vraagje over ucp mix


Plaats reactie
bauke post
Berichten: 15
Lid geworden op: 30-04-2011 22:18

24-07-2011 12:28

wie kan mij vertellen hoeveel eijeren ik moet gebruiken op 500 gr of op twee en half kilo bolie mix .
ik heb de mix van ucp extreme fish mix en moet ik daar ook nog water bij voegen of aleen mijn flavors .
nou ik hoop dat ik een reactie krijg alvast bedankt met vrg bauke
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

24-07-2011 13:47

vuistregel = +/- 1 ei per 100 gram boilie-mix (niet alleen UCP dus), maar als je het zo doet kom je nooit voor verrassingen te staan.

Gooi wat eieren in een kom
Flavours erbij mag, hoeft niet.
Gooi steeds meer mix bij de eieren ,(niet andersom) tot je een goed deeg heb wat niet meer plakt.

Maak je deeg niet meteen te stug want het zuigt nog vocht op dus als het nog een beetje te soepel/plakkerig is laat het dan even 15 minuten staan en ga dan verder. Doe je dat niet dan heb je kans dat je deeg te stug wordt.

Aan het eind,eventueel wat zonnebloem/visolie erbij tot je deeg optimaal is.
Sommige raden aan de olie bij de eieren te doen, ik voeg het altijd als laatste toe omdat ik dat prettiger vind draaien.

succes!
Mvg Bas
bauke post
Berichten: 15
Lid geworden op: 30-04-2011 22:18

24-07-2011 18:34

Bas Bro schreef:vuistregel = +/- 1 ei per 100 gram boilie-mix (niet alleen UCP dus), maar als je het zo doet kom je nooit voor verrassingen te staan.

Gooi wat eieren in een kom
Flavours erbij mag, hoeft niet.
Gooi steeds meer mix bij de eieren ,(niet andersom) tot je een goed deeg heb wat niet meer plakt.

Maak je deeg niet meteen te stug want het zuigt nog vocht op dus als het nog een beetje te soepel/plakkerig is laat het dan even 15 minuten staan en ga dan verder. Doe je dat niet dan heb je kans dat je deeg te stug wordt.

Aan het eind,eventueel wat zonnebloem/visolie erbij tot je deeg optimaal is.
Sommige raden aan de olie bij de eieren te doen, ik voeg het altijd als laatste toe omdat ik dat prettiger vind draaien.

succes!

bas bro mag ik je heel vriendelijk bedanken voor deze uitleg het is mijn duidelijk geworden en als jij ooit wat heb geef maar een gil meschien kan ik jou dan ook helpen .
met vrg bauke nogmaals bedankt
Plaats reactie