vismeel/winter....


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remco Kooi.
Berichten: 118
Lid geworden op: 17-02-2010 17:27
Locatie: Gaanderen

03-11-2010 17:27

Had nog een vraagje, mijn vismaat vist 'altijd' met vismeel/trouvit boilies. Nu heb ik al meerdere malen gelezen dat vismeel niet goed is in de koude maanden voor onze water vriend, dit heb ik hem ook aangegeven maar hij ving dit niet zo goed op want hij heeft hele goeie vangsten op dit balletje.
Nu vraag ik me af, wanneer begint de winter nou in jullie ogen? Wil namelijk niet dat dadelijk de mooie vissen die er nog zitten dood zijn/gaan door een vismeel balletje, en wil hem ook van deze gedachten af bregen!

Wil hem ook aanbieden om met mijn balletjes te gaan vissen, ik gebruik namelijk nooit vismeel, en heb ondertussen ook al zeer mooie vangsten geboekt.
Zit hier een beetje mee in mijn maag...

Mvg remco
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-11-2010 17:30

Als hij er mee blijft vangen dan geef ik hem gelijk dat hij ermee door gaat.

Voordeel van de winter is,je hoeft niet veel te voeren en dan maakt dat ene balletje geen moer uit.

Wanneer de winter begint? Als je het zelf te koud vind worden en de gedachten komen dat het mooi geweest is dit seizoen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

03-11-2010 18:26

Tjah ligt eraan, als je niet of heel weinig voorvoert dan kan je in de winter prima met vismeel boilies vissen. Wil je wel wat door blijven voeren dan is het misschien beter om minder vismeel te gebruiken. Trouvit bevat maar ongeveer 30% vismeel. Als hij nu met een bol vist waar 25% trouvit in zit dan zit er in zijn bol maar 8 to 10 % vismeel.......
Gebruikersavatar
Remco Kooi.
Berichten: 118
Lid geworden op: 17-02-2010 17:27
Locatie: Gaanderen

03-11-2010 18:39

oke bedankt voor de reacties, ik zat al aan veel ergere dingen te denken omdat je er nog al slechte en goeie dingen over leest! En veel voeren doen wij zo wie zo al niet want dit heeft op ons water(tje) alleen maar slechte ervaringen opgeleverd..

Nogmaals Thnx!!!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

04-11-2010 11:06

IS vismeel slecht voor de karper in de winter?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Remco Kooi.
Berichten: 118
Lid geworden op: 17-02-2010 17:27
Locatie: Gaanderen

04-11-2010 17:15

heb al meerdere verhalen gelezen waar in ze schrijven dat het slecht is voor de karper..
Ik weet het ook niet, en geloof ook niet alles wat er geschreven wordt, mischien dat iemand het hier wist/weet.
Tot nu toe nog niks er over gehoord hier dus het zal wel een fabeltje zijn...?!
Cor Blokhof

04-11-2010 17:32

Ik denk dat een hoop mensen dingen door elkaar halen.

Er wordt veelal gezegd dat een hoog eiwit percentage slecht is voor de karper in de winter aangezien door de kou bepaalde enzymen zeer slecht eiwitten afbreken in de winter.

Een bollie met hierin vismeel hoeft niet perse een hoog eiwit percentage te hebben. Dit ligt aan het percentage vismeel, de soort vismeel en de andere ingrediënten in de bollie.

Een hoop mensen zien een vismeel bollie direct als een bollie met veel eiwitten wat zoals net geschreven niet zo hoeft te zijn.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van vismeel aangezien bijna iedereen er mee vist en je je zo lastig kan onderscheiden. Er zijn genoeg andere zeer goede ingrediënten naar mijn mening
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

04-11-2010 18:03

Ik geef je er 5 de rest moet je zelf doen.

Vismeel.

Kelp.

Clo.

Tarwekiemen.

Soja onvet.

Geen olie bijvoegen.

Wil je het vertrouwen opschroeven(VOOR JEZELF) dan mag een attractor ook en een geurtje kan maar dat moet je zelf weten.

Hoeveel vissers zijn er actief op het water waar je vist,voeren ze,wat bevis je voor water een kanaal/rivier/of cultuurwater.

Het belangrijkste is dat je aan de waterkant zit,thuis met een wollen muts achter de pc levert zeker niets op.

:wink:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-11-2010 09:47

@Cor,

En wat gebeurd er met de slecht afgebroken eiwitten? -> Down the drain.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

08-11-2010 19:32

Verplaatst naar Aas
Plaats reactie