Ik ben eigenlijk heel dit jaar al aan het blanken en aangezien ik deze week toch thuiszat omdat ik ziek was heb ik heel wat zitten lezen over het voedsel dat de karper opneemt in deze tijd van het jaar.
Ik had ergens gelezen dat de karper zich nu vooral volstopt met natuurlijk voedsel maar dat ze nu ook nog niet echt heel veel eten?
Dus mijn conclusie : Met bollen ga ik nou lekker niets vangen..
Dus wou ik morgen nog maar eens een nachtje gaan maar dan met wormen.
De kebab-rig sprak me ergens wel aan aangezien het heel veel wormen bij elkaar zijn en de karper toch houd van veel eten zonder veel te moeten zwemmen. (Gewoon ene rig met een hair van 7cm en een hele grote tros wormen eraan)
-Maar eet de karper rond deze tijd al wel zoveel dat hij zoveel voedsel in 1 keer zal opnemen?
-En vallen wormen wel te gebruiken bij het statisch vissen op karper?
-Ook zat ik nog te denken om te gaan voederen met wormen , maar kruipen de wormen niet in de bodem? (Ook de wormen van de hair?)
-En hoelang mag een worm inliggen voor je deze moet vervangen?
Ook zocht ik even drijvend te vissen met een tros wormen met een stukje kurk ertussen zodat ze mooi blijven drijven maar ik dacht eraan dat ik dan al wel een mooi stuk kurk zal moeten gebruiken en dit schrikt weer af.
-Ook een beetje lucht in de wormen pompen dmv. een spuit heb ik al bekeken , maar loopt de lucht dan niet gewoon weer uit de wormen?
-En is het misschien beter om met een single drijvende worm drijvend te vissen?
-Heeft er iemand anders nog een ander idee om ze te laten drijven?
Ps: heb de vragen maar in het vet gezet zodat het toch nog een beetje overzichtelijk blijft.

Alvast bedankt.