Maak het recept!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerard hekkelman
Berichten: 192
Lid geworden op: 08-02-2008 21:26

10-04-2008 22:00

Hallo Karpervisser :wink:

Ik ben een beginnende boilie draaier, dus als ik boilierecepten opzoek, kom ik allerlei recepten tegen met allerlei ingredienten. Maar het punt is dat ik niet alle ingredienten kan krijgen. Ik heb bekeken wat ik kan krijgen en dit is het:

-Paneermeel
-Maizena
-aardappelzetmeel
-Tarwe griesmeel
-Tarwebloem
-Druivensuiker
-kattenvoer
-speculaas
-voorgekookte hennep uit blik
-schapen biks
-melkpoeder voor lammeren
-Parkietenzaad

Als jullie nog een ander ingredient weten dat er in moet of goed kan, kan dat ook zeggen.

Ik hoop dat jullie hier een recept van kunnen maken, want ik zelf heb (nog) geen kennis van boilies maken

M.v.g. gerard 8)
Met vriendelijke groet,
Gerard

Waar vis zwemt, is water!

Karpers 2008: 46
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

11-04-2008 00:01

hey gerard,

zow zat ik vroeger ook met een beetje zelfde recepten heb me ouwe recepten boek voor je opgezocht en hoop dat je er wat aan heb.

5 delen tarwe griesmeel
2 delen aardappel griesmeel
3 delen 50/50 mix
2delen gemalen schapenbix.

dan voerde ik ook met schapenbix

ik heb die 50/50 mix dan in de viswinkel gekocht maarjah dat was voor het goed te laten draaien

een vismaat van me viste/vist nog steeds na jaren eigenlijk heel veel met gemalen speculaas door zijn boilies. miss kleine tip :P

het belangrijkste kwa boilies draaien dat je wel een stevige mix heb. hier kom je aan door fijne materialen te gebruiken. 50/50 is heel fijn en ken je goed draaien. schapenbix ook al is het gemaalt niet. dus je moet genoeg delen hebben om toch een stevig geheel te houden.

hoop dat het lukt.

Greetz Hoeppie
Gebruikersavatar
gerard hekkelman
Berichten: 192
Lid geworden op: 08-02-2008 21:26

15-04-2008 15:30

patrick hoep schreef:hey gerard,

zow zat ik vroeger ook met een beetje zelfde recepten heb me ouwe recepten boek voor je opgezocht en hoop dat je er wat aan heb.

5 delen tarwe griesmeel
2 delen aardappel griesmeel
3 delen 50/50 mix
2delen gemalen schapenbix.

dan voerde ik ook met schapenbix

ik heb die 50/50 mix dan in de viswinkel gekocht maarjah dat was voor het goed te laten draaien

een vismaat van me viste/vist nog steeds na jaren eigenlijk heel veel met gemalen speculaas door zijn boilies. miss kleine tip :P

het belangrijkste kwa boilies draaien dat je wel een stevige mix heb. hier kom je aan door fijne materialen te gebruiken. 50/50 is heel fijn en ken je goed draaien. schapenbix ook al is het gemaalt niet. dus je moet genoeg delen hebben om toch een stevig geheel te houden.

hoop dat het lukt.

Greetz Hoeppie


Maar die 50/50 mix is niet per se nodig?
Met vriendelijke groet,
Gerard

Waar vis zwemt, is water!

Karpers 2008: 46
janwillem hilverts

15-04-2008 16:32

250 Tarwebloem
250 Tarwe griesmeel
100 aardappelzetmeel

250 Parkietenzaad
100 Melkpoeder
20 Druivensuiker

Verder heb je altijd de mogelijkheid om ingredienten te bestellen. Er is atlidj wel wat te bedenken!
Plaats reactie