Martin SB Bollen


Plaats reactie
peter andrae

01-11-2007 15:23

Shit ik ben tussen de criminelen beland.
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

01-11-2007 15:28

en samen Goed voor een leve lang bajes :evil:
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

01-11-2007 21:42

[hoi koen als jij prima gevoel erbij hebt in martin sb bollen dan zal ik als ik jou was er gewoon mee vissen als jij daar vertrouwen in hebt maar ik heb er geen vertrouwen in . al zou ik ze voor niks krijgen dan zou ik er nog niet mee vissen . ieder zijn mening toch gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
peter andrae

02-11-2007 03:10

Joey van der Maal schreef:hallo

ik wil martin sb bollen kopen weet alleen nog niet zo goed welke smaak :roll: :roll: mischien hebben jullie een idee :oops:

Groetjes Joey


Dit was de vraag van de topic starter van 14 jaar en dan geef jij zo een kut antwoord,zeg dan niks Harald.

Leon ik zou dat jullie zijn de beste maar op een andere manier formuleren :lol: .
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

02-11-2007 08:54

Harald van der Graaf schreef:[hoi koen als jij prima gevoel erbij hebt in martin sb bollen dan zal ik als ik jou was er gewoon mee vissen als jij daar vertrouwen in hebt maar ik heb er geen vertrouwen in . al zou ik ze voor niks krijgen dan zou ik er nog niet mee vissen . ieder zijn mening toch gr harald


Als ik ze voor niks kreeg ging ik er toch graag mee vissen, op welk water dan ook!
Gebruikersavatar
Leon Broekhuizen
Berichten: 119
Lid geworden op: 23-05-2007 17:54

02-11-2007 18:08

oow dat is jammer :lol:
maar ja ready mades zitten concerveringsmiddeln in :o .
en dan verlaagd de weerstand van de vis :o .
gelukkig zijn er mensen die de visjes ook gezond voer geven.
zo blijven de visjes toch redelijk gezond, en dat kunnen andere dan weer verlagen met hun concerveringsmiddelen.

dus dan ben ik toch 1 van de BESTE :P
ofnie :lol:

grtz leon
mvg Leon
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

02-11-2007 18:23

Zijn de boilies van Martin SB niet luchtgedroogd, dus zonder (of met geringere hoeveelheid) conserveermiddel?
Gebruikersavatar
Leon Broekhuizen
Berichten: 119
Lid geworden op: 23-05-2007 17:54

02-11-2007 18:26

Rick Boerboom schreef:Zijn de boilies van Martin SB niet luchtgedroogd, dus zonder (of met geringere hoeveelheid) conserveermiddel?


heb je t al:P

grtz
mvg Leon
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-11-2007 18:59

Zorgen voor een hoog drogestofgehalte.
Al dan niet bereikt met luchtdrogen, het vocht wat je er niet instopt hoef je nadien ook niet uit te drogen..
Groet'n Henk..

still growing Old.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

11-11-2007 00:14

Gaan we nog vissen of niet?????
pfffffff hoop gelul geweest en nu horen we niets meer.


groet,


gradus
....................
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

11-11-2007 15:35

He harrol ik komt ook uit arnem mesgien kunten we zamen een kursus spellen gaan folgen als jouw dit ook een goet iede vint moet jouw maar efen kontakt met mijn opneme mesgien kunt jouw vismaatje ok wel mee die kent het al ietsie beter dan onz maar ik moed alteid wel om haar lagge met die gekke berigten
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

14-11-2007 17:16

De discussie die is ontstaan over de SB readymades tegenover homemade boilies is er een die niet alleen op Martin SB als merk alleen van toepassing is. Dan kunnen we beter een eerlijke discussie beginnen over readymades versus homemades. En dus niet alleen alle kritiek over readymades op SB afschuiven.

De readymades van SB zijn prima ballen. Maar bij elk aas goed of slecht is de belangrijkste factor hoe je die inzet in je visserij.

Ik vermeld een aantal pluspunten van de SB ballen en zal daarbij vermelden waar ik hier mijn voordeel uit heb gehaald.

SB ballen (vooral de 15mm) zijn erg hard. Op groot water waar veel krabben en kreeften leven is dit een beduidend voordeel. Uit eigen ervaring weet ik dat ik niet met kousjes over mijn boilie hoef te vissen dit omdat onze gepantserde vrienden alleen maar een kleine laag van de boilie weten af te knabbelen. Als ik een iets zachtere boilie zoek dan gebruik ik een grotere diameter boilie.

SB ballen, bijvoorbeeld maiscorn, bezitten aangename attractors die lang in de boilie blijven zitten en absorbeert weinig externe geur. Op water dat een sterke geur heeft, bijvoorbeeld op de Nederlandse rivieren, behoud je dus een langere tijd een actief geurspoor.

SB ballen blijken uit eigen ervaring prima bruikbaar voor kortere of zelfs langere voercampagnes. De karper waardeert het als een aangename voedingsbron en komt er zeer zeker voor terug. En dan nog wel op de rivier waar vissen erg lastig zijn vast te houden op een voerplek.

Ik heb altijd graag met SB bollen mogen vissen. Ik weet waar ik de boilies inzet binnen mijn visserij. Martin SB heeft voor mij een doorbraak betekend op een van onze grote rivieren.

Op kleiner water zet ik in veel gevallen een ander aas in maar altijd afgesteld op de specifieke omstandigheden op dit water. Dus onder sommige omstandigheden ook SB ballen.

Dankzij SB heb ik een prachtige Nederlandse rivier veertiger mogen vangen dit is natuurlijk prachtig maar voegt niets toe aan mijn relaas.

Eindconclusie: SB boilies zijn redelijk betaalbare, kwalitatief goede, vangende readymades. Een uitkomst voor groot water in Nederland en in het buitenland.
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

14-11-2007 17:42

bla, bla, bla :lol: :wink:
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

14-11-2007 18:27

Dank je Hans,

Voor deze diepgaande analitische bijdrage.

Tot volgende week in NL.
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

14-11-2007 20:40

Geen dank!!!!!!!! Tot volgende week, p.s. net terug van het voeren. Zaterdag gaan we weer een nachtje?????
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

15-11-2007 02:45

gradus scholtens schreef:Gaan we nog vissen of niet?????
pfffffff hoop gelul geweest en nu horen we niets meer.


groet,


gradus


Hee Gradus,

Vis jij wel eens dan? Ik heb van Remko Berendsen gehoord dat hij je nog nooit heeft gezien, en ook niet zien vissen.. maar iedereen in een straal van 1000km kent hij wel die op karper vist.. ik vind het wel heel apart.. :lol:

Mvg,

Ensar
Let righteousness cover the earth. Like the water cover the sea & lakes.
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

15-11-2007 14:57

@ Gradus,

Ze durven niet.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

15-11-2007 16:50

Ensar Ozcelik schreef:
gradus scholtens schreef:Gaan we nog vissen of niet?????
pfffffff hoop gelul geweest en nu horen we niets meer.


groet,


gradus


Hee Gradus,

Vis jij wel eens dan? Ik heb van Remko Berendsen gehoord dat hij je nog nooit heeft gezien, en ook niet zien vissen.. maar iedereen in een straal van 1000km kent hij wel die op karper vist.. ik vind het wel heel apart.. :lol:

Mvg,

Ensar


Ja ik vis wel eens hoor maar ben er 3 jaar uitgeweest,en ben het lanzaam weer aan het opbouwen.

En volgens mij ken ik remco wel,heb em een keer gezien,wat hij niet zo leuk vond dat ik daar langs het water liep,want hij begon gelijk te schreeuwen dat ik daar niet mocht komen!!

Maar jou heb ik nog nooit gezien ensar,mischien in de toekomst.


met vriendelijke groet,


gradus
....................
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

15-11-2007 16:50

Ensar Ozcelik schreef:
gradus scholtens schreef:Gaan we nog vissen of niet?????
pfffffff hoop gelul geweest en nu horen we niets meer.


groet,


gradus


Hee Gradus,

Vis jij wel eens dan? Ik heb van Remko Berendsen gehoord dat hij je nog nooit heeft gezien, en ook niet zien vissen.. maar iedereen in een straal van 1000km kent hij wel die op karper vist.. ik vind het wel heel apart.. :lol:

Mvg,

Ensar


Ja ik vis wel eens hoor maar ben er 3 jaar uitgeweest,en ben het lanzaam weer aan het opbouwen.

En volgens mij ken ik remco wel,heb em een keer gezien,wat hij niet zo leuk vond dat ik daar langs het water liep,want hij begon gelijk te schreeuwen dat ik daar niet mocht komen!!

Maar jou heb ik nog nooit gezien ensar,mischien in de toekomst.


met vriendelijke groet,


gradus
....................
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

15-11-2007 17:27

Zo zie je maar weer een typische karpervisser :roll:
Mij zie je niet in Westervoort, misschien als je naar deze richting komt.
Let righteousness cover the earth. Like the water cover the sea & lakes.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

15-11-2007 18:03

Ensar Ozcelik schreef:Zo zie je maar weer een typische karpervisser :roll:
Mij zie je niet in Westervoort, misschien als je naar deze richting komt.



Ik vis vaker richting jou,dan dat ik in westervoort vis :wink:

Maar ik denk dat je mijn vismaatje wel kent volgens mij komen jullie uit de zelfde buurt.

leuk onderschrift trouwens,ben je fan van bob marley?
of gewoon gek op het spul?

groet,


gradus
....................
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

15-11-2007 21:09

Ons kent ons!!! :wink:
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

15-11-2007 21:14

gradus scholtens schreef:
Ensar Ozcelik schreef:Zo zie je maar weer een typische karpervisser :roll:
Mij zie je niet in Westervoort, misschien als je naar deze richting komt.



Ik vis vaker richting jou,dan dat ik in westervoort vis :wink:

Maar ik denk dat je mijn vismaatje wel kent volgens mij komen jullie uit de zelfde buurt.

leuk onderschrift trouwens,ben je fan van bob marley?
of gewoon gek op het spul?

groet,


gradus



Hee Gradus,

Beide :D

Mvg,

Ensar
Let righteousness cover the earth. Like the water cover the sea & lakes.
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

16-11-2007 10:25

He jongens,

Nu we het toch over Westervoort hebben, dat water achter de bult van putman wat in verbinding staat met de ijsel mag je daar gewoon vissen of moet je dan lid zijn van de hsv van westervoort?
En nachtvissen, is dat daar toegestaan?
En over Arnhem, die dikke 40 ponder in dat kleine plasje, ziet ie er nou nog wel of is ie toch overgezet????
Weet dat het een target is voor sommige vissers, zou zonde zijn als ze er hun tijd voor niks zitten te verdoen.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

16-11-2007 12:09

robbert bosman schreef:He jongens,

Nu we het toch over Westervoort hebben, dat water achter de bult van putman wat in verbinding staat met de ijsel mag je daar gewoon vissen of moet je dan lid zijn van de hsv van westervoort?
En nachtvissen, is dat daar toegestaan?
En over Arnhem, die dikke 40 ponder in dat kleine plasje, ziet ie er nou nog wel of is ie toch overgezet????
Weet dat het een target is voor sommige vissers, zou zonde zijn als ze er hun tijd voor niks zitten te verdoen.


Sorry maar ik weet neit over welke 40 ponder je het hebt :o

groet,

gradus
....................