Soorten Wateroplosbare Aminozuren

Plaats reactie
janwillem hilverts

13-06-2008 06:46

Een leuke voor de kenners onder ons :lol:

Wie kan er een lijst opnoemen met aminozuren die wateroplosbaar zijn 8)

Ik heb namelijk een leuk ingredient waar wel 20 verschillende aminozuren inzitten. Allemaal leuk en aardig.. Maar mij lijkt het wel dat 't wateroplosbare moeten zijn wil je er echt veel effect en profijt van hebben.

Dus wie weet wat en welke amino's wateroplosbaar zijn?

Of een site waar ze staan beschreven is ook goed hoor!
Chris Noorlander_
Contacteer:

13-06-2008 07:26

Hoi Jan-Willem, ik ben geen aminozuren-kenner maar deze pagina kwam ik tegen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aminozuur

In de tweede tabel staat de wateroplosbaarheid erbij.
Opvallend is dat twee aminozuren die voor ons interessant zijn 'toevallig'(?) een vrij hoge wateroplosbaarheid hebben, vergelijken met anderen.

Onder de tabel staat nog een stukje tekst over wateroplosbaarheid van aminozuren, ik hoop dat je het begrijpt, mij lukte het niet :)

m.v.g. Chris
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
janwillem hilverts

13-06-2008 08:42

Dat ik zelf niet aan wikipedia gedacht heb, stom stom stom :roll:

Ziet er inderdaad goed uit! Ik snap zelf alleen niet veel van sommege omschrijvingen hoe ze er staan. Ben denk ik, net als jou, geen wetenschapper :lol:

Echter bevat het ingredient dat ik gebruik 20 verschillende amino's. Dat wil dus zeggen dat al deze, die hier vermeld staan, erin zouden moeten zitten.. Hmmz, beter de peter :)

Het jammere is dat er alleen niet vermeld staat in welk percentage alles voorkomt en wat er dus precies inzit :(

Daar maar is achteraan gaan.. Alleen moet ik wel zeggen dat het ingredient nog niet zijn vangkracht laat zien met al die amino's die er dus in zouden moeten zitten. Ik neem aan dat 10% wel genoeg moet zijn?
dave troost
Contacteer:

13-06-2008 15:37

Waarom moeten de amino's oplossen in water?
Derk Roelsen

13-06-2008 16:02

Beter waarneembaar voor de karper.
dave troost
Contacteer:

13-06-2008 16:29

Ik heb liever dat de ingrediënten waarin de amino's zitten, wateroplosbare eigenschappen bezitten.
Plaats reactie