houdbaarheid zelfgemaakte boilies


Plaats reactie
nathan palmen
Berichten: 2
Lid geworden op: 12-04-2011 21:39

12-04-2011 22:09

Ik ben al een tijdje rond aan het kijken op dit forum en andere fora. Ik heb vorige week zelf een boiliemix gemaakt en die bleek te werken. Ik heb de boilies 4 minuten gekookt en daarna 2 uur laten drogen in de zon en toen in de boilietas gegooid om te gaan vissen.

ze waren net zo hard als mijn proline bollen voordat ze het water in gingen en hetzelfde geld voor hoe ze eruit kwamen, ze hebben bijna 14 uur in het water gelegen. Ik heb een 28 pond schub en een 10 pond schubje ermee gevangen.

Mijn vraag is dus hoe lang kan ik de boilies normaal bewaren? is dat een week of is dat maar een dag of 2?

de eerste partij heeft geen 24 uur uitgehouden, toen had ik ze al verbruikt.

ligt dit aan mijn mix of kan is er een vuistregel die ik kan aanhouden. Een vriezer gebruiken is bijna geen optie omdat er geen plaats in is.

ik was van plan morgen mn boilies te maken en dan vrijdag tot en met zondag te vissen. Is dit normaal te doen? volgens een maat van me moest ik ze vandaag maken, morgen drogen en morgen avond in de vriezer om ze er donderdag avond weer uit te halen.

sorry als ik er ergens overheen gelezen heb en het al ergens stond.

met vriendelijke groet,
nathan
Gebruikersavatar
Lennart Zoeter
Berichten: 199
Lid geworden op: 26-03-2011 09:58
Locatie: Bergen op Zoom

12-04-2011 22:14

een eetlepel citroensap per kilo droge mix kan helpen.
je hebt natuurlijk ook allerlei speciale spulletje en middeltjes in de viswinkel maar dat lijkt me een stuk duurder.
2012
karper: 9 schubkarpers
brasem: 1
zeelt: 0
snoek: 1 (op mn pop-up ;) )
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-04-2011 22:29

Morgen draaien Nathan, invriezen is niet nodig voor het komende weekend.
Wanneer je de bollen op rekjes of in open kistjes bewaart dan gaan ze zeker een week mee zonder kans op bederf.
Groet'n Henk..

still growing Old.
nathan palmen
Berichten: 2
Lid geworden op: 12-04-2011 21:39

12-04-2011 23:10

oke dankjewel. ik heb veel gelezen dat sommige al na 2 dagen schimmelen maar ik ga een krat pakken en daar met aluminium schappen in maken. ik ga toch maar een kilo of 3-4 maken en dat kom ik dan wel kwijt.

bedankt voor de info :)
Plaats reactie