birdfood boilie: welke vogelvoer?


Plaats reactie
bart joosen
Berichten: 83
Lid geworden op: 18-08-2002 02:00
Locatie: Brecht (Belgie)

01-06-2003 20:20

Kan je gewoon kanarie zaad, rechtstreeks in je mix gooien? of moet je het malen of koken???

Hoe doen jullie dit?

greetzzz
Bart
pascal braber
Berichten: 3
Lid geworden op: 07-07-2003 02:00
Locatie: capelle aan den ijssel

12-07-2003 18:48

kijk als ik birdfood boilie's ga draaien ga ik gewoon naar en dieren winkel en koop dan altijd 1 kg parkieten voer werkt altijd wel goed
Willem Barnas

12-07-2003 21:19

Beste Bas,

Hier een recept voor een perfecte birdfoodboilie:

20% Sojabloem vet
15% Polentabloem
10% Griesmeel
10% Vitamealo (soort melkpoeder)
15% Maismeel geel
10% Rijstebloem
20% Ce-De eivoer

Per tien eitjes een eetlepel maiskiemolie en een fijne creamy-flavour toevoegen en je hebt een super-instant aas. Zelf gooi ik er ook altijd nog wat poedersweetner van Solar doorheen (1/2 theelepel per kilo mix - door de droge mix mengen dus). Deze mix rolt als een tierelier (wel goed kneden!) en wordt behoorlijk taai na een nachie drogen.

Een heleboel goede 'birdfoods' zijn te krijgen bij H'sport 'de Stek' in Eindhoven. Vraag naar de ingredienten van 'Haiths'. Pas een beetje op met erg grove birdfoods, je zult dan namelijk je basismix aan moeten passen, zodat ie lekker blijft rollen. Je kunt ook nog allerlei soorten gemalen zaden toe gaan voegen zoals lijnzaad, hennepzaad en diverse (gemalen) zaadmengsels.

Suc7!

WB :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Willem Barnas op 2003-07-12 21:19 ]</font>
Plaats reactie