Mix kookt kapot in de pan. (hulp gezocht)


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeffrey muller
Berichten: 35
Lid geworden op: 19-09-2009 20:12
Locatie: E.C

29-09-2009 23:44

Vandaag weer een leuke poging geprobeerd ivm met het snijden van kubics, een vierkante bolie met een grove structuur

Een beste tijd mee bezig geweest todat ik de kubics probeerde te koken, om ze harder te laten worden. Het probleem was, dat ze al maar kleiner werden en gewoon oplosden.

Wat kan ik het beste gebruiken om de bollen harder te laten worden, de mix rold super, en was erg makkelijk te verwerken. (Behalve na het koken).

Hier is de mix die ik heb gebruikt, en zo heb ik hem ook nog in poedervorm in een ton liggen. Kan iemand hem mischien aanvullen met wat hardmakers, zodat de bollen niet kapot koken.

Mischien moet ik meer Griesmeel toevoegen of tarwebloem. Iig een aanvulling op de onderstaande mix.


Maismeel - 25 %
VLT Vismeel - 15 %
Polenta - 10 %
Soja volvet - 15 %
Griesmeel - 5 %
Kattebrokken (gemalen tot poeder) - 10 %
Pellets (gemalen tot poeder) - 10 %
Gemalen hennep - 5 %
Birdfood - 5 %

Hennepolie
CSM Monctercrab flavour

8 Eieren

Alvast bedankt allemaal,

GR Jeff
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

30-09-2009 08:38

Als ik vierkante boilies maakte, deed ik het anders. Ik kookte eerst een blok deeg en sneed er na het koken pas blokjes van. Dan heb je dat probleem niet. Bovendien zouden er minder smaakstoffen uitlekken op die manier. Ik gebruikte bewust geen grove mix. Als je na het koken blokjes snijdt heb je 6 zijden. Bij een grove mix wordt de vierkante boilie erg zacht doordat het water van alle kanten er makkelijk in komt. Kan zelfs ertoe leiden dat je met een lege hair zit te vissen. Ik koos voor een wat compactere mix dus. Geen birdfoods e.d. meer.
K. van den Herik

30-09-2009 15:52

zeg ik boilndabag ff wachten nog op deel II
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

30-09-2009 16:52

En nu in goed lopende Nederlandse zinnen.... :roll:
Gebruikersavatar
jeffrey muller
Berichten: 35
Lid geworden op: 19-09-2009 20:12
Locatie: E.C

30-09-2009 17:49

Idd het is een beetje lastig te begrijpen zo. Maar ik heb de oplossing al gevonden heb niks meer toegevoegd. Heb ze gewoon in de oven gebakken en ze zien er delicious uit, onze trouwe testende viervoeters hebben ze met de hoogste aantal smaakpupillen goedgekeurd. :P

Ben benieuwd hoe de onderwaterwereld er op reageert. Maar dat ga ik na een tijdje voeren wel ondervinden. Ik houd jullie op de hoogte :wink:

Gr Jeff
K. van den Herik

01-10-2009 08:20

ik pas me aan aan de hedentendaagse taalstrijd

LdB noemde het boil in the bag kubusjes. Voor het recept ff wachten... ff wachten nog: hoppa deel II aka de vette voorslag
Plaats reactie