Starbaits


Maarten Achterhuis
Berichten: 162
Lid geworden op: 16-10-2010 10:52

11-01-2011 19:17

Maar ik zoek een goede boilie waar je veel mee kunt voeren en voor een redelijke prijs heeft iemand nog wat goede ideen?

zelf dacht ik aan deze boilie`s http://www.xtrabaits.com/readymades.html om mee te voeren. Deze kosten ook nog niet veel rond de €4.00 de KG.

Heeft iemand met deze boilie`s ervaring?
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

12-01-2011 12:33

Maarten,

Moeten het readymades zijn? Zo niet, zou ik eens voor een diepvriesbol kijken als ik jou was. Zelf heb ik ervaring met bollen van Pro Line, Empire Baits en TTB. Allemaal op gevangen, allemaal heel betaalbaar (d.w.z. tussen de €3,75 en €5,50 per kilo). Momenteel vis ik met TTB, die bieden de mogelijkheid zelf je boilie samen te stellen. Zo heb je de kosten zelf in de hand en bepaal je ook nog eens wat je wel en niet in je boilie wil hebben.
Waarom een goedkope bol een chemische samenstelling zou moeten hebben begrijp ik niet zo goed Jasper. Alsof chemicaliën niks kosten. En uitgebalanceerd? 't Is maar net waar je vist hè. Griesmeel, tarwebloem en maismeel met wat zoetstof, een flavour en conserveermiddel, hoeft geen €4,- per kilo te kosten lijkt me. Zeker niet als je de grondstoffen per ton ofzo inkoopt. En ik vind het wat overdreven hoe sommige mensen net doen alsof je met een goedkope boilie de karper zowat zou vergiftigen.
Ik weet het ook allemaal niet...
K. van den Herik

12-01-2011 12:48

Jasper,

Wat betekenen jou hele moeilijke woorden?
mooi uitgebalanceerde bol


Wat is uitgebalaceerd? Wat heeft een karper nodig of betekent het , dat de bol mooi recht uit de werppijp komt?


Of lul je maar een end in de ruimte? Zo ja, flikker er nog wat termen bij en je wordt zo geloofd.
Digitaal verantwoord ofzo...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-01-2011 15:26

Schaap = Blaat
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
kenny savelkoel
Berichten: 185
Lid geworden op: 18-05-2007 11:47

12-01-2011 19:44

uitgebalanceerd? dat zijn toch wafters......

gr kenny
pluk de dag, ga vissen!!!
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

13-01-2011 18:50

klaas, hij bedoelt een goede samenstelling van ingrediënten die ook netjes op elkaar afgestemd zijn. als je het niet snapt moet je het een keer aan ger millius vragen die weet er alles van.
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-01-2011 19:21

*proest*
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

13-01-2011 20:09

ff @ iedereen die ligt te janke over wat ik zei
als we het hebben over boilies en voedingswaarde
en als er dan gezegd word uitgebalanceerd en je niet weet wat dat is aangezien je altijd het grootste woord hebt over hoe alles moet en meer als 2000 berichten onder je naam hebt staan
moet je je toch maar wat meer gaan verdiepen in je "hobby"

meer ga ik er niet over zeggen
vind het gewoon zielig(zelfs misselijk makend) dat een "kereltje" van boven de 30 altijd en iedereen af zit te janken
en soms mag je dingen ook voor je houden is geen misdaad ofzo hoor...

btw iedereen goede vangst gewenst in 2011 en maak er een goed en vooral "vriendelijk" jaar van
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

13-01-2011 23:35

Jasper,

Maak je niet druk.
Ze lokken je uit de tent.
Als jij vertrouwen heb in het aas waarmee je vist, gewoon zo laten.

Let er echter wel op, dat jij moet leren van je eigen ervaringen.
Het is mooi als anderen jou een dieper inzicht verschaffen in bepaalde materie.
Blijf echter wel zelf nadenken over wat je doet.
Elk water is anders, en bepaalde dingen kan je beter zelf ondervinden.

Ik draai mijn boilie's hoofdzakelijk zelf.
Alles houdt ik zo simpel mogelijk.
Attractie, balans in de voedingswaarde van mijn bollen of fluo-pop-ups, nooit heb ik het gevoel gehad, dat ze doorslaggevend zijn geweest in de vangsten.
Vertrouwen in wat ik doe als visser laat mij vangen.

Jij woont in Wamel, ik ben daar bekend.
Die put met dezelfde 'voornaam' als de brug.
Daar speelt balans in de voedingswaarde amper een rol.
De vissen komen daar niets te kort.

Je bent zestien maar misschien weet je wat het woord verwervingsinspanning betekent.
Boilie's en ander aas zijn voor een karper vooral makkelijk voedsel, en de karper is een luie donder.
Voer ze op de plekjes waar ze graag komen, ze wijken niet graag van hun gewoonte's af.

Probeer het maar eens op die manier; misschien vang je dan die wel heel mooie chocolade bruine spiegelkarper...
Maar die heb jij vast al.

met lachende groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
K. van den Herik

14-01-2011 07:35

Ik vroeg het aan Jasper, kijk iemand nalullen kan ik ook. Alleen kan ik dat allemaal niet goed onthouden.

Reclamepraat dus...

Zo ff de hond uitgelaten.

Geen goed aas voor eur 4 de kilo volgens Jasper, zeker al niet uitgebalanceerd...

Kijk, ik ben karpervisser met als oogpunt karperVANGER. Ik wil zoveel mogelijk, zo vaak mogelijk, zo groot mogelijke karpers vangen. Ik ben geen karper zo groot mogelijk opkweker.


Helaas heb ik maar een beperkt budget, of gelukkig maar... Dus ik balanceer alleen op resultaat

Ga maar vanuit dat het zo is dat meer beter is. Stel ik heb eur 200 ter beschikking. Ik heb daarvoor liever 75 kilo aas voor dan 35 kilo.

Als een bollenmaker zijn aas via 3 tussenstappen op de markt brengt en dat de eindprijs van een aasje dan eur 9 is, kan ik niet helpen, de bollenbakker zat echt wel op 4 eurie waarschijnlijk lager.

Reclame dus.

Neem een mengsel van tarwemeel, maismeel, griesmeel en een flinke sloot kippeopfoklegmeel heb je een kost prijs van een euro en een half. Gegarandeerd dat je overal vangt en goed ook.

Flavour = reclame, totaal onnodig
Zoetstof= noodzakelijk om de gore smaak te maskeren met een nog goordere smaak
Kleurstoffen= behalve een camou kleur misschien, totaal overbodig, doe eens een groene aarbeibol, verkoopt echt niet.
-inollen= goed spul, vangt… OOK, maar ook sloten witvis
Lt etc = prachtig voorbeeld van reclame. Geweldig, verder zie hierboven. Leuke is, dat de helft het al gebruikte zonder dat ze het wisten en echt goed gingen vangen toen ze het wisten


Vergeten zonder dat het een vermogen kost:

Oxo
Aanmaaklimonade

Helaas is een bol zoals hierboven onverkoopbaar

Doe eens gek en doe 50/50 met sluijs, trouvit, karpershit. Nog steeds onder de eur 2 de kilo.

Noem het gerust verwervingsinspanning…

Uitgebalanceerd? Ja doei voor de hobby oplichter zeker HPE?

Groetsels
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-01-2011 14:53

jasper van gelderen schreef:

meer ga ik er niet over zeggen
vind het gewoon zielig(zelfs misselijk makend) dat een "kereltje" van boven de 30 altijd en iedereen af zit te janken
en soms mag je dingen ook voor je houden is geen misdaad ofzo hoor...

btw iedereen goede vangst gewenst in 2011 en maak er een goed en vooral "vriendelijk" jaar van


Ik hoef me niet aangesproken te voelen maar doe het wel. "Kereltje".. Hmmf, ach ja..

Verder

en als er dan gezegd word uitgebalanceerd en je niet weet wat dat is aangezien je altijd het grootste woord hebt over hoe alles moet en meer als 2000 berichten onder je naam hebt staan
moet je je toch maar wat meer gaan verdiepen in je "hobby"


Slaat dit als een lul op een drumstel.. Kennis heeft niets met het aantal berichten te maken, mag met 18+ jaar vissen ( langer als dat jij op deze aardkloot rondbanjert) toch wel er vanuit gaan dat ik me aardig hebt verdiept en dingen heb ondervonden.

Als ik ergens iets over opmerk of aanmerk, negatief danwel positief dan is dat puur op basis van een mening gevormd met en door een bagage ervaring. Als je er niet tegen kunt, jammer voor jou. Ik zal er geen nacht slechter door slapen, of het moest door een paar vissen komen. Maar daar sta jij los van ;)

Nogmaals, doe je eigen ding, heb je eigen opvatting maar loop niet te blaten als iemand anders er anders over denkt dan jou. Kijk nog maar eens naar mijn avatar ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
K. van den Herik

15-01-2011 10:31

Jammer dat Jasper niet inhoudelijk reageert om de stelling plus voorbeelden dat er wel een goed aas gebrouwen kan worfden rond de eur 4.

Misschien moet Jasper eens zelf met Ger praten en over de kostprijs informeren?
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

15-01-2011 11:07

jasper van gelderen schreef:natuurlijk wel maar een mooi uitgebalanceerde bol zul je niet snel krijgen voor minder dan 4 euro per kilo
tenzij je gigantisch inkoopt en daardoor kwantum-korting krijgt


Da's gelul uit den nek Jasper.
Verklaar eerst eens; mooi uitgebalanceerd.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-01-2011 11:16

En geef daarna eens een paar voorbeelden van uitgebalanceerde mixen en bollen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
K. van den Herik

15-01-2011 11:47

http://www.karpershit.nl/page4.php?view ... category=1

Inkoop eur 2 de kilo btw.

doe 40% eerder gemeld mix bij en voor eur 1,50 de kilo heb je perfect spul, kut he?
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

15-01-2011 12:09

Jasper... zie al die voorgaande posts niet als aanval,en LEES wat er geschreven wordt.

Uitgebalanceerde bol???? Volgens wie?? En wat??Met kurk? eiwit? vezels?
2%van? 25% wat??? SHIT...1% ernaast en nu??? K..T boillies???

GOED vangende boillies kan voor weinig geld. Zelf maken of kopen
VEEEL reclame praet!!! Eigen ervaringen zijn meer waard!!

Veel plezier met vissen, en succes is relatief!!

gr, Fred
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

15-01-2011 12:56

K. van den Herik schreef: Ik wil zoveel mogelijk, zo vaak mogelijk,


dan zou ik maar eens 15 uur minder per dag achter je pc gaan zitten maak je misschien wat meer kans :-?
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-01-2011 13:19

Wijze woorden.. Alleen een beetje misplaatst..

Of je zit als zijnde tijdverdrijf op je werk hier een beetje rond te hangen. Kut hè..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
kenny savelkoel
Berichten: 185
Lid geworden op: 18-05-2007 11:47

15-01-2011 14:02

heerlijk he, zo'n forum! haha, mooie reacties hoor, een hoop mensen laat zich idd dingen veel te duur aansmeren. Ook zoiets, waarom moet een potje met (fluo) pop-ups om en nabij de €10,- kosten? ja, als er maar nike of adidas opstaat (onee, das met kleding) ik bedoel mainline, dynamite enz. (Ik gebruik ze eerlijk gezegd ook hoor, maar dat is puur uit gemakzucht) maar zelf kun je ze veeeeeel goedkoper maken, want wat is het nu eigenlijk, gewoon pop-up mix, geurtje/kleurtje eran en klaar. Gewoon zelf je boilies maken is een stuk goedkoper en zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn, zoals k. van den Herik al zei. basismix kan idd al voor een eurie, wat dingen naar eigen smaak toevoegen en klaar. ook ik liet mij tot een aantal jaar geleden meeslepen door alle mooie foto's enz, hoe duurder de boilie hoe beter ze waren d8 ik, maar inzicht komt gelukkig met de jaren.

gr kenny
pluk de dag, ga vissen!!!
K. van den Herik

15-01-2011 15:04

In een slecht jaar moet een 1000 uur vissen nog net lukken



Verder zit ik gemiddeld 30 uur in de weel op kantoor. Casus uitwerken en planningen maken, veel cijfertjes en gedoe waar je af en toe eens vanaf moet. roken doe ik niet dus mijn pauzes kom ik lekker hier zeiken. Verder werk ik 1 a 2 avonden in de week. Kleine 45 uur minimaal

Vis minimaal 20 weekenden van vrijdag 18.00 tot zondag 10.00. Daarnaast 1 of 2 trips abroad.

Maar 1 klein probleem, tijd om te voeren ontbreekt.

En van die stink landbouwhuisdieren met een kleurtje hoef ik niet.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

15-01-2011 15:36

Ik gebruik altijd deze:

http://www.kasperfaunafood.nl/pics/File ... pellet.pdf

Als die niet uitbalanceerd is, dan weet ik het niet meer.

Prijs in de winkel € 1,50 per kilo.
jesse de boitselier
Berichten: 64
Lid geworden op: 09-05-2010 19:44

15-01-2011 15:43

Laat die Rotzooi van Ready mades gewoon in de winkel liggen.
koop je freezers ;)
de vangsten zullen boekdeels spreken.
dat is mijn visie toch ;) :lol:
Ik heb het gewoon niet voor ready mades.
er zitten allerlei bewaarmiddelen in, gezond is het volgens mij niet.
freezers is het beste wat ik je kan aanraden :D
Laatst gewijzigd door jesse de boitselier op 15-01-2011 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
piet vliet

15-01-2011 15:44

Stel :oops:

dat ik een aas wil maken dat ,als de karper dat als enige voedselbron zou hebben, de karpers gezond zouden blijven, met een groei (die normaal :-?) geldt voor karpers op een voedselrijk water.

hoe zou dan de eiwit/vet/etc verhouding moeten zijn?

welk ingredienten heb ik hiervoor nodig en in welke verhouding?

gr.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

15-01-2011 16:02

Groet'n Henk..

still growing Old.