Martin SB Bollen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

13-10-2007 17:04

Ik heb jarelang met Martins gevist en me vismaat ook, altijd goed gevangen op de Martins, ben een tijd overgestapt op Freezers en Dynamite Baits maar nu gaan er toch weer Martins op de hair.

Respect voor iedereen die tegen ready mades is en ze eigen bollen draait maar het blijft toch een gevoelskwestie.
Laatst gewijzigd door Peter krijnen op 15-10-2007 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Jan Peter Teerling

13-10-2007 17:18

Chris je bent punt nummero 8 vergeten..

Hoe Harrald het weet dat er in readymade's geen aminozuren en betaine zitten. :wink:

Voor de rest blijf ik bij mijn eerdere post. :D
Gebruikersavatar
Leon Broekhuizen
Berichten: 119
Lid geworden op: 23-05-2007 17:54

13-10-2007 18:12

ik ben geen voorstander van ready mades, omdat in princiepe iedere gek een karper ken vangen op die manier.

je koopt een onderlijn in de winkel, je koop er een zak bollen bij.
je knoop die zooi in elkaar.

gooi in leg je hengel in de steun.
piep piep. hey een karper wat ben ik een goede visser:P

ik vind het gewoon gaaf op op mijn zelfmemaakte mixen en rigs vis te vangen. het is ijgenlijk een hobby naast mijn hobby geworden het aas.

ik vind ijgenlijk dat ze die zakken boilies in de winkel moeten vervangen in melen en andere ingredienten.
omdat er dan veel van die nepvissers af zullen haken, en gelijk het aantal stekkenpezers dus ook zal dalen:p

grtz leon

oja ontopic over msb bollen, ze vangen wel.
mvg Leon
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

13-10-2007 20:16

[leon broekhuizen :wink:
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

13-10-2007 20:20

Leon jij vind mij dus een NEPvisser? Omdat ik mijn boilies in de winkel koop? Ik zelf stop veel tijd in het opserveren van mijn wateren en aan mijn studie/werk/sport/vriendin. Waarom zou je overgaan op homemade bollen als je met de readymates/freezers ook goed vangt en daar tevreden mee ben? IK vind persoonlijk dat het echt NERGENS op slaat en denk dat vele karpervissers het met mij eens zijn. Owhjah en ik knoop mijn onderlijnen wel zelf...:)
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

14-10-2007 22:30

harald ik vis vanaf dat ik begon met het statisch vissen na het pennen en kortsen.Met home made bollen.En heb ook meer vertrouwen.Maar ik heb ook met msb gevist als ik geen zin had om te draaien.Of net te laat was.En het zijn zeker goede bollen waar niks mis mee is.

Gr remco
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

15-10-2007 07:49

wat een flauwekul argumenten.....man man man
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Leon Broekhuizen
Berichten: 119
Lid geworden op: 23-05-2007 17:54

15-10-2007 19:33

Robin Straver schreef:Leon jij vind mij dus een NEPvisser? Omdat ik mijn boilies in de winkel koop? Ik zelf stop veel tijd in het opserveren van mijn wateren en aan mijn studie/werk/sport/vriendin. Waarom zou je overgaan op homemade bollen als je met de readymates/freezers ook goed vangt en daar tevreden mee ben? IK vind persoonlijk dat het echt NERGENS op slaat en denk dat vele karpervissers het met mij eens zijn. Owhjah en ik knoop mijn onderlijnen wel zelf...:)


ik vind je geen nepvisser alleen jammer dat je je aas in de winkel koop, iedereen beleef zijn hobby op zijn manier. maar ik heb ook study werk meisje, soms lastig om te combineren ik weet het, maar vind je het dan niet intresant om te weten wat de ingredienten voor effect hebben onder bepaalde omstandigheden. oja en van ik stop meer tijd in het opserveren.
opserveren trek ik er gewoon een aantal uurtjes op uit.
studeren doe ik veel langs het water. werken moet anders ken ik die k*t hobby niet betalen. het meisje vind het niet altijd tof als ik zo'n 30 uur per week alngs het water zit, maar zij heb ook haar hobby's, en die tijd van het zelfdraaien val reuze mee. ik werk gewoon met een handspuit, en een kleine boilietafel. in een avondje draai ik met gemakt 8 a 10 kg mix weg. heb je dan nooit een avondje vrij? zo niet poe wat eend ruk leven heb je dan.
mvg Leon
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

15-10-2007 19:36

Leon, iedereen kan ook bollen maken. Een receptje van internet afplukken
of wat dan ook. Ik kan je vertellen dat ik veel liever ga vissen dan dat ik
bollen sta te draaien.
Niks mis met mensen die gewoon ready's kopen. Ik ken er zat die geen
rommel in de keuken willen. Deze mensen zitten niet te vissen om zoveel
mogelijk en zo groot mogelijke karpers te vangen. Deze genieten gewoon
van hun weekend.

Zondag nog met Msb gevist, andere hengel met homemade. Beide hengels
geen vis 8)
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Gebruikersavatar
Leon Broekhuizen
Berichten: 119
Lid geworden op: 23-05-2007 17:54

15-10-2007 19:47

Herman Esveld schreef:Leon, iedereen kan ook bollen maken. Een receptje van internet afplukken
of wat dan ook. Ik kan je vertellen dat ik veel liever ga vissen dan dat ik
bollen sta te draaien.
Niks mis met mensen die gewoon ready's kopen. Ik ken er zat die geen
rommel in de keuken willen. Deze mensen zitten niet te vissen om zoveel
mogelijk en zo groot mogelijke karpers te vangen. Deze genieten gewoon
van hun weekend.

Zondag nog met Msb gevist, andere hengel met homemade. Beide hengels
geen vis 8)


keuken kun je toch schoon maken.
of is dat voor de karpervisser ala 2007 teveel werk?
liever meer uur aan het water, ik ken niet veel mensen die nu nog even een avondje van een uurtje of drie gaan maken.
en boilies maken ken iedereen, van receptje van internet plukken en draaien, tuurlijk ,maar niemand op dit hele forum zet zijn toprecept op het forum:P dus je zal toch zelf moeten gaan expiremteren, maar zoals ik al zei" iedereen beleefd zijn hobby op zijn manier

grtz leon
mvg Leon
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

15-10-2007 21:25

[, tuurlijk ,maar niemand op dit hele forum zet zijn toprecept op het forum:P dus je zal toch zelf moeten gaan expiremteren, maar zoals ik al zei" iedereen beleefd zijn hobby op zijn manier zei leon sluit ik me helemaal mee aan gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

15-10-2007 22:06

Ik vis 9 van de 10 keer met sb bollen Meestal de maiscorn icm mais en hennep. en ik moet zeggen dat deze bollen mij nog nooit in de steek hebben gelaten.

Tuurlijk zullen er bepaalde smaken op bepaalde wateren niet helemaal voor 200% werken maar ik vind dat je pas echt kan concluderen of een bollemerk slecht is als je het gros van de smaken in de meest uiteenlopende situaties hebt geprobeert!

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
robert sterrenberg
Berichten: 155
Lid geworden op: 26-08-2006 11:13
Locatie: rotterdam

15-10-2007 22:24

ik zal niet zeggen dat een readymade niet vangt want dat doen ze wel. ik durf wel te stellen dat ik meer VOLDOENING haal uit het feit dat ik karper vang op zelf gemaakte bollen. en dat het makkelijker is je bollen aan te passen aan het jaargetijde, aangezien je niet afhankelijk bent van wat een producent acht goed te zijn in zijn bollen te proppen. ook de tijd die er in gaat zitten valt reuze mee, rol zelf iedere dag wat ik morgen nodig heb om te voeren, gemiddeld zo'n 2,5 kg per dag en daar doe ik zo'n 25 minuten over. de tijdsfactor geldt hier dus niet want naar mijn mening kan een ieder wel een half uurtje per dag vrij maken. ook ik heb een vrouw, een baan en 3 honden en kan de tijd hiervoor zeker wel in plannen. mix aanmaken, ondertussen het pannetje al op het vuur zetten en tegen de tijd dat ik 8 ons gerold heb kookt het water al en kunnen de eerste bollen er in. zo kan ik achter elkaar doorgaan tot ik mijn gewenste hoeveelheid bereikt heb. ook mijn vrouwtje is niet blij als ik iedere dag monster crabs sta te koken dus probeer ik daar qua flavour een ietsje rekening mee te houden, en de keuken is er nog nooit een bende van geworden. met zelfdraaiende groet, robert
Rotterdam - Stad zonder hart maar ik heb hart voor mijn stad...
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

15-10-2007 22:32

[quote="Herman Esveld"]Leon, iedereen kan ook bollen maken. Een receptje van internet afplukken
of wat dan ook. Ik kan je vertellen dat ik veel liever ga vissen dan dat ik
bollen sta te draaien.
Niks mis met mensen die gewoon ready's kopen. Ik ken er zat die geen
rommel in de keuken willen. Deze mensen zitten niet te vissen om zoveel
mogelijk en zo groot mogelijke karpers te vangen. Deze genieten gewoon
van hun weekend.
quote]

Precies Herman, ik zelf heb het een keer gedaan zelf draaien maar kanone wat een zooi krijg je dervan, 5 kilo bollen gedraaid en daarna nog is 2 uur bezig geweest om de keuken weer schoon te maken, ik ziet niet om werk verlegen ga liever vissen met readymades dan maar geen 30ers, 40ers en 50ers op de kant, vang met regelmaat mooie vissen en soms zit er een hele mooie bij.

Dat mensen het voor de hobby over hebben om uren te experimenteren met mixen, hun eigen boilies draaien en daar succes mee hebben alle respect maar heb dat ook voor de readymade vissers, helaas worden readymade vissers vaak voor water vervuilers gezien omdat er zogezegd allerlei karper onvriendelijke producten gebruikt zouden worden in readymades.

Tegen die mensen zeg ik maar 1 ding als dat zo zou zijn zou de karper in Nederland al uitgestorven zijn want ik denk dat 80% van de karpervissers readymades gebruikt.

Voor de rest hoop ik dat de discussie over Readymades, Freezers en homemades nu is een keer op sterk water wordt gezet want iedereen moet gewoon lekker gaan vissen op zijn/haar manier en met wat voor een boilies who cares!!
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

15-10-2007 22:50

Inderdaad peter ben ik het helemaal mee eens:) Maar ik vind het gewoon beetje boelshit dat ze met argumenten komen van : MSB Vangt niet, Readymade vissers zijn lui en nepvissers.
Ze moeten gewoon lekker met hun zelf bemoeien en gewoon lekker vissen met het aas waar JIJ het liefst mee vist en er wordt in dit topic gevraagt of MSB goede ready's zijn geef je ervaring maar kom niet aan met verhalen dat HUN boilie zo goed is dat vraagt hij helemaal niet...
Gebruikersavatar
Bart Voeten
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-12-2005 22:09
Locatie: rijkevorsel
Contacteer:

15-10-2007 22:56

Pffffff gaat lekker hier, hoop dat jullie bollen even lekker zijn (of juist niet)
mzzl
carpanglers soak their balls in love juice
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

15-10-2007 22:59

Juist Robin.

Voor een ieder die het wil weten Martin SB is gewoon een goeie readymade en in lekker veel smaken te krijgen van mierzoet tot de meest misselijk makende geurtjes en ze vangen prima anders had Martin SB niet meer in de meeste winkels gelegen.

Einde discussie :lol:
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

16-10-2007 08:04

Bart Voeten schreef:Pffffff gaat lekker hier, hoop dat jullie bollen even lekker zijn (of juist niet)
mzzl

Bart doe je niet eens even mee aan deze discussie joh :lol:
Gebruikersavatar
Leon Broekhuizen
Berichten: 119
Lid geworden op: 23-05-2007 17:54

16-10-2007 18:16

dan maar geen 30igers :roll:
ga dan voorntjes vangen:P

natuurlijk is het een onspannende hobby.
maar als je het niet om de grote vissen ga.
waarom vis je dan op karper.
dan kun je denk ik meer plezier beleven in het witvissen.
bakje maden beetje lokvoer.

alsje op karper vist ga je toch voor de giganten.
en de mensen die zeggen van dan maar geen 30igers 40igers 50igers.
hebben zeker nog nooit een topvis uit hun omgeving gevangen.
als je dat bereikt heb wil je graag verder gaan met de topvissen, en de kleineren die komen er toch wel tussendoor.

grtz leon
mvg Leon
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

16-10-2007 18:38

Leon,

maar als je het niet om de grote vissen ga.
waarom vis je dan op karper

Ik ken veel mensen die plezier beleven in het vangen van 8-ponders, liefst zoveel mogelijk. Is daar iets mis mee?

Ik maak de laatste twee jaar ook haast geen boilies meer. Maar mij een NEPvisser noemen? Alleen al aan jouw bovenstaande quote zal ik weten dat ik 100x meer karpervisser ben dan jij ooit zal worden. En vele andere boiliekopers (freezers dus ook!) met mij.

m.v.g. Chris
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
Gebruikersavatar
Leon Broekhuizen
Berichten: 119
Lid geworden op: 23-05-2007 17:54

16-10-2007 18:54

dus nu ben ik ineens geen karpervisser meer :lol:
ik besteed er veel tijd in.
zowel maak ik zo'n twintig a 30ig uur in de week aan het water.
1x in de zoveel tijd draai ik nieuwe bollen, of gooi me particles in de week. en omdat ik sommigen mensen nepvisser noem be ik geen volwaardig visser meer :lol:

dan maar geen volwaardig visser, maar een mannetje die weet waar die mee bezig is, weet met wat voor voedsel die zijn vissen aanbied.
die durf te experimenteren, en niet bang is om te blanken.
is een mindere visser die doelloos een zooi ready mades dumpt, een ready made aan als haakaas zijn vissen vang.

natuurlijk vangen ze maar, maar ze hoeven niet te weten waarom ze vangen. en dat zijn 100 maal betere vissers dan mijn.

grtz leon
mvg Leon
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

16-10-2007 20:13

En mijn lul is groter dan die van jou.
Mannen wat maakt het nou uit!! :-?
Ieder weet hoe hij zijn ding moet doen en zal daar zelf zijn plezier uithalen, toch?
Chris heeft een punt, Leon ook en zo heb ik er zelf ook nog wel tien.

Lekker gaan vissen was het laatste punt van de tien :wink:

Ron
Is het internet ook op zondag open?????
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

16-10-2007 20:18

Leon Broekhuizen schreef:dan maar geen 30igers :roll:
ga dan voorntjes vangen:P

natuurlijk is het een onspannende hobby.
maar als je het niet om de grote vissen ga.
waarom vis je dan op karper.
dan kun je denk ik meer plezier beleven in het witvissen.
bakje maden beetje lokvoer.

alsje op karper vist ga je toch voor de giganten.
en de mensen die zeggen van dan maar geen 30igers 40igers 50igers.
hebben zeker nog nooit een topvis uit hun omgeving gevangen.
als je dat bereikt heb wil je graag verder gaan met de topvissen, en de kleineren die komen er toch wel tussendoor.

grtz leon


Zal hier is gepast op reageren, waarom vis jij op karper, alleen maar om te pochen over 30ers, 40ers en 50ers ????

Om antwoord te geven op jou vraag of ik ooit een topvis uit mijn omgeving heb gevangen is het antwoord simpel...JA!!

Natuurlijk is een 30ers of zwaarder leuk maar zoals je in mijn posting heb kunnen lezen heb ik gewoon geen zin om zelf te draaien als er goede alternatieven in de winkel liggen, waarom zou ik moeilijk doen als het makelijk kan.

Noem mij dan maar lui, nepvisser, readymade dumper of wat je wil maar dat zal mij een biet zijn want beleef evengoed wel veel plezier aan het karpervissen.

Ik zit puur voor de hobby aan de waterkant achter me spulletjes en ja ook ik jaag op een grotere vis maar ben net zo tevreden met een 10 ponder want daar zit je voor aan het water om vis te vangen of vergis ik me.

Dat jij experimenteert met eigen boilies en recepten daarvoor heb ik alle respect en als je daarmee grotere vissen vangt dan een diepe buiging maar vind je een beetje respectloos tegenover de karper vissers die readymades of freezers gebruiken.

Verder wens ik je veel plezier en goede vangsten met je homemades maar om weer ontopic te gaan vind Martins nog steeds goeie boilies :lol:

Met karpervissende groet Peter
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

16-10-2007 20:46

leon je moet je moet ze gewoon hun gang laten gaan met die ready s van martin sb als we dan toevallig op hun waterje belanden hebben mensen zoals ons het juist des te makkeler :lol: gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

16-10-2007 22:09

Harald,

Wat een gelul
Met een kutboilie heel goed vissen, is m.i. altijd nog beter dan met een goede boilie (wat is dat... ?) geen tering vangen.

gr. Frank