boilies soaken met kookvocht


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bjorn vander Linden
Berichten: 125
Lid geworden op: 27-03-2006 23:44
Locatie: Mechelen (nl)

18-04-2010 23:08

Hallo

Ik vis binnenkort 2 weekjes ver van huis dus ik neem kurkdroge boilies mee. Nu heeft het water een redelijke prut bodem dus ik wil mijn boilies gaan soaken met als doel dat ze de prut niet zo snel opnemen doordat ze weer vocht uit de soak hebben opgenomen.
Nu was ik er aan het denken om ze in het kookvocht van hennep of andere particels te soaken. Ik heb nul komma nul verstand van soaks, dips en hun samenstelling. Is het kookvocht gewoon goed of is het nodig om dit met iets olie of wat anders te mengen?

mzl Bjorn
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-04-2010 17:41

ik zou zeggen soak ze in het water van de desbetreffende put,met prut en al.kan zeer dresuurdoorbrekend werken !!
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

19-04-2010 17:48

Bjorn, ik weet het niet zeker maar ik denk omdat je bepaalde stoffen uit de particels kookt
dat je het kook vocht beter weg kan gooien. Vooral bij pinda's is dat het geval.
Nu weet ik niet of dat in het kook vocht achter blijft maar ik zou het denk ik weg gooien.
Mischien iemand hier die er meer over weet?
Gebruikersavatar
Bjorn vander Linden
Berichten: 125
Lid geworden op: 27-03-2006 23:44
Locatie: Mechelen (nl)

19-04-2010 19:09

@ Rik, soaken in het water van de put is een optie, maar niet in de prut, die geur wil ik net niet in de bollen hebben.

@ Ron, inderdaad, kookt bepaalde stoffen uit de partikels, en waar blijven die dan? Juist, een gedeelte ervan blijft in het kookvocht, denk ik. Wil wel kookvocht van hennep of duivenvoer gebruiken. Niet van pinda's of tijgers, ivm het blauwzuur wat ik wel eens lees.

Mijn idee erachter is dat die stoffen die in het kookvocht achterblijven dan weer in de droge boilies kan trekken. Weet alleen niet of dit zo werkt als dat ik denk.

Wat betreft dressuurdoorbrekend, ik hoef geen dip of soak uit de winkel omdat ik het liefst met boilies vis die niet sterk ruiken. (vis ook met ongeflavourde boilies) Daar geloof ik niet in. Denk dat overdreven geurtjes de vis al snel kunnen afschrikken en die vis vind die bollen toch wel zonder flavour. Dan kom ik als soak dus uit op gewoon water , of dus het kookvocht, geen overdreven geur maar misschien wel een beetje atracctie van het kookvocht van de partikels, daar ik een voerplek opbouw met zowel partikels als boilies.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-04-2010 21:46

bjorn het is juist de bedoeling om de geur van die prut in je bollen te hebben,dit is voor een karper die dressuur heeft op boilies een teken dat deze boilies al een langere tijd in het water gelegen heeft,verder denk ik dat het weinig nut heeft om hennepvocht in je bollen te laten soaken,pak dan gewoon hennep olie met hennep door je bol heen,of pak csl voor de mais variant of sterker nog vis gewoon met particles want daar blijkt jouw vertrouwen te zitten in die geur, mvg Rk
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

20-04-2010 13:49

Denk dat het wel een goed idee is. Het kookvocht van de partikels bevat uitgekookte koolhydraten,suikers en olie. Goede attractie dus.
blub blub
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-04-2010 18:52

laat dat kookvocht maar thuis. Neem liever wat water van je stek en spuug er maar een paar keer in. Scheutje attractor van dit of dat en een nachtje laten weken. :)
Plaats reactie