Voeren.


Plaats reactie
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

02-06-2010 19:40

Hoi ,

Ik heb eens nagedacht over het feit dat karpervissers maar een paar karpers per dag of nacht vangen (ik toch:p ) en de meeste vaste stok vissers of feedervissers of wat dan ook kunnen (als er karper op je stek zit) wel 10-20 karpers vangen op een paar uurtjes. (zelf meegemaakt).


Waarom krijgen wij , als karpervissers , geen berg karpers op de mat? continu beet , je kent het wel.
Komt het omdat een vaste stok/feedervisser continu bijvoert en wij enkel een paar bollen of kemp om het uur?

Zij krijgen heus ook die dikke bakken aan de lijn , als je geluk hebt een paar keer per dag.
Maar ze breken alles stuk natuurlijk.

Dus , als je nu eens gewoon met van die ballen voer voeiert op je stek , in het begin van de sessie , en zodra je een beet hebt gehad terug een paar ballen voer er bij gooit , zou je dan ook kans maken op die continu beet?

Ik vis nu op een vijvertje waar mega-veel dikke karpers op zitten (veel te veel voor de grootte van het water) en een paar brasems.
Er word practisch niet gevist.
En meer dan de helft zijn dikke spiegelkarpers :D

Waarom blijft de vis niet gewoon op je stek liggen?
Waarom vreten ze heel je stek leeg en zwemmen ze dan terug weg?

Waarom reageren ze niet zoals al die andere karpers die rondzwemmen bij een vaste stok?

Er moet toch een manier zijn om de karper continu op je stek te hebben?

Of heb ik hier ergens een totaal verkeerde redenering van gemaakt?

Zeg maar wat je hier van vind en of je er iets op weet. :D

*Dit is slechts mijn gedacht. ;)*
*Correct me if i'm wrong. *
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Plaats reactie