melen vacumeren


Plaats reactie
albert de groene
Berichten: 2
Lid geworden op: 24-11-2009 16:16

08-03-2010 15:58

mannen
daar ik in het bezit ben van een vacuummachine zat ik te denken of het
zinvol zou zijn de melen die ik van een draaibeurt overhou te vacumeren
om reden dat er tussen 2 draaibeurten best wel aardig tijd kan zitten
of zou het verschil niet noemenswaardig zijn
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

08-03-2010 17:44

Zou je 't niet omdraaien dan? Herverdelen in porties van.... (pond?), vacuum trekken, en opentrekken indien nodig. Kun je nooit meer dan ......... (x=mc2xpond?) verkloten.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
tommy foekens
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2008 00:53
Locatie: amsterdam

08-03-2010 20:12

wat voor vacumeer machine heb je dan ?
het is altijd handig zeker op het oog op ranzig worden van de melen.
als je een prof machine hebt zeker doen en dan ook je boilies maar zo'n huis tuin keuken ding kan je net zo goed de deur uit werken wand die dingen werken niet(uit mijn ervaring correct me if i'm wrong)
maar als je een goeie hebt dan zou (ik teminste) alles vacumeren wand er is geen betere manier om je spullen goed te houden.
leef om te vissen, dus stel nooit iets uit tot morgen als je het ook tot overmorgen kan uit stellen
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

08-03-2010 20:16

albert,

melen kan je beter invriezen,wellicht eerst netjes vacumeren en dan invriezen,kan prima.

gr

viktor
albert de groene
Berichten: 2
Lid geworden op: 24-11-2009 16:16

08-03-2010 21:47

beste viktor

invriezen heb ik nog nooit van gehoord maar, het lijkt me toch wel een goed idee

hoelang zou het volgens jouw dan goed kunnen blijven?

het gaat mij natuurlijk om de duurdere melen zoals, eialbumine en robin red etc.

bedankt voor je informatie

met vriendelijke groet albert
tommy foekens
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2008 00:53
Locatie: amsterdam

08-03-2010 23:15

in vriezen is overbodig mits goed gevacumeerd scheelt weer ruimte in je vriezer en veel vries kosten.
zolang je ze maar niet in de zon lecht beste is gewoon een temp van 18 graden.
en dan in je kast of in je schuur.
als je ze vacumeert zijn ze uiteraad vocht vrij mar let wel op, op ongedierte wand die gaan er zo door heen.
leef om te vissen, dus stel nooit iets uit tot morgen als je het ook tot overmorgen kan uit stellen
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

09-03-2010 08:42

albert,

Op deze manier kun je zo je melen tot een jaar langer goed houden.
Ik doe het momenteel ook met bv leverpoeder,gewoon in een emmer en zo de vriezer in.
Feitelijk kan je alle melen/boiliemixen zo invriezen,kost wel wat ruimte :lol:

Nu kun je dus een hele discussie starten met betrekking tot versheid van je melen..
Want hoelang zijn de ingredienten al over datum van bv de 50/50 mix en boiliemixen die je zo in emmers kan kopen.
hoelang staan die emmers in magazijnen te wachten op afnemers? en wanneer neemt een visser
de emmer(s) mee uit de winkel.....Hoeveel tijd zit daar tussen? weet je dus nooit.
zulke mixen vangen ook vis.............. :roll:

maar goed daar het nu niet over,gewoon invriezen andre.


tommy,
Alle ingredienten hebben een bepaalde houdbaarheids datum,ongeacht of je ze vaccumeerd en of in de zon lecht! :wink:

gr

viktor
Gebruikersavatar
Arjan Gijs Verkoelen
Berichten: 324
Lid geworden op: 24-09-2003 02:00
Locatie: Leeuwarden

09-03-2010 12:58

Nu heb niet veel ervaring met het invriezen van melen maar des te meer met boilies...

Alle producten die je onder kamertemperatuur inpakt zonder dat deze gevacummerd worden bevatten vocht. Simpelweg vanwege het feit dat er vocht in de lucht zit. Als ik een zak niet gevacumeerde bollen in de vriezer leg en deze 24 uur later er uit haal zit er altijd wat ijs wat neer geslagen is op de boilies. Dit ijs verdwijnt weer bij ontdooien= lees in het product trekken. In welke mate tast dit het ingevroren leverpoeder in een volle emmer niet meer aan dan het tegengaan van bedref cq achteruitgang van het product door deze in te vriezen.


Heb je hier ervaring mee?

Arjan
http://www.karperbootshop.nl

Vortex Karperboten voor en door Karpervissers

http://www.sunrisebaitservice.com

Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Dennis Mijnster
Berichten: 36
Lid geworden op: 22-02-2010 20:47

09-03-2010 14:21

Waarom zou de producent kiezen voor papieren zakken en er een bewaaradvies bij geven?...
Dennis.
------------------------------------------------------------------
Veel mensen zijn niet slim genoeg om hun eigen domheid te bevatten.
K. van den Herik

09-03-2010 15:35

ik ga voor de 46cm brede koelvriescombinatie: condensvorming in plastic verpakking...
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

09-03-2010 17:05

[quote="Arjan Gijs Verkoelen"]
Alle producten die je onder kamertemperatuur inpakt zonder dat deze gevacummerd worden bevatten vocht. Simpelweg vanwege het feit dat er vocht in de lucht zit. Als ik een zak niet gevacumeerde bollen in de vriezer leg en deze 24 uur later er uit haal zit er altijd wat ijs wat neer geslagen is op de boilies.

Het vocht wat jij ziet is niet het vocht uit de lucht maar vocht dat uit de boilies komt en als ijs neerslaat. Vries of sproeidrogen gaat op dezelfde manier...... Als je iets vacuum verpakt is er geen lucht waar het vocht naartoe kan. Zet maar eens een dicht gedraaie jampot mét, en een zonder bollen in je vriezer...... 8)
Plaats reactie