Grote inkoop actie vismelen en olie!!


Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

09-11-2009 19:47

Misschien is het handig om dit soort zaken even op de gang te bespreken heren?

Wel zo discreet.
Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

09-11-2009 20:38

Mitsz, waarom op de gang bespreken als een discussie nu tenminste kleur krijgt. Veel mensen die een stelling opwerpen en ongelijk krijgen haken af en het onderwerp sterft een langzame dood. Ook komen er mensen voorbij met een opmerking die geen bijdrage levert aan een ferme, maar goede dicussie. Ik heb het liever op de spits dan al die loze kreten er tussen door. Al kan de toon of formulering misschien anders, dat geldt misschien voor Remco,Ger, maar mijn toon kan ook een tikkie lager.
Het is soms ook lastig om via een board te discusseren.

Ger,

Jaren terug was het bij Wielco inderdaad een rommeltje. Dat is na de overname door Vobra en de regelgeving veranderd.
Vanuit dat oogpunt heb je gelijk, maar tijden veranderen.

Ik moet toegeven dat ik het netjes vind hoe je reageerd en toch de discussie afmaakt. Er zijn maar weinigen die op het board hun ongelijk toegeven of andere inzichten mee krijgen. Mijn kennis komt juist door te luisteren naar karpervissers en hun ervaringen. Sinds 1992 hou ik ervaringen bij en nog steeds krijg ik nieuwe inzichten. Dus dat jij nog steeds leert, geldt voor mij ook. Ik ben geen aasgoeroe of alwetende.

gr Chris.
Derk Roelsen

09-11-2009 21:05

Ger, ik begrijp jou reactie niet dat ik je in een hoek probeer te duwen. Wij hebben een pb wisseling gehad en ook mede omdat ik het niet te persoonlijk wilde laten worden en je niet openlijk wilde afvallen. PB betekent privé bericht en is een instrument om juist niet iemand in een hoek te duwen.

In jou laatste pb geef jij aan dat het geen onzin is en wil je mij met argumenten overtuigen van je gelijk.

Je schrijft:

“dat wielco kan nooit de versheid van de molenaar evenaren,omdat het in bulk ingekochte product niet meteen vanaf het land wordt gemalen, het wordt eerst daarna verpakt en ligt nog een tijd te wachten voor het in de stoffige rekken van de hengelsportmaffia ligt.
Ook schrijf je dat je wilt aantonen dat de versheid van de molen niet voor de versheid van wielco opgaat,dat jou ingredienten vers worden gemalen en binnen 24 uur is het een boilie.

Ger,"

Deze onzin hield ik juist buiten de topic en netjes per pb. Maar goed, jij hebt waarschijnlijk een contract met boeren die in speciale kassen seizoens producten laten groeien. Ik wil niet eens weten hoe je het moet doen als je het echt druk met draaien krijgt. Dan moet een boer bv 3x peer week oogsten, de molenaar 3x per week malen..jij zal het druk hebben. Of is het simpeler, oogsten, malen en dan wordt het een boilie en die gaat op de plank?

Ik hoop dat je de logica inziet van je eigen schrijven, ik niet.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

09-11-2009 21:44

Jongens..sorry ik ben geen modder eter :) , maar het was/is een leuke ,leerzame , nette discussie.
probeer dit zo te houden a.u.b :wink:


p.s mitz... moet best kunnen toch?
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-11-2009 22:12

Graan van een jaar oud is mits goed opgeslagen nog steeds goed.

Het zelf malen van uw granen tot meel heeft vele voordelen. U beschikt namelijk altijd over vers meel.
Granen zijn heel lang te bewaren, echter zodra ze zijn verwerkt tot meel of vlokken, verliezen ze doorgaans na twaalf uur gedeeltelijk hun voedingswaarde.
Brood, gebak of pap van vers gemalen meel, smaakt veel beter en is gezonder.

Dus zo'n onzin verkondigt Ger nu ook weer niet.

En Roel, jij hebt waarschijnlijk een contract met boeren die in speciale kassen seizoens producten laten groeien opdat jij dan elke dag van een vers broodje kan genieten..
Laatst gewijzigd door Henk ter Maat op 09-11-2009 22:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

09-11-2009 22:13

Niet netjes van je Roel om een PM zo te plaatsen. Qau versheid geef ik Ger helemaal gelijk als je rechtstreeks bij een Molenaar gaat afnemen (laat malen) is het vele malen verser dan bij Wielco of Evezet. Maar ik neem aan dat jezelf slim genoeg bent om dat te snappen.

Wat Henk zegt klopt helemaal en dit geld niet alleen voor Melen. Dus als je gaat halen bij de molenaar omdat het zo vers is, verwerk het dan ook binnen een bepaalde tijd, komt je aas alleen maar tengoede.
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

09-11-2009 23:30

Hahaha

Man echt lees jezelf eens na kerel, kijk dat ik dingen vaak hard speel ja dat heb ik vaak niet eens door zo ben ik nou eenmaal.

Kijk als jij nou duidelijk zou zeggen dat wielco een aantal jaar terug niet aan jouw eisen voldeed prima, maar jij roept ronduit dat ze rotzooi leveren zonder te zeggen dat het nu wel eens vele malen beter zou kunnen zijn.

Verder vind ik aas een zeer interesant onderwerp maar heb er niet het verstand van zoals chris bijvoorbeeld dus ik ga geen waarheden verkondigen.

Zolang mijn melen die ik gebruik naar mijn mening goed zijn vind ik het prima.

Vertrouwen is denk ik toch het belangrijkste in je aas en visserij.

GR Remko
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

10-11-2009 06:21

Heren, graag de versheid van o.a. je meel en bloemsoorten betrekken in relatie tot het vangen van karper.

Henk, kan je aantonen dat de voedingswaarde van meel binnen 12 uur achteruit gaat. Voedingswaardedeclaraties zijn volgens jouw dus niet vast te leggen?


Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

11-11-2009 01:25

Sinds wanneer maalt de molenaar vis op lage temperaturen?
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

11-11-2009 09:38

Fred Hazenbroek schreef:Jongens..sorry ik ben geen modder eter :) , maar het was/is een leuke ,leerzame , nette discussie.
probeer dit zo te houden a.u.b :wink:


p.s mitz... moet best kunnen toch?



Ik weet het niet. Ik neem liever niet het risico - mogelijk - iemands handel te schaden. Zaken doe je achter gesloten deuren en ieder bedrijf heeft het recht op privacy. Wat je over je eigen bedrijf zegt, laat me koud, maar wees zuinig op een ander. Ik weet als geen ander hoe het is om door de buiten(karper)wereld 'misjudged' te worden. Dat kan behoorlijk uit de hand lopen...
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

11-11-2009 09:51

Om even mijn betoog te illustreren. In het topic over Jel E Wire moet Piet op de bres springen voor z'n onderneming en de waarheid komen vertellen. Als ie dat niet doet gaan er wél twee 'onwaarheden' de wereld in... is toch lullig?
Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

11-11-2009 10:56

Heren,

De topic kreeg een wending omdat wielco een mindere kwaliteit zou verkopen.

Het is nu eenmaal niet zo dat bloemen en melen die ook in de supermarkt te verkrijgen zijn een slechte kwaliteit hebben. Ik heb zelf mogen technologen in een graanfabriek, jaren geleden was deze gezeteld in Zoetermeer (Nutricia) en dit betrof zuigelingen en baby voeding. Het is ook zo dat een molenaar gewoon een goed product afleverd. Het is om het even waar men voor kiest en het gaat erom dat men moet doen wat men denkt dat het beste is.

Ik ben in de topic gesprongen omdat er vanuit gegaan werd dat Wielco geen vers zou verkopen en dit is dus pertinent niet waar, al doe ik zelf niets met producten van wielco. Er zijn veel vissers die wel Wielco producten gebruiken en daarom wilde ik dit misverstand uit de weg nemen.

Dries, Ger krijgt nieuwe inzichten wat betreft Wielco en jij geeft Ger gelijk, dus heb jij nu ook een nieuw inzicht gekregen inzake Wielco ;-)

Henk, wat je over roel zegt, mbt contract sloeg op een pb....niet wat betreft Roel.

Peter, wat betreft vangsten, molenaar of Wielco producten...ik kan mij niet voorstellen dat er verschillen in vangsten zullen zijn.

Ik ben weer uit de topic.

ps: Ger, dat ik gelijk krijg van je over Wielco zegt niets over jou producten uiteraard. Je zal ze met zorg maken en het is niet mijn bedoeling om jou of je producten in een kwaad daglicht te stellen.

gr Chris.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

11-11-2009 11:04

Kijk! :D

Alles opgehelderd. Het wordt nog een wat hier fratres...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-11-2009 12:13

Ben het eens dat de firma Wielco hier in Loosbroek ten opzichten van vroeger veel aan kwaliteit gewonnen heeft. Dat kan haast ook niet anders als je een onderdeel bent van een grotere organisatie in de voedingsindustrie.

Voor een kleine molenaar is het wel lastig om op afstand buitenlandse graansoorten te beoordelen op kwaliteit. Een langdurige regenperiode kan daar immers letterlijk veel roet in het eten gooien.

Hier in Veghel bij een firma als De Mars wordt elke keer voor er een tankwagen gelost wordt een monster beoordeeld op haar kwaliteit. Deze moet overeen komen met de gegevens die een grote firma als Meneba van te voren verstrekt en aan hun hoge eisen moet voldoen. Maakte het mee dat een wagen alleen al doordat hij door regenval onder de modder zat niet door hun gelost werd.

Zo wil je ook niet weten wat een bedrijf als DMV Campina in Veghel nog steeds aan kwaliteit van haar productieproces blijft verbeteren. Is leuk alle boiliebakkers gebruiken in tal van vormen producten van hun vaak zonder het zelf te weten.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-11-2009 15:37

Tja ieder zijn ding,en ieder haald waar hij of zij vertrouwen in heeft.

Ik haal bij Wielco en vang ermee. En haal bij de molenaar dusjah zit wel goed.


Leen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Michael Gosling
Berichten: 1
Lid geworden op: 11-11-2009 16:55

11-11-2009 17:25

Hi

Ik ben van duitsland en daroom is mijn nederlands meer dan schlecht.

Versheit van Roggemeel: Rogge is honderd jaar houdbaar. De natur heft de licht bederfliche substances perfekt geisoleert van de buitenwereld. Dit zien Licht en Zuurstoff, die de olien in de Kiemen kunnen angriepen. Als man Rogge mahlt, dann kommt de olie met de buitenwereld in Kontakt en bederft binnen twee weeken ( De unsatured Vetzuuren. De anderen houden een paar maand langer ). Vers gemahlen Roggemehl of andere Sorten met een kiem moeten daroom direkt tot bollen verwerkt worden anders is het meel te lang in kontakt meet Licht een Lucht. In Boilie form is het weer afgesloten van de buitenwereld. De Roggemehl uit de Supermarkt is daroom ok zonder Kiemen. Deze zien komplizeert verwiedert worden oom de houdbaarkeit tot 2 Jaar te verlengen. Vismeel voor farkens heft een houdbarheid van max. 3 maanden een het word bevolen het binnen 1 maand uptebruiken. Heft ook te doen mit salmonella maar de Olien zien dan ook afgeloopen. Ranzig Olie gaat in de Karperlever zitten en maak deze kapoot. Daarom: Vers niet = Vers.

Forrelkweckers heben hele Populaties verlooren door ranzig Olie en gebruikten het lange niet meer. Sinds tien jaar soaken ze de Pellets in Olie ( Fossoil genaamt ) met Antioxidante ( Ascorbinzuur die de Zuurstoff verbruikt bijvoorbeeld ) gesoakt zo dat Zuurstoff geen Schade meer kon anrichte. Ik ben niet zeker maar denk al langer dat dit te maaken heft met Karpfersterfte in veel bevoerde Wateren.

Groeten
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

11-11-2009 20:26

Remko en Roel,
de strijdbijl wordt begraven, we zullen er een keer een ,,verse"op gaan drinken.
ik heb mijn mening gegeven en ben door andere op mijn vingers getikt :oops:

terecht of onterecht?
vanuit ervaring van jaren terug , mischien wel.

aan de andere kant had ik mischien de moeite eens moeten nemen om de nieuwe producten te testen.

ik pretendeer ook zeker niet een allesweter te zijn, anders had ik ook geen fieldtesters meer nodig :P

ik weet wel zeker dat er na deze hete discussie anders tegen de betekennis van vers wordt aangekeken, en mischien was dat de bedoeling uiteindelijk ook wel.

Ger :wink:
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

11-11-2009 20:46

Ger, test dat maar niet :D Niks is verser dan alaminute gemalen bij de molenaar. Ik bestel niet bij Wielco of Evezet puur omdat ik niet weet hoelang het op de plank heeft gelegen. Dit kan 2 dagen zijn maar kan ook 4 maanden zijn.

In het verleden wel ingredienten gebruikt van deze firma's en van boilieboeren en uiteraard ook vissen op gevangen. Als ik kan kiezen en deze keuze heb ik gelukkig dan staat de molenaar op 1. Puur om mij dat vertrouwen geeft en vertrouwen brengt vis op de mat. Niemand vist met aas, flavours, ingredienten die daar niet achter staat.


@Chris, ik denk dus wel dat er verschillen kunnen zijn in vangsten. Je hebt mensen die snel tevreden zijn en mensen die net even wat extra willen. De mensen die net iets extra's willen, vissen vaak ook net ietsje anders en die combi van alles kan wel het verschil maken in vangsten.

Je hebt verkade chocolade en je hebt koetjesrepen. Ik ben dol op die verkade ;)
Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

12-11-2009 00:20

Dries,

Jij mag denken dat je met verkade zit, anderen zijn dol op het huismerk wat bij de zelfde fabriek afkomt.

Sommige molenaars bestellen hun melen bij Meneba, net zoals bv Wielco dat zou kunnen.
Wielco besteld gewoon daar waar molenaars het ook bestellen......seizoens producten worden nu eenmaal ergens opgeslagen.

En Ger, je hoeft het ook niet te testen als je tevreden bent. Jou poducten hebben ook nooit ter discussie gestaan.

gr Chris.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-11-2009 00:26

Verkade chocola? Wel ja. Geen verstand van chocola, neem ik aan.

:wink:

Pffff, van kwaad tot erger hier.

Gaat toch over karpers vangen?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

12-11-2009 00:45

Kees hier niet hoor :lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

12-11-2009 11:27

Chris ik heb het over alaminute gemalen graan geen bulkverpakking meel dan zou ik ook niet bij de molenaar bestellen. Je kan toch niet ontkennen dat alaminute gemalen graan verser is dan bulkverpakking bij de groothandel. Maar nogmaals als een molenaar ook bulk zou bestellen dan is er idd geen verschil.
K. van den Herik

12-11-2009 20:59

tijdje gevaren enzo. Ken er ook die makelen in granen. Je kan a la minuut gemalen graan hebben van tig jaar oud, ligt nog wel ergens een carrier...
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

13-11-2009 11:39

Vers gemalen graan is m.i. iets anders dan gemalen vers graan :)
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

19-11-2009 22:56

Beste heren,

Gezien deze leuke discussie hier ben ik zo vrij geweest om een nieuwe inkoop topic te openen.
Zullen we deze met z'n allen lekker schoon houden? :roll:
De discussie mag wat mij betreft hier gewoon doorgaan.

Nieuwe inkoop actie topic is viewtopic.php?f=35&t=52382&p=641704#p641704


gr

viktor