Zomaar wat makkelijke aasvragen.


Plaats reactie
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

09-04-2008 04:56

Ik wil voorgekookte parijse aardappeltjes (krieltjes) kopen en die dan 24 uur in een emmertje met honing laten weken.

Dit aan de hair doen. Dat lijkt me wel een goed iets, alleen kan het geen kwaad voor de karper? Dat er teveel honing in zit, of dat de parijse aardappeltjes uit zetten door de honing of zo?

Ik vraag het voor de zekerheid ff.

Verder, welke maat kan ik gebruiken? Zijn alleen de kleintjes bruikbaar of mag het ook een krieltje van 3 cm of groter zijn?



ander onderwerpje

Ik heb ook van die pva zakjes, daar wil ik droog lokvoer in doen, plus droog melkpoeder. Mijn vraag: wat voor melkpoeder moet ik dan hebben, kan ik bv gewoon koffiemelkpoeder gebruiken?

De bedoeling is dat als de pva oplost dat je dan een wolk met melkpoeder en lokvoer gaat zien/ruiken.

Is dit ook zo, of is dit een dom idee?



Ik vis met verklikker op de bodem, maar ook met de pen. Als ik met de pen vis, kan ik die aardappel dan beter op de haak doen, of ook aan de hair? (ik vis met een liggend systeem).


Als ik ga voeren, deze week, hoeveel mag ik dan voeren van die krieltjes? 500 gram per dag (= 1 zakje) of zo? (komt ook nog lokvoer met honing bij). En dan een dag of 3?



Ik zat er ook over te denken om zo'n honingkrieltje aan de hair wil doen, en een vette regenworm aan de haak. Maar ik hoorde laatst iemand wat zeggen over dat je soms niet met een regenworm mag vissen. Is dit zo? Of mag je dit wel altijd?


Tsja, zomaar wat vragen. Wie kan mij wat info geven hierover?
Zit hier wel vis?
K. van den Herik

09-04-2008 07:26

Google
Nederlandse versie van de populaire zoekmachine uit de VS filtert Nederlandse sites uit de eigen database. Bevat gegevens uit DMOZ-directory.


http://www.google.nl/search?hl=nl&clien ... eken&meta=

Men neme:

1 emmer
1 liter water
23,5 krieltjes in het water en 22,5 krieltje boven water
Men vergelijke den omvang elke 7,5 minuut


http://www.google.nl/search?q=bekopenin ... =firefox-a


exact 16,5 seconde

Laat je ervaringen eens weten?

Suc7
Michel Striekwold
Berichten: 75
Lid geworden op: 18-03-2008 17:26

09-04-2008 09:11

Hallo Josef,

Het klinkt best leuk... aardappeltjes met honing! Ik denk echter dat de aardappel de honing niet echt absorbeert, honing is namelijk te dik! Je moet er dus voor zorgen dat de aardappel helemaal droog is en de honing verdunnen... Ik denk dat je zoiezo niet 100% honing moet gebruiken omdat dit qua geur en smaak veel te sterk is. De honing kun je misschien verdunnen in warm water en daar de droge aardappeltjes in leggen...

Iemand een ander idee?
Gebruikersavatar
Bjorn vander Linden
Berichten: 125
Lid geworden op: 27-03-2006 23:44
Locatie: Mechelen (nl)

09-04-2008 13:17

Honing even warm maken in een pannetje dan word ie ook week...
Heb het al in mijn bollen gebruikt.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-04-2008 13:34

Josef te groot of te klein??
Kleine annekedote: mijn grootste karper in 1985 kwam aan een aardappel die vuistgroot was en ik heb kleine vuistjes.
Vissen is een hobby, geen religie!
peter andrae

09-04-2008 14:02

Douwe bestaan er wel zulke grote aardappels 8).
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-04-2008 14:04

:D :D :D :D :D 8) 8) 8) 8) 8) jawel gewoon grote krieltjes.
Vissen is een hobby, geen religie!
Michel Striekwold
Berichten: 75
Lid geworden op: 18-03-2008 17:26

09-04-2008 14:44

Bjorn vander Linden schreef:Honing even warm maken in een pannetje dan word ie ook week...
Heb het al in mijn bollen gebruikt.


Dat is inderdaad ook een mooie manier... Alleen als je de aardappelen deze honging wilt laten absorberen... wordt de geur/smaak dan niet te sterk?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-04-2008 18:41

Het verzinnen van een vraag bij ieder antwoord is ook een gave.
Persoonlijk geloof ik dat het uit onzekerheid komt.
Hoe krijg je duidelijkheid?? Juist, door te gaan proberen, begin met niet teveel en ga dan met steeds meer en noteer de resultaten.
Koop de krieltjes en laat ze koken in water met honing; om ze zo in het water te gooien kan ook wel maar het opnemen is dan ook maar gering.
Vissen is een hobby, geen religie!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

10-04-2008 04:48

Bedankt voor de antwoorden mensen.

Ik weet dat het een simpel topicje is, maar ik heb erg veel last van het ''we gaan weer vissen virus''. En uit enthousisame open ik dit topic.

Maar goed, ik ben er klaar voor.
Zit hier wel vis?
Plaats reactie