertje he.

Wel dit weekend blijft het zo warm, zelfs nog iets warmer, zondag ga ik er met zware buldo's en hondenbrokken aan de slag.

Groeten tommy
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

01-08-2003 21:05

Komen die karpers helemaal niet aan de kant?
Ze zullen daar ook wel zwemmen, ga dan met een pennetje ofzo aan de slag.

En denk je dat ze hondebrokken wel kennen?
Ik zou gewoon beginnen met een broodkorst.
Ok, zal wel klote zijn om een broodkorst 120m ver weg te zetten.

Ik zie eigenlijk geen oplossing, hoop voor je dat ze de brokken accepteren, en hoe wil je bijvoeren? pva-zakje?

Koen
Tommy Bogaert
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: Lanaken limburg belgie

02-08-2003 21:16

Nee, ze zijn alleen zichtbaar van ver weg, onder de overhangende takken. ze komen tot ongeveer aan het midden van het water en zwemmen er cirkels van een diameter van 50 m. Ze komen dus tot ongeveer 60 m vanuit mijn visplek.
Zoals jij ook twijfelt over die hondenbrokken, twijfel ik ook. Ik ga er dus aan de slag met brood.

Maar teneerste zoals jij ook al zei, geraak ik er niet zo ver me, en het wordt opgegeten door de vele meerkoeten, eenden enzo...

Ik ga het toch proberen met het brood, als je meestal een klein rukje geeft dan gaan de eenden uit wantrouw vanzelf weer weg.
IK neem zo een rubber bootje me dat wat ze gebruiken voor in zwembaden.
Ik ben altijd met een kameraad weg, dus mijn kameraad geeft lijn mee terwijl ik de broodkorst ver uit de kant breng, ik zorg er voor dat de broodkorst daar blijft door middel van een engels lood op de bodem.

Het moet wel lukken, ik stop er direct mee vanzodra ik merk dat ik te dikwijls naar het midden toe moet door dat mijn aas aangevallen zal worden door die verdomde eenden, en de karpers zullen ook wel wantrouwig worden door dat vreemde bootje op het water.

Maarja, je bent geen visser als je niet probeert he.

Groeten tommy
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

03-08-2003 00:29

hmmmmm,
Hoe diep is ut in het midden?
Anders zou ik gewoon met een loodmontage gaan vissen met boilies + pva-zakje.

Als je wantrouwt over hetgeen dat de karpers het aas niet accepteren, dan moet je maar een paar keer gaan voeren met boilies.
Dan komt dat vanzelf wel.

En als je ze aan de kant niet ziet, dat wil dan natuurlijk niet zeggen dat ze niet aan de kanten komen.
Er ligt namelijk heerlijk voedsel tegen de kanten aan, die ze er afsnoepen.

Gewoon volhouden, dan lukt het vanzelf.
Veel succes!

Koen
Plaats reactie