Werkt bevroren hennep ook?


Plaats reactie
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

12-06-2011 16:54

Beste vissers,

Enige tijd geleden had ik hier op het forum al vermeld dat ik een zak hennep had die over de datum was en hierdoor niet goed kiemde.

Ik wilde deze zak eigenlijk weg gooien maar had deze week toch besloten een klein deel te krushen en hier met kokend water een drapje van te maken. Toen ik het spul te water liet ontstond er een mega grote olie vlek op het water, en een witte wolk in het water. Het leek er goed uit te zien, en waarschijnlijk was het dat ook. Binnen een half uur had ik rollende vis op de stek en een kwartier later liep hij af.

Ondertussen heb ik mijn bootje verkocht maar zit ik nog met 13 kilo hennep.
Deze zak heb ik gister gekrushed en met kokend water aangemaakt. Daarna heb ik het in plastic wegwerp bekertjes gedaan en in de vriezer gezet. In eerste instantie leek me dit een goed idee aangezien ik het zo goed naar de stek kan gooien.

Ik weet alleen niet of de werking even goed blijft nadat het spul is ingevroren.
En ik vraag me af of de onrust op de stek wel opweegt tegen de aantrekkingskracht van de hennep. Het zijn namelijk 1/3e bakstenen die ik het water in ga smijten.

Heeft iemand ervaring met deze manier van bijvoeren met hennep? En wat is jullie mening hier over?
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

12-06-2011 18:39

Komop jongens, iedere mening/gedachte is welkom!!!
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

12-06-2011 20:20

Sander,

Ooit vroor een vriend van me zijn gekiemde hennep samen met tijgers en pellets op dezelfde wijze in (wegwerpbekertjes). De rig zat erin meegevroren, deze hoefde hij dus enkel aan te clippen en uit te gooien. Wel het bekertje eraf slopen... Die sessie ving hij plotseling 5 vissen op een water dat als lastig bekend stond en waar 2 vissen al redelijk OK zijn.

True story, no bullshit. Gewoon doen, goed idee denk ik!

Voor als je van wolken houdt: Probeer het volgende keer eens met gekiemde vermalen hennep... :)

Groeten en suc7,
Willem :wink:
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

12-06-2011 21:10

Willem,

Dat is ook helemaal geen verkeerd idee, wil ik de volgende keer best eens proberen!!..

Het water waar ik over spreek is naar mijn (en vele anderen) mening ook een moeilijk water, waar je vaak al blij mag zijn met 1 vis.
Ik ga van maandag op dinsdag een nachtsessie doen en zal het resultaat hier posten.
De bekertjes zijn vrijwel allemaal eraf gevroren dat is dus al geen probleem ;)

We moeten toch creatief blijven nu de boot verkocht is. Maakte me stiekem al een beetje druk dat mijn vangsten achteruit zouden gaan zonder, maar het motiveert wel om te zoeken naar mogelijkheden.
En de laatste 2 sessies heb ik niks meer gevangen maar wel genoeg beet gehad, dus ben nu ook druk in de weer om mijn rigs aan te passen.

Iig bedankt voor het meedenken :) !!!!!!
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

12-06-2011 22:13

Hey en of het werkt,

Is ook een handig iets op een rivier
.
ken je hele brokken invriezen.En dan valt het langzaam uit elkaar op de bodem en dan heb je een prima voerbed,Probeer is te combineren met bijvoorbeeld chili suas en dan invriezen,

Wens je veel succes

Mvg Sander
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-06-2011 07:58

Bij mijn weten drijft ijs, maar goed met de juiste wind drijft het mooi naar je voerstek. :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Yuri Alexej Römer
Berichten: 269
Lid geworden op: 17-05-2008 20:32

13-06-2011 11:57

Hoi Sander

Wat Douwe aangeeft klopt maar wat nou als de wind de verkeerde richting op waait.

Oplossing, stenen (Grind) in de hennep mix doen wanneer je hem invriest.

Dan zinkt de hennep echt wel.

Groeten Yuri
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

13-06-2011 14:13

Ohwja inderdaad! dat gaat er in de volgende portie ook doorheen, nu maken jullie me wel nieuwschierig of mijn bekertjes zullen zinken!!
Moet werken tot 16:00 en zal rond 18:00 aan het water te vinden zijn. ben benieuwd!
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

15-06-2011 17:18

Sessie mislukt :( :(

Ik kwam aan en zag helaas dat er nog 3 andere mensen gingen nachtvissen, er was dus al veel hengeldruk op 1 zijde van de vijver. Na met alle vissers gesproken te hebben kreeg ik "toestemming" om mijn bommen in een uithoek van de vijver te droppen. Binnen 10 minuten kwam de eerste piep en na 2 handen vol brasems te hebben gevangen mijn hengel maar single hookbait uitgegooid, had echt wat nachtrust nodig.
Smorgen een flinke fluiter maar bij het aanslaan voelde ik geen contact met de vis :( Wederom een nacht geblankt. Al de derde op een rij, al moet ik wel zeggen de eerste 2 nachten visloos doorbrengen was mijn eigen schuld, aangezien ik door mijn piepers heen sliep :P

Andere aanpak: vanavond 24:00 na het werk naar huis wat bommen ophalen en in de vijver droppen met een flink aantal bollen. Morgen voor het werk ditzelfde ritueel herhalen en morgen om 23:00 na het werk nogmaals voorvoeren, en dan de dag erna om 5:00 naar het water. Hopenlijk word dat wel een visvolle dag.

En wat betreft de hennep bommen, deze zonken als een baksteen en ik zag steeds olievlekken omhoog komen wat in mijn ogen wel een goed teken was, alleen jammer dat ik ze niet op de plekken kon droppen waar ik ze wilde hebben maar dit komt wel goed met mijn andere strategie :P
Plaats reactie