vraag je stinkende bodem


Plaats reactie
remko vd Brink
Berichten: 101
Lid geworden op: 26-09-2009 19:12
Locatie: Warnsveld

10-07-2012 23:50

Hallo Allen

even een vraag ik zit op een water waar ongelofelijk veel karper zit je ziet ze zwemmen azen noem maar op.
nou heb ik twee verschillende soorten boilie's geprobeerd één biologisch ander tijgernoot mix.
bij de kant heb ik nog wel een beet gehad op de pen met mais, maar als ik met mais ga zitten dieper dan ook niks.
Ik merk nu wel telkens als ik stop en ik ruik aan de boilie's dan stinken ze.
Dus eigenlijk stink de bodem tenminste de troep die er op ligt.
Zouden de karpers het hierdoor niet kunnen vinden want de boilie ruikt dan ook niet meer.

Mvg
Remko
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

11-07-2012 00:39

Remko ,

Maak je maar niet druk dat de karper je bollen niet vind .
Je moet eigenlijk de hardere stukken van het water en of mosselbanken vinden , daarop vissen dan moet het goed komen ..

Zoals je zelf aangeeft zeg je dat je op bollen niets vangt en deze na binnenhalen naar bodem prut stinken .
Het eerste wat me dan te binne schiet is dat je onderlijn waarschijnlijk te kort is en dan in de blubber zakt .

Hoe vis je , hoe dik is de blubberlaag , lengte onderlijn , wat voor loodsysteem ?
Allemaal factoren die meespelen in de situatie om karper te vangen .

Probeer eens eens een 40 cm soepele lange onderlijn met een uitgeboorde bol die met kurk op is gevuld en zo gewichtloos is , aan een wartellood systeem te vissen !

Popup kan ook , maar als de karper gewend is on in blubber te azen , is het risico op vals haken groter .

Succes !

Mvg jeffrey van osch
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
remko vd Brink
Berichten: 101
Lid geworden op: 26-09-2009 19:12
Locatie: Warnsveld

11-07-2012 10:58

Dank Jeffrey

Ik ga het effe een keer onderwater bekijken met wat lood, het is niet zo'n groot water.
Ik kom weleens wat stukken tegen die beter zijn, wat ik wel heb veranderd is mijn lood ben nu naar zestig gram gegaan.
Mijn buurman had er nog lood op zitten voor op de rivier, zal maar niet zeggen hoeveel dat was 170 gr.

Toch als ik op een ander stadswatertje zit stink de bodem niet zo, waardoor kan dat komen is dat normaal rotting proces.
Witvis is ook slecht vangen daar terwijl je van alles ziet zwemmen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-07-2012 13:42

kan zijn dat de karper de bodem voor wat het laat. En azen ze in de verschillende waterlagen en oppervlakte.
Op een water (Veerse kreken) azen de meeste karpers ook aan de oppervlakte en in de waterlagen,omdat de bodem niet te harde is. Ooit zout geweest en stinkt als de ziekte de modderlaag. Boilies/partikels alles wat er maar 5 minuten in ligt stinkt net zo hard als de bodem zelf.

Zigje dus misschien iets? of popupje
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
remko vd Brink
Berichten: 101
Lid geworden op: 26-09-2009 19:12
Locatie: Warnsveld

11-07-2012 19:11

Bedankt Leen

Ik was gisteren ook geweest heb nu wat lichter lood genomen, maar zal ook eens met een popup vissen of langs de kanten want daar zie ik ze contstant azen.

Gr
Plaats reactie