voor voeren / winter voer


Plaats reactie
Mark Verboven
Berichten: 88
Lid geworden op: 22-04-2008 16:59
Locatie: lommel

17-09-2010 22:48

hoi, ik ben sinds deze zomer op een lokale put bij mij in de buurt aan het vissen
het water is ongeveer 1km lang en 0.5 km breed, het betreft een zandwinnings put met dieptes varierend tot 60m (en nee hier vis ik niet, zit in een kom met bodem verloop tot max 10m )

nu heb ik hier verschillende korte sessie gehouden, met als resultaat 6 vissen aan de kant op ongeveer 12 sessie's van +- 6u

maar nu wil ik de stek gaan onderhouden naar de winter toe en volgend weekend nog 1 keer te gaan (nadien gaat neit meer wegens tijdsgebrek enzo)

nu was de vraag met wat ik dit het beste zou kunnen doen

heb nu meestal in de week voor ik ging vissen 1 of 2 keer duiveneten met extra kemp onder gevoerd (de vissen die ik gevangen heb waren op popup mais)

is het beter om tijdens de winter gewoon enkele keren te gaan voeren of kan ik beter in het voorjaar pas opnieuw gaan voeren, en welke hoeveelheid zou dan aan te raden zijn.

nog beetje info over het water zelf:
- wordt bijna niet gevist (heb dit jaar ook massaal boillies geprobeerd maar geen aanbeten gehad, zelfde boillie voeren als waar ik mee viste, telkens 2.5 kg versprijd gevoerd en dan single gevist met een stringer erbij
- er zwemt een karper rond van 40 pond die dat ik weet en 1 keer gezien heb 2 maal op tijgernoten is gevangen, daarom dat ik nu ook al tijgers toevoegde aan mijn voermengsel
- veel naturlijk voedsel aanwezig, grote rietkragen, wierbedden
- zit ook andere vis op, heb al snoekbaars gevangen vorig jaar op maaikes

alvast bedankt voor enige reactie
greetz mark
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

20-09-2010 17:14

als je al goed hebt gevangen op duivenvoer met hennep zou ik daarmee doorgaan met voeren tot de winter, en dan telkens de voerhoeveelheid naar beneden halen naar mate de winter nadert
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Mark Verboven
Berichten: 88
Lid geworden op: 22-04-2008 16:59
Locatie: lommel

20-09-2010 20:31

hoi olger ik heb altijd op mais goed gevangen, geen enkele tik op boillies

dus nu gewoon regelmatig blijven voeren en dan als het echt winter minderen en in de lente terug opvoeren de hoeveelheid als ik het goed snap

alvast bedankt
Roy Wikkerink
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-11-2007 22:19
Locatie: Aalten

20-09-2010 21:56

hallo mark,

allereerst vreemd dat na zoveel boilies voeren je er geen aanbeet op gehad hebt,
maargoed de winter is een vreemd iets,

aan het eind van de herfst moet je eigenlijk de watertempratuur goed in de gaten houden,
komt deze onder de 10 graden dan doe maar voorzichtig aan met je voer.
ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om je voerstek te bezien vanuit een boot of vanaf de kant,
anders kun je zo kijken of het voer telkens nog gegeten word in dat geval voer maar constant een
beetje aan.

maar je hebt ook situatie's dat je aas totaal links(of rechts) word gelaten en dat ze zich terugtrekken,
in dat geval kan je beter stoppen of je beperken tot 1 a 2 handjes voer (200 gram max)
ivm water verzuring enz.

(ps ben erg benieuwd!)
Shut Up Go Fishing!
Mark Verboven
Berichten: 88
Lid geworden op: 22-04-2008 16:59
Locatie: lommel

21-09-2010 20:44

@ Roy, de boillies die gevoerd zijn waren zelf gerolde door een maat van mij, enkel hij heeft met deze enkele sessie gevist maar geen beet gehad ik vis meestal met een strawberry popup of nu white chocolate popup omdat het tijdens de zomermaanden was
ik moet er wel bij zeggen de put is ongeveer 1km op 0.5km en in het midden tot 70m diep weet ook niks van het bestand af, weet enkel dat er 10 jaar geleden ongeveer 100 karpers van ongeveer toen 30 cm en nog eens 200 kleine kweek op gezet is voor de rest is er weinig bekend

maar ik denk dat ik nu gewoon ga stoppen met voeren, zondag nog een laatste sessie doen waarbij ik nog wat kemp en mais uit blik wil bijvoeren onder mijn eigen kantje (werkte vorige keren goed) en dan gewoon in het voorjaar als ik terug ga vissen een paar weken voeren om ze terug op de plaats attent te maken in de hoop ze zo tijdens een sessie te kunnen verschalken

alvast bedankt
greetz mark
Plaats reactie