Voor voeren


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

29-04-2003 16:38

Hoi ik heb een vraagje over het voor voeren van een stek ik heb een leuk stekje gevonden op een grote plas en er wordt regelmatig gevist op karper dus ook gevoerd. Normaal gesproken vis ik altijd instant maar als ik nou met bollie de avond ervoren ga voeren en ik ga de ochtend daarop vissen zou je dan meer kans maken dan niet voorvoeren op het water. en hoe veel zouden jullie dan voorvoeren?

Ik heb geen zin om 3 dagen te gaan voorvoeren op en water gewoon weg omdat ik met mijn werk zit en de tijd die ik vrij heb wil vissen en niet om te voeren.

vragende groeten
kefkef
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

29-04-2003 17:34

Kefkef,

Ik zou zeker niet teveel voeren de avond tevoren, misschien is zelfs instantvissen wel het beste.
Dan wél met een pva stringetje halve boilies, of zoals ik vaak doe wat kleine pellets in een pva-zakje via de haak meesturen.
Ik neem aan dat je op één van de gekende stekken gaat zitten?
Gelet op jouw verhaal moet het dan haast wel lukken!

antwoordende groet,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

29-04-2003 19:35

ik vind de theorie van de avond ervoor voeren echt nergens op slaan. Met meerdere dagen voeren houd je de karper ook niet vast. Dus blijven ze met deze techniek zeker niet blijven. Ik zal of meerdere dagen voeren of gewoon lekker instant blijven vissen. Je kan het beste uitzoeken wat de aastijden van de karpers zijn en dan gaan vissen. De aastijden kan je niet veranderde.
mzzl patje
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

29-04-2003 19:58

Kevin,

Als je weinig tijd hebt, dan kun je het instant proberen. Maar ik zou in elk geval
1 hengel met partikels proberen, b.v. mais.
De andere hengel zou ik wel met een boilie
proberen. Bij het instant vissen hou ik het
liefst de boilie zo klein mogelijk, ook af-
hankelijk van de te vissen afstand. Ik zou
voor zoete boilies gaan, omdat die het beste
instant werken, of gooi desnoods nog een pot
honing over je boilies, en laat dit eerst een
tijd intrekken.
Oh.....ja, ik zou niet al te veel voeren!
En als je wel een paar dagen gaat voor voeren, dan zou ik alleen boilies voeren.

groetjes Benny
mikie pasen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08-05-2003 02:00

08-05-2003 18:25

gewoon 5 kilo voor in het water knikkeren
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

08-05-2003 23:48

Heb vanavond bij mij in de buurt op de singel gevoerd!! ik voerde 2 kg hennep en 2 blikjes zoete mais.

Morgen ochtend om 0500 pen ik paraat. Om 21:00 uur liep ik daar nog even te kijken. Vanaf het bruggetje mijn voertje zo naar beneden geflikkerd. Er lag een voor mij bekende spiegel van ongeveer 25 tot 28 pond op te azen. Eigenlijk een schitterend gezicht om dit met eigen ogen te kunnen waarnemen. Azen even zwemmen en dan weer even azen enven zwemmen enz enz. Fascinerend eigenlijk.

Je zou kunnen zeggen nou mooi vis op de stek voor morgen ochtend maaruh eigenlijk zat de karper er na 2 uurtjes al op te azen dus Instant kan ook erg goed werken!!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

09-05-2003 20:37

Op 2003-05-08 18:25, schreef mikie pasen:
gewoon 5 kilo voor in het water knikkeren



Niet slecht voor je eerste post hier.
Plaats reactie