beginnen met bolie's maken


Plaats reactie
joey scholtes
Berichten: 10
Lid geworden op: 10-05-2006 16:39

05-05-2008 15:57

hey,

Ik wil nou eindelijk is een keertje beginnen met zelf me boilie te gaan maken
Heb nou een recepje bij elkaar gezocht en bij elkaar geraapt maar
denken jullie dat die een beetje zou draaien en natuurlijk vangen??

de mix is:
250 gram maismeel
250 gram soja volvet
300 gram griesmeel
200 gram koekjesmeel
50 gram cede eivoer rood
50 gram gemalen hennep

zou k hier nog knoflook aan toevoegen?? Of misschien wel een flavour en welke raden jullie mij dan aan?
Of misschien nog een eetlustopwekker zoals(MSB Betaine)

alvast bedankt ,

joey
Gebruikersavatar
Jesse Geerling
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-03-2008 22:55
Locatie: Oud-Beijerland

05-05-2008 21:36

Ik gebruik zelf zo'n beetje dezelfde ingrediente als jij.
Zelf gebruik ik wel knoflook en kerry, ik vang er goed op dus je kan het er gewoon doorheen gooie.
Als je het niet helemaal vertrouwd dan maak je 1 deel MET knoflook en de ander zonder of eventueel met andere kruide;).

Ik rol nu zelf al een heel tijdje en heb er zelf lkkr oplos geexperimenteerd:), dus ik zou zegge, probeer gewoon wat en als je er een paar keer mee gevist hebt en nix vangt probeer je wat anders;).

Het belangrijkste; heb vertrouwen in je eigen boilie!!;).

Veel succes met het brouwen van je eigen boilie!

Greetz, Jesse
Hooked 4 life.
Gebruikersavatar
twan van strien
Berichten: 51
Lid geworden op: 31-08-2005 19:00
Locatie: oosterhout

08-05-2008 22:45

hallo jesse

waarom zo veel ingredienten
vis zelf met carlic robin red boilies
zelf gedraaid

hier zit in

griesmeel
maismeel
bloem
robin red
knoflook poeder

en wat eitjes

goed laten drogen en je hebt een prima boilie
janwillem hilverts

09-05-2008 08:38

twan van strien schreef:hallo jesse

waarom zo veel ingredienten


Je vist zelf met 1 ingredient minder :o Dan noem jij 6 veel :lol: Ik noem het nog weinig :D

Als ik een vismeel bal maak, gebruik ik soms 4 verschillende soorten vismeel.. Plus me basis, zit ik al op 7 ingredienten. Da het overige nog.. Kom ik uit op 10 of meer.. Maargoed.. On-topic weer!

Je mis ziet er leuk en mooi uit. Rolt zeker wel, echter zou ik de basisi iets anders doen. Maar dat is voor ieder persoonlijk..
300 gram maismeel
150 gram soja volvet
200 gram griesmeel
200 gram koekjesmeel
100 gram cede eivoer rood
50 gram gemalen hennep

Je zou hier nog een 50 gram knoflookpoeder aan toe kunnen voegen! misschien een leuke tip.. Doe er 50 gram minder koekjesmeel in en vervang dit voor 50 gram seroma puddingpoeder, smaak naar wens om te kiezen. Te verkrijgen in de supermarkt! Ik gebruik dit ook altijd i.c.m. koekjesmeel.

Mocht je mix toch te vettig zijn tijdens het rollen, dan zou ik de volgende keer de griesmeel vervangen door tarwemeel. Rolt het wat makkelijker

Ik zou er wel wat olie aan toevoegen. Welke en wat maakt niet zoveel uit!
Gebruikersavatar
Jesse Geerling
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-03-2008 22:55
Locatie: Oud-Beijerland

11-05-2008 18:12

Als je voor het eerst boilies gaat maken zou ik niet gelijk met robin red beginnen, is vrijprijzig he;)

Op het forum/internet staan veeeeel recepten, kijk gewoon ff rond.
Begin niet met de duurste ingredienten, daluk vind je het rollen toch nix en zit je met die dure mixen opgescheept.

Ik maakt trouwens voor een paar euri 10 kg boilies, nu haal ik mn ingredienten meerendeel uit de supermarkt, maar als je bij een molenaar maismeel haalt heb je wel een verser product. Enige nadeel, je moet wel gelijk een aantal kilo's inslaan.
Hooked 4 life.
janwillem hilverts

13-05-2008 15:30

Jesse Geerling schreef:Als je voor het eerst boilies gaat maken zou ik niet gelijk met robin red beginnen, is vrijprijzig he;)

Op het forum/internet staan veeeeel recepten, kijk gewoon ff rond.
Begin niet met de duurste ingredienten, daluk vind je het rollen toch nix en zit je met die dure mixen opgescheept.

Ik maakt trouwens voor een paar euri 10 kg boilies, nu haal ik mn ingredienten meerendeel uit de supermarkt, maar als je bij een molenaar maismeel haalt heb je wel een verser product. Enige nadeel, je moet wel gelijk een aantal kilo's inslaan.


De aanschaf is prijzig ja, maar zelfs met 5% robin red kan je een goedkope mix maken! Zit zelf namelijk op 2,6 euro per kilo inclusief robin red :lol:
Plaats reactie