Eigen boilies op vakantie.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bob de Graaf
Berichten: 5
Lid geworden op: 10-07-2010 14:43

05-08-2011 12:12

Heren,

ik ben bezig met het rollen van 30 kg boilies voor een week vissen in frankrijk.
zoals ieder wel weet is conserveermiddel een taboe voor de zelfdraaier.

Het ligt nu allemaal lekker in de vriezer en met een week richting villedon!
Maarja, als je in die auto zit ligt ie niet meer zo mooi in een vriezer en ben ik bang dat het gaat schimmelen/bederven.
Ik wil tenslotte wel het beste uit me boilies halen

wie weet nou de perfecte manier om te zorgen dat je boilies gewoon vers blijven?

Hoop dat jullie me kunnen helpen!
Gebruikersavatar
Jarno Kastermans
Berichten: 350
Lid geworden op: 11-05-2006 20:01
Locatie: Schoonebeek Dr

05-08-2011 12:34

Vries je boilies in.. totdat ze helemaal bevroren zijn...
Bij vertrek naar frankrijk o.i.d stop je de zak(ken) in koelbox(xen).
Nu blijven ze langer bevroren... en een dag buiten de vriezer moet zat willen ;)...
Dan stop je ze daar weer in de vriezer (als je die hebt? huisje bijv.)
of je hangt ze in bewaarzakken aan de boom of iets dergelijks...

m.v.g
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-08-2011 12:46

Wij hebben 2 jaar terug 100 kilo bollen meegenomen voor op de Meuse voor 12 dagen.
Massief bevroren mee in de auto genomen. Aangekomen bleven de bollen nog lang koud. (Misschien door de hoeveelheid bij elkaar) Als het niet warm is gewoon in de schaduw hangen in een paar droogzakken! Worden dan wel harder maar verrot gaan ze niet. En zeker voor een week is dat heel goed te doen.

Dus die 30 kilo moet helemaal wel lukken.

Zou me niet te veel zorgen maken. En inderdaad de rit is al helemaal het probleem niet
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Brendo Uhl
Berichten: 56
Lid geworden op: 16-05-2011 21:25

05-08-2011 17:35

Stop alles lekker hutje mutje op elkaar waardoor het allemaal elkaar koud houd ook.
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

05-08-2011 18:15

hang de helft lekker in de boom in een bewaarzak idd,en de andere helft stop je in afgesloten emmers en mik je een lekker soakje overheen(aminol/salminol/melasse/corn steep liquor/zalmolie werkt in de zomer erg goed)

uiteraard kun je ook mixen met deze liquids,of per emmer een andere soort gebruiken,het kan zomaar dat de een het beter doet als de ander op een bepaald water.

echter wel belangrijk om niet overdreven veel eroverheen te gieten,want dan absorberen ze het juist niet goed,dus een kleine hoeveelheid in de emmer en dan schudden tot ze allemaal bedekt zijn.

als ze er dan na een paar daagjes wat droger uitzien herhaal je dit weer,zo krijg je dus boilies die makkelijk een week houdbaar zijn,en ook nog eens enorm lang attractief liggen te zijn,doordat ze geheel doorgesoakt zijn.

succes op je trip! 8)
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

08-08-2011 21:25

Boilies maandenlang buiten de vriezer bewaren en ze nóg aantrekkelijker maken?

Lees even de 4e alinea: http://www.karperwereld.nl/blog/arjen_l ... _deel3.php

Begin jaren 90 namen we ze ook zo mee naar Frankrijk. Nooit mis gegaan. Zout werkt trouwens ook prima, maar de suiker bevorderd de instantwerking aanzienlijk.

Succes,
Arjen
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

09-08-2011 07:14

Arjen,

Je weet hoe sceptisch ik ben mbt allerlei bewaarmiddelen. Ik moet erkennen dat het niet meer zo erg is als vroeger en dat sommige stoffen werken zonder nadeel qua vangst.

Jacco heeft het nu voor wat mij betreft prima voor elkaar. Als ik weer op vakantie ga neem ik weer geconserveerd aas mee. Voor mij geen geschud en gemeur meer. De bollen bljven op zeker 4 weken goed ook in Zuid Frankrijk.

En vangen doen ze.

Suiker ook hoor en in elke super markt in frankrijk te koop in 5 en 10 kilo verpakking.

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

09-08-2011 07:46

Dat geloof ik graag Klaas, sommige readymades zaten (zitten?) vol met conserveringsmiddelen. Gelukkig hebben mensen als Jacco daar oog voor.

De topic starter wilde echter zijn eigen ballen door de handen laten gaan en niet die van Jacco 8) 8) 8)
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

09-08-2011 07:56

sorry je hebt gelijk. Blijven zout en suiker als goede alternatieven over. Of ter plekke maken. Maar... ik niet meer... nooit. Maar voor een week is het allemaal geen probleem btw. Schoon werken. Thuis drogen. verpakken in kranten en bevroren meenemen in poly dozen
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
ricow coolen
Berichten: 301
Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
Locatie: Helmond

10-08-2011 20:13

Je boilies vacuüm laten verpakken helpt ook erg goed.
Verder werkt boilies tussen rijst ook goed volgens mij.
Maar zoals eerder gezegd hoef je je er niet druk over te maken op zoon korte termijn.
MVG Ricow.

Afbeelding
Plaats reactie