Maken we het ons niet te moeilijk.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

05-10-2009 13:57

Maken we het ons niet te moeilijk.Ik zie soms wel eens recepten voorbij komen die een vermogen aan ingredienten kosten.Is dit nu echt nodig misschien wel op sommige wateren??.
ik vis eigenlijk altijd met homemade bollen die eigenlijk weinig ingredienten bevatten en vang toch altijd wel redelijk goed.
Mijn basis mix is bestaat altijd uit .
Tarwebloem/meel.
tarwegries.
maismeel.

Dit vul ik aan met of vismeel of birdfood(cede) of zaadmengelingen.
kruiden of zoete flavour.

Graag jullie mening hierover
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

05-10-2009 16:47

ik dacht precies het zelfde vanmiddag aan het water!..
bij Tarwebloem/meel.tarwegries.maismeel. doe ik nog knoflook poeder gemalen hennep cede eivoer,en polentabloem.

ik was dus aan het vissen vanmiddag en er zat steeds karper (op dat stuk is het ondiep 0.5 meter.)
maar mijn boillies pakken nee hoor,op dat moment dacht ik als ik mais bij me had was het me wel gelukt.
Gebruikersavatar
Maarten Wilmink
Berichten: 172
Lid geworden op: 12-01-2004 18:59
Locatie: Weesp

05-10-2009 21:32

Nou Marcel, mijn mening hierover: ik ben het er helemaal mee eens. Ik draai ook al jaren mijn eigen boilies en vind dat een simpele boilie, bestaande uit verse ingredienten en een smaakmaker (ik gebruik graag poedersoep) prima voldoet. Het aas blijft zo ook betaalbaar (relatief dan voor iets dat je regelmatig in het water gooit) waardoor je ook makkelijker meer kan voeren als dat nodig is. Het enige nadeel is dat zelf draaien, maar je moet er wat voor over hebben. Misschien eens een draaiservice proberen?

Als je al die topics hier leest dan is onze voorstelling van zaken waarschijnlijk te simpel. Voor sommigen lijkt het een hobby binnen een hobby. Ik vind dat prima, maar ik heb wel wat anders te doen. Uiteindelijk vis je om te vangen en rigs en boilies, de geijkte gespreksonderwerpen, zijn daarin zeker niet de belangrijkste sleutels. Die pas je puur aan naar de omstandigheden. Je moet dan wel basiskennis hebben, begrijp me niet verkeerd, maar het zijn zeker geen hoofdzaken. Boilies selecteren uit en zijn geschikt voor voercampagnes. Het is zeker geen attractief aas, dat vergeten we weleens. Hmm, een superboilie die altijd en overal vangt..... hoop doet leven, nietwaar?
Plaats reactie