boilie poll


Plaats reactie

Hoe kom jij aan je boilies.

Ik maak ze zelf ik denk dat het goedkoper is.
7
13%
Ik maak ze zelf maak me niet uit wat het kost.
14
27%
Ik koop ze in de sportvis winkel dan heb ik keuze.
6
12%
Ik koop ze in de sportvis winkel daar hebben ze alleen mijn merk.
1
2%
Ik bestel en koop ze via internet.
9
17%
Anders (vermeld even).
15
29%
 
Totaal aantal stemmen: 52
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

04-01-2010 19:18

Lijkt me zeer informatief om te weten.
Hoe iedereen aan zijn aas komt.

Misschien een leuk comentaar erbij.
(houd het netjes AUB)

Ben benieuwd wat er het meest gekozen word.
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

04-01-2010 19:22

Ik heb anders.

Dit omdat het de eerste keus uit het rijtje net niet helemaal mijn keus zou zijn. Ik denk niet dat het goedkoper is om ze zelf te maken, ik weet dat het goedkoper is als ik ze zelf draai :p
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

04-01-2010 19:32

Mijn keuze keuze is Anders.

Ik Heb niet altijd zelf gedraaid maar wel aantal jaren.
Nu ik mijn zelfvertouwd recept kwijt ben geraakt Ben ik nu toch aan het moderen naar een sucsesvol recept wat me niet echt lukt en dus waarschijnlijk mijn boilie weer ga kopen waar weet ik nog niet.
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

05-01-2010 00:24

als ik ze zelf maak maakt het mij niet uit wat het kost, als ik er maar vertrouwen in heb.

koop ik readymades dan neem ik meestal the source van dynamite, kosten ook gauw 15 euro de kilo.

heb vorig jaar alleen in juli zelf bollen gedraaid van bijna 20 euro de kilo. heb hier 10 kilo van gedraaid en heb er een maand mee kunnen vissen. sommige extracten zijn nu eenmaal duur. en als je er dan 5 tegelijk in je bol wil hebben dan moet je in de buidel tasten.
voor de rest van het jaar kocht ik readymades.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

05-01-2010 18:08

Wat heeft 't voor zin om 1 antwoord te kiezen terwijl ze (bijna) alle 6 van toepassing zijn/kunnen zijn?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

06-01-2010 20:11

[quote="bas van geffen"]als ik ze zelf maak maakt het mij niet uit wat het kost, als ik er maar vertrouwen in heb.

koop ik readymades dan neem ik meestal the source van dynamite, kosten ook gauw 15 euro de kilo.

heb vorig jaar alleen in juli zelf bollen gedraaid van bijna 20 euro de kilo. heb hier 10 kilo van gedraaid en heb er een maand mee kunnen vissen. sommige extracten zijn nu eenmaal duur. en als je er dan 5 tegelijk in je bol wil hebben dan moet je in de buidel tasten.
voor de rest van het jaar kocht ik readymades.[/quote]


en wat heeft je die rolls roys bollie gebracht aan vissen tering man 20 euro de kilo dat is me nog al niet wat
voor een 4 euro de kilo draai je toch ook een prachtige bol
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

06-01-2010 20:51

ik wil nog 5 vissen vangen van een bepaalt putje in de buurt.

de rest heb ik al op de mat gehad, allemaal op readymades van proline, premier baits en dynamite baits en maar 1 op een zelfgemaakte 4 euro bol. (deze vis heb ik dit jaar al 4 keer op de mat mogen hebben, waarvan 2 keer, op een proline bal, binnen 5 dagen op dezelfde stek)

deze "rolls roys bollen" echter hebben er al 2 van de 5 op de kant gebracht. 1 ervan, een graskarper, 97 cm en 24 pond, zie je steeds op de stek liggen maar boilies eten deed ie niet. deze bollen echter (uit de magnetron) kon ie niet weerstaan. zijn maatje is ook een graskarper van (ik schat) 60 a 70 cm ligt er vaak langs, ze zwemmen de hele put rond, altijd met zijn tweeen, deze moet ik echter nog vangen.
de andere karper die op de mat kwam is de nr 2 van het water, in september goed voor 26 pond.

ook de ene volschub die er rondzwemt heb ik al 2 keer aan de haak gehad op deze bollen, alleen ging ie ook 2 keer af, 1e keer voor het net en 2e keer in de lelies voor de kant.

heb toch het idee dat deze vissen, de graskarpers en de volschub, waarvan de meeste zeggen dat ze er niet zwemmen omdat ze nooit gevangen worden, de voorkeur geven voor natuurlijk en hoogwaardig voedsel wat ook rijkelijk aanwezig is, in de vorm van kleine kreeften, mossels en grote plakkaten bloedworm.
om hierbovenuit te komen heb ik deze bol voor mezelf "ontwikkeld" en ben er erg content mee. enige nadeel is dat ik er niet veel mee wil voeren omdat er eieren in zitten. nu dus de uitdaging om een eierloze bol te maken.
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

06-01-2010 21:48

de voorkeur geven voor natuurlijk en hoogwaardig voedsel wat ook rijkelijk aanwezig is, in de vorm van kleine kreeften, mossels en grote plakkaten bloedworm


Misschien kan je hier mee gaan vissen, scheelt gauw 20 euro de kilo.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-01-2010 21:54

In het geval Bas, knoop ik er een pieper of een bol roggebrood aan.
Groet'n Henk..

still growing Old.
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

07-01-2010 08:13

ik vind het wel een uitdaging om ze toch op de boilie te kunnen vangen. en op een zelf samen gesteld aas deze vissen vangen, vind ik veel meer waard. ik vis er ook vaak drijvend, met brood en hondenbrokken. er zitten alleen zoveel eenden dat het bijna onmogenlijk is.

als het dit voorjaar nog niet lukt wil ik die pieper of het roggenbrood wel proberen.
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-01-2010 22:10

Ik maak ze zelf maak me niet uit wat het kost.

Gezien het feit dat ik verbonden ben met een firma, kost het me eigenlijk niks, dus eigelijk laat ik de firma alles betalen
hoewel je iets wat gebonden bent, gezien ik met hun spullen vis

ik heb toegang tot alle bollen,maar draai nog steeds zelf.
het blijft een hobby binnen de hobby
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

11-01-2010 22:26

Zo een zoek ik er ook nog :D
Als je maar niet gebonden ben aan je knip :wink:
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
K. van den Herik

12-01-2010 08:10

Ik maak ze zelf maak me niet uit wat het kost.

Gezien het feit dat ik verbonden ben met een firma, kost het me eigenlijk niks, dus eigelijk laat ik de firma alles betalen
hoewel je iets wat gebonden bent, gezien ik met hun spullen vis

ik heb toegang tot alle bollen,maar draai nog steeds zelf....


Straalt heerlijk vertrouwen uit....
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

12-01-2010 11:24

Zelf draaien.
Zijn voor mij gewoon de beste boilies die ik ken en gebruik al 15 jaar dezelfde 2 mixen (vertrouwen dus 8) ). Kosten: geen drol, maar er weegt geen enkele ready tegenop. Ook die dure High-tech-vismeelbollen niet.
Altijd wel een paar zakkies readies in huis, mocht ik geen voorraad meer hebben en er even instant op uit willen. Voorvoeren doe ik sowieso met zelfgemaakte boilies.
Vorig jaar wel eventjes geprobeerd een voerstek op te zetten met readies. Ving er gewoon bar slecht mee in vergelijking met eigen boilies. Weet zeker dat het in dat geval aan het aas lag, want met mijn eigen boilies was het daarna op dezelfde stek, onder dezelfde omstandigheden en met dezelfde taktiek gewoon weer 1 groot feest :P .
Vind boilies draaien overigens geen straf hoor. Hoort er voor mij gewoon bij en best leuk om te doen.
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

12-01-2010 11:36

Zeker weten dat het vertrouwen heeft klaas,

Uiteraard zou ik soms wel wat van Leon Derksen willen gebruiken, bij zijn flavours zitten toppers.
Echter .... stel dat ik dat zou gebruiken en mijn foto word gebruikt voor reclame doeleinden.
Buiten het feit dat het me dan wel centjes kost, sta ik daarnaast ook nog eens te liegen.

Ik kan bij Verpa alles gebruiken wat ze in hun assortiment hebben, en dat is veel, meer dan het gemiddelde merk.
Veel merken hebben zeer goede produkten, en ondertussen is er zoveel dat een groothandel niet alles in zijn assorti kan opnemen.
Gebonden zijn, houd dus ook in dat ik als Hobby draaier, niet alles kan gebruiken en testen van andere merken , helaas zou ik bijna zeggen.
Daarin tegen ben ik geen huigelaar, niet naar mezelf en niet naar de consument van Verpa.

En wat de bollen betreft, ik maak de mixen.
Verpa laat ze draaien op mijn recepten, en komen uit de fabriek ... jawel als readymades.
Wil niet zeggen dat ik niet in de ready's geloof, maar mijn eigen bollen zijn een stuk zachter naar wat ik prefereer.
Laat ik ze zo uit de fabriek komen, koopt geen visser die bollen want dan zijn ze zachter dan bv. The source
En doet de gemiddelde consum. ze af als ....veels te zacht, die kunnen niet meer 24 soaken
idd. mijn eigen bol ligt dan al opgelost op de bodem (als hij er dan nog ligt :P )

hoop het een beetje goed uitgelegd te hebben.

Tight lines
Plaats reactie