Flavour toevoegen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kjeld Cousijn
Berichten: 68
Lid geworden op: 14-08-2006 16:21
Locatie: Blokker
Contacteer:

19-07-2008 10:32

Ik heb een vraag over flavour toevoegen; ik wil zo'n flesje van dynamite baits kopen en deze flavour toevoegen aan mijn zelfgemaakte boilies. Nu vraag ik me af of ik deze flavour het beste voor het koken kan toevoegen (dus door de eieren heen) of na het koken (voor de boilies de vriezer ingaan wat flavour in het zakje toevoegen zodat het in de boilies trekt)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-07-2008 10:43

In de normale dosering toevoegen. Eventueel naflavouren en 24 uur laten intrekken.

Ligt wel een beetje voor de hand?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

20-07-2008 12:47

Ikzelf kies altijd voor de toevoeging bij eieren(in mijn geval water), je hebt langer profijt van de uitlekmogenlijkheden van je flavour.

als je naflavourd zal de flavour met dezelfde snelheid de boilie verlaten als hij er in is getrokken, je hebt minder lang een geurvlag om het maar simpel te zeggen.

flavour verwerkt in boilies heeft een langere werking ,dus langere atractie.

let wel op als je de boilies ontdooid, je deze moet laten ontdooien in de zak waar ze inzitten, totdat alle ijs en water weer zijn opgenomen, doe je dit niet dan zul je een aanzienlijk gedeelte van je flavour en atractors weggooien, tenminste dat is mijn ondervinding en ervaring.
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Plaats reactie