Eigenschappen 'lange termijn-aas'


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

06-07-2003 22:03

Daar ben ik weer, mét redelijk typende rechterhand. Gezien het feit dat mijn vriendin en ik afgelopen week veel te druk waren met andere dingen (?) dan nu maar weer.

Wil, de eigenschappen welke jij noemt zijn natuurlijk vanzelfsprekend. Ik doel ook meer op de eigenschappen van het aas zélf, minder op hoe het gebruikt dient te worden.

Klaas

Je noemt allerlei parameters, (PH, vetten, structuur) maar welke parameter moet volgens jou op welke manier worden afgesteld om een aas geschikt te maken voor langere termijn?

"Een goed aas moet voor mij op een redelijk nivo concureren met natuurlijk voedsel."

In welke opzicht? Ik neem aan dat je de voedingswaarde ervan bedoelt? Hoe moet de voedingswaarde dan zijn? Gelijk aan natuurlijk voedsel? (behoorlijk wat eiwitten toch..) Of een norm, Evert bijvoorbeeld?

Ruud

Ik wordt dagelijks wijzer op dit board :smile:
Ik ben het geheel eens met je posting trouwens.

Clement, ik betwijfel sterk of jouw 'geval' terug te voeren is op de voedingswaarde van je aas. Ik denk eerder dat de karpers daar een uitgesproken voorkeur voor vismeel heeft, om wat voor reden dan ook. Heb je weleens een "crap-vismeel-boilie" (pff) geprobeerd? En, heb je weleens een "hoogwaardige" zoete boilie geprobeerd?

Ferenc, Benny

Als het zou komen doordat de karpers door veel brasem of weinig voedsel behoefte heeft aan extra voedingsstoffen, zou dat dan ook niet voor de kleinere karpers daar gelden?

Groeten ChrisN
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

06-07-2003 22:17

Benny

Op dit water kent elke karper al een boilies.Er wordt al jaren veel gevist en regelmatig worden er leuke vangste geboekt.
Maar die 2 mensen vingen 22 vissen in 2 nachten en ik was er bij en heb geen vis gezien onder de 18 pond.Terwijl iedereen er veel vis vangt onder de 18p

Ik wil je hierover wat meer spreken als het kan.Heb je msn??Zo ja voeg me toe op <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:ferenc88@msn.com" class=bericht>ferenc88@msn.com</a><!-- BBCode auto-mailto end -->

mvg

THE carpmaster

_________________
Je moet vissuh met een zelfhaak systeem!!Dan krijg je een fluitert!!! TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ferenc van de vorstenbosch op 2003-07-07 10:47 ]</font>
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

01-08-2003 11:16

Wel laat maar ja........!

Chris,

Theoretisch gezien zou het dan ook voor de
kleinere karpers moeten gelden, maar misschien hebben de grotere exemplaren aldaar
toch wat meer behoefte aan wat extra's!

Ferenc,

Ik voeg je toe op msn!

Tot slot: Ik heb waarschijnlijk een stuk van
deze topic gemist, omdat ik weg was met va-
kantie! :wink:

groetjes Benny
Plaats reactie