Hierbij een vraag die ik met de search niet kon vinden.
Ik heb vandaag een flesje 'DNA - Lunker Liquids -> Hempseed Oil' van ProLogic aangeschaft. Ik vond het in de eerste instantie veel te duur om eens te proberen (12 euro). Maar de winkelier gooit alle oude producten van prologic eruit, en wou hij me deze wel voor 5 euro meegeven. Vorige week vrijdag ook het heerlijke (inmiddels vorig weekend ontmaagde) prologic net met 2 delige carbon steel en handvaten in het net, van hem meegekregen voor 20 ipv 50 euro

Ik ga het morgen er weer eens op wagen namelijk, op mijn favoriete stukje kanaal (lees ook mijn stuk over natuurlijk voedsel enzo). Ik ben van plan om een bedje te maken met duivenvoer en hennep, en er een half zwevende mais-popup erop te vissen (dus dat het goedje allemaal nét zinkt op de haak, en geen loodhagel nodig is).
Ik heb dan ook net 2 kilo hennep en 2 kilo duivenvoer aangeschaft, en 4 blikken sweetcorn.
Mijn nieuwe plannetje was om bij het 24 uur voorweken, de hennep en duivenvoer bij elkaar te doen. En een losse kilo duivenvoer met suiker te koken. En dan bij het vissen de hennep/duivenvoer mix, de zoetgekookte duivenvoer en de sweetcorn te mengen.
Maar nu is mijn vraag, of ik met het weken en/of koken van het duivenvoer en hennep, ook de Hempseed Oil zou kunnen toevoegen, of dat het beter is dit pas net voor de inworp te doen....
Hiermee neem ik zelf eigenlijk al aan dat het niet wenselijk is om het bij de hennep zelf te doen, omdat de geur van zichzelf al overheersend en zeer aantrekkelijk is, maar bij het duivenvoer.
En ik vroeg me ook af of mijn plannetje om de hennep bij het duivenvoer te weken, en koken, wel zou werken? Ik heb wel gehoord bij sommige bronnen dat dit met hennep/tijgernoten tot verrassende resultaten kan zorgen.
Hopelijk heeft één van jullie dan ook ervaring met de hemseed oil, en of het samen koken van de hennep en duivenvoer....
Ik hoor het wel!
M.v.g. Rob Rijkers