Tijgernoten


Plaats reactie
dennis Ter
Berichten: 56
Lid geworden op: 05-03-2007 20:57

24-05-2008 19:18

Ik vis meestal zelf met eigen gemaakte boilies en de laatste tijd vis ik met 1 hengel ook met tijgernoten.
Mijn tijgernoten die week en kook ik zelf ook allemaal! ( weet precies hoe het moet :wink: )

Maar ik heb nog nog niks met tijgernoten gevangen en wel met de boilies blijf ik regelmatig wel iets vangen.
Hoe zou dit komen geen goeie tijgernoten..? of houde ze op deze plas neit echt van tijgernoten of wat..?
Vindt tog best wel vreemd omdat tijgernoten het juist goed schijnt te doen en vooral hier op de plas waar ik vis, vissen de meesten met boilies..

Gr. Dennis
marijn alons
Berichten: 250
Lid geworden op: 18-09-2006 19:58
Locatie: dronten

24-05-2008 19:57

Als de meeste met boilies zitten te vissen, dan zijn de vissen waarschijnlijk niks anders gewend.
De tijgernoten hebben dus een introductie nodig. Voer volgende keer eens een paar dagen met tijgernoten, en probeer dan nog eens te vissen. vang je dan nog niks, dan weet ik het ook niet :oops:

groeten
dennis Ter
Berichten: 56
Lid geworden op: 05-03-2007 20:57

24-05-2008 23:30

Ik heb eigelijk vooral in de vakantie veel dagen achter elkaar gevist.
En toen ik met tijgernoten ging vissen heb ik er behoorlijk wat bij gevoerd en ook op zelfde plek!
Dus weet niet echt of het helemaal daar mee te maken heeft met voeren....

Meer tips zijn meer dan welkom!! :D

Gr. Dennis
Gebruikersavatar
Patrick van den Berg
Berichten: 167
Lid geworden op: 21-02-2008 22:45
Locatie: Amsterdam

24-05-2008 23:36

gooi niet alleen tijgernoten op je voerplek maar gooi er ook bijvoorbeeld duivenvoer en pallets tussen door, aangezien het waarschijnlijk nieuw voor ze is is het even wennen

Gr, patrick
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

25-05-2008 12:21

Wat Patrick zegt is inderdaad de manier om de tijgernoten aan het lopen te krijgen.

Als ik op een nieuw water begin met tijgers zorg ik altijd voor een bepaalde mix, waarna ik langzaam afbouw naar alleen tijgers.

Ik begin met 60% mais en 30% boilies/pellets en 10% tijgers op dag 1.
Daarna 40% mais 40% tijgers en 20% boilies/pellets op dag 2.
Vervolgens 60% tijgers en 20% mais en 20% boilies/pellets op dag 3.
Dan 80% tijgers en 20% boilies/pellets op dag 4.
Vanaf dag 5 100% tijgers.

Het aantal kilo wat ik voer wordt wel met de dag minder....
Een extraatje wat je kan doen is wat bereidde tijgernoten door de blender halen en die toevoegen aan de hele tijgernoten. Eventueel aanvullen met wat grondvoer en olie. Dit creert vaak een mooie stofwolk aan voer en trekt sowieso witvis aan, karper komt dan zeer zeker kijken.

Vissen doe je dan (met de grootste tijgers die je dan hebt) aan de rand of een meter van de rand van je voerstek, hier wachten vaak de grotere vissen en azen daar totdat de drukte een beetje voorbij is.......mooie plek om die dikke vissen te haken.
Voor tijgernoten, pellets en Amiaud Peche komt u via deze link snel bij aasvoorkarpers.nl http://www.aasvoorkarpers.nl

Vernieuwde webshop!!
Plaats reactie