voorvoeren in stromend water


Plaats reactie
wilco oskam
Berichten: 9
Lid geworden op: 10-05-2011 19:48

12-05-2011 14:46

Hallo,

Ik ga binnenkort een sessie houden op een riviertje.
Het water stroomt er erg hard, en ik wil graag gaan voeren met duivenvoer, mais en hennep.
Mijn vraag is: Wat is de beste manier om de particles te voeren, zodat het niet met de stroom word meegenomen als ik het in het water gooi?
Alvast bedankt!

Mvg Wilco
Maarten Achterhuis
Berichten: 162
Lid geworden op: 16-10-2010 10:52

12-05-2011 15:08

Niet!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

12-05-2011 15:20

invriezen in een plastic bekertje met een steen erin ?

hopelijk zinkt het dan als geheel af
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
bart loman
Berichten: 420
Lid geworden op: 24-07-2010 14:44
Locatie: blaricum

12-05-2011 15:26

mengen met grondvoer zodat je er ballen van kunt maken en dan mischien grind ofzo er door heen doen zodat deze ballen snel zinken?

gr bart
Gebruikersavatar
Wouter Post
Berichten: 2
Lid geworden op: 28-02-2011 12:16
Locatie: Nieuwegein

12-05-2011 16:18

Ik zou beginnen met het peilen van de bodem daar! Als het echt zo hard stroomt als je zegt zal inderdaad klein aas doorspoelen. Echter vis je in een geul dan blijft ook klein aas vaak goed liggen!! De manieren om het te voeren zijn hierboven al wel genoemd, wat ik zelf doe is een paar meter tegen de stroom invoeren. Dan land het uiteindelijk op je stek, uiteindelijk mag het op de rivier ook wel verspreid liggen zodat ze er goed aan kunnen wennen.

Maar in een noten dop: ik zou zoeken naar plekken waar het minder stroomt, daar houd karper zich meer op naar mijn ervaring of wat ik zeg je vind een geul die is uitgesleten door de stroming, heb daar ervaring mee op de dommel bijvoorbeeld. Alle karpers kwamen uit die geul!!

Sowieso suc6 en ik hoop op een paar snelle sterke riviervissen voor je!!
Ik sta altijd net te pissen of koffie in te schenken, jij?
bart loman
Berichten: 420
Lid geworden op: 24-07-2010 14:44
Locatie: blaricum

12-05-2011 16:27

dat is opzich ook wel weer logies dat je veel vangt in een geultje het natuurlijk voedsel blijft daar ook in liggen dus daar aasen ze al van natuure zechmaar ik denk dat ze in zon geul ook sneller aan je aas wennen dan ergens anders omdat ze daar ook hun andere voedsel vinden.

gr bart
Gebruikersavatar
Yuri Alexej Römer
Berichten: 269
Lid geworden op: 17-05-2008 20:32

16-05-2011 21:15

Hoi,

Wat je zou kunnen doen is jouw aas in en deegbal kneden en in een uien net doen waardoor de vissen wanneer ze er tegen aan beuken met hun koppen, stukjes voedsel los wrikken, en deze ballen blijven goed liggen. Wat ook veel gedaan wordt door wit vissers is een muurtje bouwen van stenen wanneer het water laag staat of met een waad pak aan, hierdoor blijft jouw aas beter liggen.

Waar je dan wel op moet letten is dat je dan met een kurken bal op jouw lijn vist omdat je een obstakel er bij kunt hebben, blijkt productief te zijn.

Groeten Yuri
Plaats reactie