Karperaas inmiddels verheven tot kunst?


Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-07-2004 14:37

Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-07-2004 18:39

Ach Simon,

Als je het over mensenmagen hebt gaat het ten dele op. Bij de karper gaat het om veel kleinere breekstaafjes. Als deze per ongeluk los komen, dan is er kans dat het niet uitgefilterd wordt. Daarbij kan het net als bij mossels tussen de keeltanden komen en vermalen worden. Als gevolg zullen er net als bij mosselschelpen scherpe deeltjes in de darmen komen.

Maarrrr, de discussie gaat niet over breekstaafjes. De bedoeling was dat het ging over de mogelijk toegevoegde waarde van het prikkelen van de nieuwschierigheid bij aasaanbiedingen. En dat afgezien van de toevalstreffers van enkele opertunisten, waaronder ikzelf.

Ja, leuk Klaas. Meteen je laatste sessie en van vele anderen.

:cry:

Groet, Kees
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-07-2004 14:56

geluid?
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

10-07-2004 14:58

Ik vraag me af hoe het dan zit met die gewone imitatie maiskorrels en tijgernoten. Als je daarmee in het donker vist vang je dan ook?Als er wat echte korrels omheen liggen, kan ik me nog wel voorstellen dat ie gepakt wordt, maar stel dat je hem singel vist in het donker. Heeft iemand daar ervaring mee?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-07-2004 12:26

Geluid is er ook een, Mitz.

Ik schiet na verloop wel boilies bij. Wat extra voer is nooit weg. Maar ook hoop ik via wat kleine plopjes de attentie te trekken van karpers in de buurt. Of het helpt? Naar mijn idee moet de stek daarna weer met rust worden gelaten. Het kost enige tijd om de karpers ook het aas te laten nemen.

De vermelding van vangsten na grotere verstoringen van het water wijt ik persoonlijk niet aan nieuwschierigheid. Mijn vermoeden is dat het samenhangt met schrikgedrag. De karper vlucht maar grist daarbij nog even een boilie weg. Veelal duikt een karper bij schrikracties ook weg naar de bodem en, jawel, hier ligt ons haakaas.

Ook een aardige in dat verband, die je maar weinig leest (dus wellicht heb ik het mis), is de samenhang van stress met eten. Bij veel dieren, maar ook bij mensen, is het niet ongewoon dat stress aanvallen gevolgd wordt door vreetpartijen. Stress wordt weggegeten is een volkswijsheid die wel opgaat. Het eten dwingt tot concentratie en lijdt af van de stress. Dit gedrag heb ik vaak geobserveerd bij verschillende dieren. Tja wat heb je eraan? Koihouders waaronder ikzelf worden altijd wat ongerust van het springgedrag van koi. Naar hun beleving en de mijne hangt het samen met stress. Mogelijk hinder van parasieten of een andere oorzaak. Direct worden de waardes van het water gemeten. De koihouder schiet ook in de stress. :lol: Zie hier een mogelijke verklaring voor het azen direct na het springen van karper.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

11-07-2004 14:01

Toppunt van nieuwsgierigheid prikkelen ?

Een overflavoured, fluor pop-up, met daarin een soort kattebelletje dat geluid maakt als het een beetje deint boven de bodem ?????

= dus een combi van,
geluid
licht
afwijkend ( ik zeg niet dat dat altijd positief hoeft te zijn ! ).

Levert misschien wel goed snoek op...........
CarpeR Diem
Wim de Bruyne
Berichten: 4
Lid geworden op: 22-03-2008 11:46

02-06-2008 20:48

He Marco,

Voor het toppunt moet je eigenlijk ook nog beweging toevoegen en geen natuurlijke uiteraard.

Laat de boilie lekker swingen over de bodem!!

Wim
Mietje Wolf
Berichten: 273
Lid geworden op: 03-05-2007 16:12

03-06-2008 21:22

omfg, 4 jaar later...
You know youve played warcraft too much when....

Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking