cavia korrels


Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

07-04-2010 21:47

Een kilootje? Wat ga je aanvallen? De tuinvijver?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Kelvin Groenendijk
Berichten: 83
Lid geworden op: 24-01-2010 19:58
Locatie: Twente

07-04-2010 21:48

wat kun jij een kritiek leveren zeg. sjonge jonge.
Roland de Lepper
Berichten: 43
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Balen

07-04-2010 21:51

Rene Schouten schreef:Een kilootje? Wat ga je aanvallen? De tuinvijver?


En daar zwemt mooi koi in!

Voor een test-boilie ga ik geen 100 kilo draaien. Afval kost al geld genoeg.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-04-2010 21:55

Rene Schouten schreef:Een kilootje? Wat ga je aanvallen? De tuinvijver?


De één vang nu eenmaal meer op 1 kilo dan een ander op 25 kilo. :roll: Ligt er een beetje aan wat en waar je het neerlegt.
Met cavia korrels erin komt het waar alweer minder nauw. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

07-04-2010 22:10

Maar die redenatie gaat op voor het hele aasassortiment Henk :D .
En als 't IETS te hooggegrepen is voor Kelvin: er staat eigenlijk gewoon "wat WEET je na een kilo boilies"... (en in dit geval met caviasmotsel)????
En als dat kritiek is, dan mot dat moar...
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Roland de Lepper
Berichten: 43
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Balen

07-04-2010 22:11

First they ignore you.
Then they laugh at you.
Then they fight you.
Then you win.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

08-04-2010 08:06

And then they send in the clowns with caviakorrels....
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
K. van den Herik

08-04-2010 08:15

Schouten:

1) ik heb altijd gelijk
2) heb ik geen gelijk: zie regel 1
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

08-04-2010 08:45

Ik schat jou dan ook niet in op geknei met marmottenmeuk Klaas.... :lol:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
K. van den Herik

08-04-2010 09:58

René,

1) ik heb...

Gekheid. Wat geen gekheid is, is dat sommige complete diervoeders een fractie van de prijs kosten van meuk met een fancy karpervissersvang naam, terwijl de vangkracht op zijn minst gelijk, vaker beter is. Tja een karper is geen marmot, maar wel een omnivoor...
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

08-04-2010 10:19

Waar is 't ouderwetse BiFi vissen gebleven?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
piet vliet

08-04-2010 10:51

Rene Schouten schreef:And then they send in the clowns

Je hebt ook forums clown :cry:
Die zeiken alles af . :(



.
K. van den Herik schreef:Wat geen gekheid is, is dat sommige complete diervoeders een fractie van de prijs kosten van meuk met een fancy karpervissersvang naam, terwijl de vangkracht op zijn minst gelijk, vaker beter is


als je niks probeert ..............

gr
Roland de Lepper
Berichten: 43
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Balen

08-04-2010 11:08

Leuk die kritiek.

Waarom is men begonnen te vissen met haringmeel, kattebrokken, zoete en kruidige boilies, vogelvoer etc etc. Juist door te experimenteren. Na mijn weten hebben algen, wormen etc geen een zoete of kruidige smaak. Ik heb ze gelukkig nog nooit hoeven proeven.
Maar Rene, volgens mij heb je geen idee wat er in die caviakorrels zitten en heb je de verkeerde korrels voor je.

Samenstelling:
Gedroogde voedergewassen, (bij)producten oliehoudende zaden, graan, vezelrijke producten, (bij)producten van de suikerbereiding, graan(bij)-producten, (bij)producten van knollen en wortels, mineralen/vitaminen, oliën en vetten, zuivelproducten.

Lijkt me toch voor een 90% de samenstelling in te zitten die jij gebruikt voor je boilies! Daarnaast is de karper ook niet vies van wat plantaardig materiaal.

Nu zal die 10% wellicht niet de factor zijn, maar qua vitaminen en mineralen zit het wel snor en daar was het om te doen.
Als het ongeluk in een klein hoekje zit, zit het geluk dan in de rest?
------------------------------------------------------------------------------
First they ignore you.
Then they laugh at you.
Then they fight you.
Then you win.

-- Mahatma Gandhi --
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

08-04-2010 11:37

piet vliet schreef:Je hebt ook forums clown :cry:
Die zeiken alles af . :(
als je niks probeert ..............gr


Je hebt ook dingen die uit de Dordse Kil opgevist zijn, die reageren alleen op een naam en niet op de discussie.
En welllicht is 't reeds lang geleden "geprobeert" en is 't niet meer dan een tip hier je tijd/geld/aas niet aan te verspillen......
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
piet vliet

08-04-2010 12:29

Rene Schouten schreef:En welllicht is 't reeds lang geleden "geprobeert" en is 't niet meer dan een tip hier je tijd/geld/aas niet aan te verspillen......


als dit je insteek was geweest had je er geen 14!! postings aan hoeven besteden.

wees gerust zal niet meer op jouw reageren ,ondanks dat je op een forum reacties kan verwachten.(verspeelde moeite, dortse kill en dat soort onzin)

gr piet.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

08-04-2010 13:07

Als alles alleen met "ja en nee" beantwoord word, word 't wel heel erg saai. Als Roland 't niet probeert/of geprobeert heeft zal hij zich altijd blijven afvragen of zijn korrels misschien niet het "ei van Columbus" waren. De 1 vist met mais en blijft daarmee tot aan z'n dood doorgaan, een ander vangt er 1 met mais en zal vervolgens bedenken: oke, dat weet ik nu, laat ik nu eens cheesedippers proberen....
Uiteindelijk heeft de VANGER altijd gelijk......
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

11-04-2010 09:39

rene

In al je posting zeg jij alleen nee, alleen met heel veel woorden en een dikke 0 als onderbouwing. Het enige wat je doet is een topic vervuilen.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

11-04-2010 09:46

Je hebt helemaal gelijk: jouw reactie is een veel betere toevoeging......
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

12-04-2010 05:38

OK dan terug on topic maar weer:

Caviakorrels, kippen korrels, paardenbix, geitenkorrels, konijnenkorrels, watervogelkorrels, etcetera etcetera...

Allemaal bruikbaar om alleen of in combinatie met andere spullen(!) te gebruiken als voertje, al dan niet in een bol verwerkt. Ik gebruik ze o.a. als goedkoop alternatief voor pellets. Ik gebruik per jaar ongeveer een zak van kilo of 25 schat ik, maar verwerk dat niet in boilies. Ik gebruik bijvoorbeeld regelmatig een of andere korrel om te kijken of ik wat aasactiviteit kan uitlokken op mijn penstekjes. Ik hoef zo geen dure pellets te kopen om mezelf toch te amuseren met wat instant visserij hier en daar.

Nuttige toevoegingen vind ik bijvoorbeeld thaise vissaus, of oestersaus (beiden toko) of een of andere olie als het water een beetje warmer is. Ook zijn die korrels soms nuttig om natte particles wat droger te maken. Blikje mais er door heen, inclusief het vocht natuurlijk, en dan lekker balletjes maken of los verspreid voeren.

Ook als ik op de rivier met particles wil voeren gaan de nodige kilo's er door heen. Ik wil het vocht van mijn gekookte particles op die manier proberen te absorberen en OP de stek te krijgen, ipv meteen verspreid in het water. Voor ik vertrek om te voeren (of te vissen) een flinke schep korrels in de emmer met particles, en tegen de tijd dat ik ga voeren is al het vocht opgenomen.

Is het een superaas? Nee. Maar wel praktisch inzetbaar voor diverse doeleinden. En in zakken van 25 kg spot en spotgoedkoop. Voor 7-8 euro per zak rij ik binnenkort wel weer even naar de aveve of een vergelijkbare "boerenwinkel" en ben weer klaar voor een jaartje!.
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com