instant werking van bollie vs mais uit blik of kattebrokken?

Plaats reactie
Kevin van Etten

22-04-2003 15:11

Dag beste karpervissers,
Zoals jullie al weten denk ik ben ik een penvisser en meestal vis ik met bollie onder mijn pen maar wat is de instant respons hievan tegenover zachte mais en kattebrokken uit blik

VB,
als ik 3 uurtjes wil gaan pennen op een water wat zou dan beter zijn instant mais, kattebrokken of de proline freezerbaits fish

MVG,
kevin

Ps: vermeld ook even waarom jullie dat denken
Wouter Vennekens

22-04-2003 19:53

volgens mij , tenzij de vissen je boilies echt goed kennen ( dwz dat je er dus zeer uitgebreid mee gevoerd hebt ) of tenzij er heel zware dressuur is op mais of kattebrokken,

dan is de mais uit blik ( met kattebrokken heb ik geen ervaring, maar dit is toch ook veel zachter dan boilies ) volgens mij toch een stuk instanter !
bart joosen

22-04-2003 21:13

Mais is bij mijn wete het meest instante, maar als je per sé niet van je boiliedeeg af wil, kan je je boilie deeg ook als deeg gebruiken, dit is sowieso instanter als een gewone boilie. De "instantheid" van uw boilie hangt ook een groot stuk af van de samenstelling: een gladde keiharde boilie is niet zo instant als een zachtere birdfood boilie. Ook de aard van de flavours hebben er iets mee te maken. Flavours op glycerol basis zijn minder instant als flavours op ethylalcohol.

Ik hoop dat je hiermee vooruit bent

Greetzzz

Bart
Kevin van Etten

22-04-2003 23:26

Bart,
Bedankt voor je reactie dit is wat duidelijker!

MVG
kevin
Daaf Wolters

27-04-2003 23:36

Kevin,
Ik zou mais of kattebrokken gebruiken. Kattebrokken zijn op veel wateren een killer! Nadeel is wel dat de brasems ze ook niet te versmaden vonden op de wateren waar ik gevist heb. Op boilies is op de meeste wateren al zo veel dressuur dat een vis wel even twee keer nadenkt (voor zover hij kan denken) voordat hij weer zo'n ronde geurbol opvreet. Op mijn thuiswateren vang je soms met particles LETTERLIJK tien keer zoveel als met boilies. Ik vind het voordeel van de pen (naast de spaaning) juist dat je beter in staat bent om met zachtere aassoorten te vissen.
groeten Daaf
Plaats reactie