Voeren


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jaakop visser
Berichten: 120
Lid geworden op: 30-12-2009 19:54
Locatie: Assen

05-04-2010 20:50

Hallo,

Ik ben van plan in het weekend op een afgesloten water te gaan vissen. Wel wil ik van te voeren even gaan voeren, alleen heb ik hier een vraag over. Ik kan aleen in de namiddag/avond voeren en in de ochtend vissen. Heeft het dan wel nut om een voerplek aan te maken? Als het geen zin heeft ga in gewoon instant vissen, vind het dan namelijk zonde om een voerplek aan te maken.

Ben het zelf nog nooit eerder tegengekomen vandaar dat ik mijn vraag bij jullie neerleg.
Alvast bedankt,

Gr Jaakop
van lierde kevin
Berichten: 14
Lid geworden op: 21-12-2009 20:12

05-04-2010 21:31

echt wel een goeie vraag ze, geen ervaring mee. mensen laat jullie maar gaan ze.....kan maar bijleren hé
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

05-04-2010 21:55

die vissen zien echt geen patroon in 2 dagen tijd dat jij gaat voeren,dus dat zou gewoon nut hebben.voorvoeren wil nooit zeggen dat het nut heeft,maar ben er wel van overtuigd dat je slagings kans vergroot door het wel te doen.ik zou het wel doen als je de tijd ervoor heb om te voeren.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

05-04-2010 21:57

Zelf vis ik af en toe op een vrij druk bevist watertje in m'n woonplaats. Voer je hier 3 dagen lang voor, heb je een behoorlijke kans dat er iemand tijdens één van je "voerdagen" al op je voer zit te vissen. Nachtvissen is hier verboden, dus doe ik het volgende: de avond voordat ik ga vissen, voer ik rond een uur of 10 m'n stekken aan. Natuurlijk wordt er wel eens illegaal 's nachts gevist, maar dat merk ik dan vanzelf als ik ga voeren. Dan kan ik alsnog een andere stek kiezen.
Kortom: ik vis regelmatig een ochtendje op een stek die ik de avond van te voren aangevoerd heb. En tot nu toe ving ik dan gemiddeld beter dan wanneer ik op hetzelfde water instant viste. Met een sessie of 5 tot 10 per jaar op het betreffende water kun je niet van waterdicht bewijs spreken, maar toch heb ik meer vertrouwen na een avondje voeren.
Ik zeg dus: 's avonds voeren en dan 's ochtends/ 's middags vissen kan prima. Succes ermee in ieder geval!
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

06-04-2010 06:39

Mart Honen schreef:Zelf vis ik af en toe op een vrij druk bevist watertje in m'n woonplaats. Voer je hier 3 dagen lang voor, heb je een behoorlijke kans dat er iemand tijdens één van je "voerdagen" al op je voer zit te vissen. Nachtvissen is hier verboden, dus doe ik het volgende: de avond voordat ik ga vissen, voer ik rond een uur of 10 m'n stekken aan. Natuurlijk wordt er wel eens illegaal 's nachts gevist, maar dat merk ik dan vanzelf als ik ga voeren. Dan kan ik alsnog een andere stek kiezen.
Kortom: ik vis regelmatig een ochtendje op een stek die ik de avond van te voren aangevoerd heb. En tot nu toe ving ik dan gemiddeld beter dan wanneer ik op hetzelfde water instant viste. Met een sessie of 5 tot 10 per jaar op het betreffende water kun je niet van waterdicht bewijs spreken, maar toch heb ik meer vertrouwen na een avondje voeren.
Ik zeg dus: 's avonds voeren en dan 's ochtends/ 's middags vissen kan prima. Succes ermee in ieder geval!


Dat is inderdaad een goede methode, echter wilde ik er nog iets aan toevoegen. Wanneer je voert voer je, maar zorg ervoor dat je haakaas (op afgesloten wateren zekers) en de bollen die je bijvoert even lang in hetzelfde water hebben gelegen. FF meesoaken in het water van de plas dus...
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

06-04-2010 12:52

Hey Mitsz,

Jouw verhaal over het soaken in het "plaswater" heb ik vaker gehoord. Persoonlijk heb ik mijn twijfels bij het nut hiervan. Hedendaags vissen er zoveel mensen met dips, sprays en pop-ups (afwijkend van het voeraas) dat je zou kunnen zeggen dat die theorie niet opgaat.

Een verse boilie is namenlijk weer atractiever en harder.

Waarschijnlijk is het op "dressuur-water" waar de vis uitermate voorzichtig en oplettend is wel lucratief maar hoeveel échte dressuurwateren zijn er nou?

(misschien een beetje off-topic maar voor TS wel interessant om te weten)
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

06-04-2010 12:57

ja en dat is het juist.vaak laat een karper een atractieve bol liggen,na 3 dagen stinkt de boilie naar het grondwater en hop weg.vertrouwen voor de vis dat er geen haak meer bij ligt.omdat 90 procent van de keren als hij zo een boilie oppakt er niks gebeurt.stof tot nadenken ;)
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

06-04-2010 15:30

matthias franssen schreef:Hey Mitsz,

Jouw verhaal over het soaken in het "plaswater" heb ik vaker gehoord. Persoonlijk heb ik mijn twijfels bij het nut hiervan. Hedendaags vissen er zoveel mensen met dips, sprays en pop-ups (afwijkend van het voeraas) dat je zou kunnen zeggen dat die theorie niet opgaat.

Een verse boilie is namenlijk weer atractiever en harder.

Waarschijnlijk is het op "dressuur-water" waar de vis uitermate voorzichtig en oplettend is wel lucratief maar hoeveel échte dressuurwateren zijn er nou?

(misschien een beetje off-topic maar voor TS wel interessant om te weten)


Beste Matthias,

dit is geen theorie. Als je water veel bevist wordt en de vissen de 'klappen van de zweep' kennen, zul je merken, dat ze die verse bolletjes heel graag laten liggen. Bij mij onder de wilg in ieder geval weer wel. Er zijn niet alleen dressuurwateren, maar ook 'dressuurvissen' op openbaar water.

groetjes Mitsz
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

06-04-2010 16:59

Ok, nou in ieder geval de moeite van het proberen waard dan. :) Volgende keer gooi ik één atractieve boilie en een "voorgeweekt" exemplaar op de stek en laten we de big beslissen.

Groetjes
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

06-04-2010 18:16

Kijk! Dat is nu de goede instelling Matthias! :D
Gebruikersavatar
jaakop visser
Berichten: 120
Lid geworden op: 30-12-2009 19:54
Locatie: Assen

06-04-2010 19:58

Oke, ik zal het ook even proberen. Morgenavond de eerste keer voeren en dan hopen dat het zaterdagwat vis op de mat brengt.
In ieder geval bedankt voor de tips, heb weer wat geleerd.

Gr Jaakop
Plaats reactie