boilie in combinatie met pellet


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric de Jong
Berichten: 26
Lid geworden op: 14-03-2010 15:11
Locatie: Meppel

28-03-2010 13:17

Is het mogelijk om een boilie te combineren met een pellet? dus beiden op de hair? vangt dat een beetje?
En kan je bijvoorbeeld voorvoeren met pellets en boilies door elkaar?
Zijn er ook ervaringen mee?


Groeten,
Eric de Jong
"When heads roll, the more the better, Strength, Determination, Merciless Forever!"
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

28-03-2010 15:39

Eric,

Je kunt meer dan prima vissen met pellets en boilies in een combi.
Dit is zelf veruit favoriet bij sommigen :wink:

Een boilie en een Pellet op 1 hair kan ook goed werken. Ik gebruik dit zelf ook regelmatig om te zien waar de vissen op het moment het snelt/best op azen. Ik vis de boilie dan graag als 1e aas op de hair en sluit hem dan af met een pellet. Deze pellets zal naar gelang het soort oplossen als je er nog geen aanbeet of hebt gehad en dan slechts achterblijven met een boilie aan de hair op een acceptabele afstand van de haakbocht. Maar dit is persoonlijk, en meer mijn gevoel bij de presentatie. (je hebt ook plastic kuntaas pellets natuurlijk)

Zelf vis er erg graag op deze wijze mee, maar ook enkele of dubbele pellet op de hair kan zeer goed vangen. Zo kreeg op een van mijn laatste buitenland sessie sneller beet op de pellets dan op de boilies.
Je hebt prima hookerpellets van Solar. Maar Dynamite heeft ook grote hookbait pellets in de aanbieding.

Gebruik je vaker pellets koop dan een bulkverpaking van 25 of 50kg. Dat scheelt je heel erg veel geld :o

Een combi van een mainline hellibut popup boilie 10mm met een echte pellet gevist als snowman (in dit geval boilie on top) gaat je zeker vissen opleveren.
Hou er wel rekening mee dat je de hair iets langer laat dan normaal. Doordat de pellet veelal iets zal opzwellen kan dit het stuk tussen je aas en de haakbocht verkleinen. Dus hou daar rekening mee!

Zelf schuif ik op de hair altijd een witvis rubber lijn stoppertje. Die kleine rubbertjes stuitjes
Zo voorkom je dat de pellets door het gedrilde gat over de hair schuift bij het werpen en de inhaking kan belemmeren.

Suc6!!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Eric de Jong
Berichten: 26
Lid geworden op: 14-03-2010 15:11
Locatie: Meppel

28-03-2010 17:21

Oké dat is nog eens info waar ik wat aan heb :wink:
Bedankt!,
Eric
"When heads roll, the more the better, Strength, Determination, Merciless Forever!"
Plaats reactie