tijgernoten


Plaats reactie
Martijn Lauret
Berichten: 6
Lid geworden op: 28-08-2011 22:07
Locatie: Terneuzen

20-03-2012 15:13

He gasten, vissers

ik heb nu tijgernoten geweekt in koude visbouillon, ik ga ze ook heerin koken.......?
Goed of niet
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

20-03-2012 15:42

Ik had ze gewoon geweekt en dan gekookt, lekker naturel. Maar je zult er best wel vis op vangen hoor.

Gr.
©
Martijn Lauret
Berichten: 6
Lid geworden op: 28-08-2011 22:07
Locatie: Terneuzen

20-03-2012 17:26

ja naturel ok goed weet ik, maar het water word goed bevist dus ik dacht waarom niet is wat anders dan de rest het gaat of niet.
en ben een jaar bezig eigenlijk heel spontaan gegaan allemaal. dus ik ben in de ontwikelings fase. Je denk dat het wel gaat ok dan. en naturel ja maar dan nog het is geen flavor dus echt sterk zal het niet zijn.

ik dacht eigenlijk met een smaakje in laten wellen dat kan toch, ik ga met meer smaakjes proberen zoet ,vis pepers en kleur wie weet....

ik vind die dingen gewoon tegek hard blijft zitten, en je kan gooien wat je wil
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

23-03-2012 12:54

Een tijgernoot heeft niks extra nodig. Weken, koken vangen.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

25-03-2012 11:46

tja eus vroeger wel maar tegenwoordig willen die verekte karpers ook een smaakje aan de tijgert.
dus je kunt diverse mogelijkheden toepassen.
mijn tip van een oude rot weken koken in oud-bruin van amstel met iets bruine suiker.
als ze lekker smaken af laten koelen en in gecondenseerde melk in de koeling klaar voor gebruik en knallen.
als je sessie voorbij is in een bakje of zakje de diepvries kast in en weer klaar voor de volgende sessie.

of je koop van die goedkope groene maaien doosjes en doet die in een zakje invriezen en klaar voor de rest van het seisoen.
of je moet een voermagnaat zijn dan wordt het een ander verhaal en een stuk duurder.

die gecondenseerde melk noemen ze ook wel campingmelk.
in elke toko te krijgen voor weinig en de stoffen in die melk zorgen voor de atractieve vorm van de ultime tijgernoot.

greets van een oude rot in het lang vervlogen tijgernoot tijdperkje den kees.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Plaats reactie