Op zoek naar antwoord


Joop Caris
Berichten: 17
Lid geworden op: 11-03-2003 01:00
Locatie: melick

11-03-2003 11:17

Ik ben nieuw op dit board,althans ik volg het met regelmaat maar heb nooit de behoefte gehad om me in discussies te mengen,nouja bijna nooit.
Maar nu heb ik zelf een vraag waar ik niet uitkom.
Ik vis alweer een jaartje of 12 op karper en heb altijd zelf mijn mixen en boilies gemaakt
Nu heb ik in augustus 2002 25kg mix gekregen van iemand om eens te proberen er hoefde nix meer onder als de eitjes en koken drogen en vissen maar.
Wat wil nu het geval deze mix vangt als een trein,ik vis op een dressuurput in Duitsland waar een meer dan heel mooi bestand zit,ik heb er altijd al goed gevangen ten opzichte van de rest tenminste,maar sinds ik deze mix nu gebruik wordt ik door collega karpervissers die me altijd vriendelijk behandelde met de nek aangekeken,overigens niet zo raar want ik heb iedereen naar hause gevist.
Ik gebruik niets anders meer als deze mix.
Wat me echter dwars zit is dat ik zelf geen slechte mixen maakte en mijn vraag is dus deze,is het mogelijk dat een mix,welliswaar eentje waar nix meer bij hoeft echt boven andere mixen uitsteekt wat betreft vangkracht,ik heb er zelf nooit echt in gelooft maar zie het
nu anders en zoja ben je er van overtuigt dat een mix er boven uit steekt welke zijn deze dan.
Ik kan me voorstellen als je zelf een mix maakt die beter is je liever je mond houdt dus laten we het maar over bekende merken hebben.

Joop(fishing)Caris
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

11-03-2003 12:16

Ik ben zelf ook iemand die gewoon een mix draait zonder toevoegingen. Soya bloem, polenta en maismeel dan nog wat kokosmeel en het vangt als een trein.

Met azende groet,

Josse de Bruin.
Laatst gewijzigd door Josse de Bruin op 25-02-2004 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
Joop Caris
Berichten: 17
Lid geworden op: 11-03-2003 01:00
Locatie: melick

11-03-2003 19:17

In een keer komt er een prive bericht te voorschijn,weet helaas niet hoe je er op moet reageren,dus doe ik het hier maar.
Ik ben dus NIET opzoek naar een nieuwe mix Rico,zal gek zijn om een goed vangende mix te gaan vervangen,ik was alleen nieuwsgierig of er meer mensen zijn die ervaringen hebben met een wel heel goed vangende mix.
Josse er zat geen trouvit of vismeel in deze mix verwerkt hij is op basis van kruiden gemaakt,de reuk van de mix,en de boilie is te vergelijken met een soort knoflook geur,het is niet echt knoflook maar het komt dicht in de buurt,wat reuk betreft, smaak abseluut niet.
Ik ga niet beweren dat ik de mix ontdekt heb,wat heet hij is niet eens van mij,geblankt heb ik er ook al eens op alleen veel minder als toen ik hem nog niet gebruikte terwijl mijn voerstrategie en rigs en vis plaatsen hetzelfde zijn gebleven.
Mijn vraag blijft dus heeft iemand soort gelijke ervaringen ooit gehad.

Joop(fishing)Caris
Als ze me zoeken ben ik zeker niet aan het snoeken.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

11-03-2003 19:49

Goh, is Energy (rico) weer klantjes aan het werven onder de db-leden????
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-03-2003 19:51

Hier nog zo'n simpele ziel die met samenstellingen vis waar de Engelse bait iconen slap van liggen van het lachen.

Gewoon wat meel en ei...

Ik vis dan ook niet op super gedreseerd water, waar het vaak handig is om je te onderscheiden met iets speciaals.

En Joop, het aas is slechts een onderdeel in het complete scala dat bepaalt of jij gaat vangen. Je mix is in ieder geval in orde geweest toen je keer op keer met een glimlach auf wiedersehen tegen de Duitsers riep aan dat water...

Mazzel, Laurens
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

11-03-2003 19:56

Hier werden vissen gevangen op boillies die bestonden uit soya, polenta en maismeel, en geen andere zooi erbij. En er werd goed mee gevangen ook..

Naar mijn bescheiden mening is de stekkeuze 100.000x belangrijker dan het aas waarmee je vist.

mvg
stefan
Joop Caris
Berichten: 17
Lid geworden op: 11-03-2003 01:00
Locatie: melick

11-03-2003 20:43

Laurens,ik weet dat aas slechts een onderdeel is van het karpervissen opzich,geef het aller best vangende aas aan een slechte visser is het nog geen garantie dat hij goed vangt.
Stefan je hebt niet al te best gelezen er stond duidelijk dat de taktiek en de stekken hetzelfde waren alleen het aas was anders.
Ik weet dat de stek het allerbelangrijkste is en als je de keus heb om een goede stek te bemachtigen laat ik dat zeker niet achterwege
Het wordt anders op een circuit water waar de stekken ouderwets al voor aanvang van het seizoen zijn vastgelegt,en als buitenlander hang je daar toch een beetje aan de laatste tiet zullen we maar zeggen.
De plaatselijke karpervissers waren er al voor dat wij aankwamen en om hun niet tegen de haren in te strijken hebben we ons aangepast wat betreft stekken,rigs voerstrategie en aas is natuurlijk wat anders,in ons geval heeft het aas uiteindelijk de doorslag gegeven,hoewel het maar een onderdeel is.
Maar het lijkt er sterk op dat op deze mix fanatieker door de vis geaast wordt.
Zelfs de top 2 van het water gemiddeld goed voor allebij 1 onvrijwillig verblijf op de oever per 2 jaar kwamen respetiefelijk 2 en 3 maal op 2 maanden eruit,die Diutse kopjes had je moeten zien.
Een discussie over gewone mixen of speciaals is hier ook niet op zijn plaats,verder valt de prijs van deze mix ook reuze mee,gedraait komt het neer op 3,00 euro per kg.
Ik weet dat het goedkoper kan heb ze zelf altijd goedkoper gemaakt maar ook dat is het punt niet.
Heeft iemand ooit zulke situaties mee gemaakt.

Joop(fishing)Caris
Als ze me zoeken ben ik zeker niet aan het snoeken.
Rico Vielvoye
Berichten: 82
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

11-03-2003 21:42

Beste,

Waarom ik deze mail prive stuurde,is vanwegen dit soort opmerkingen.Ben blij dat (Kiron) me naam nog goed kan spellen,zolang dat nog goed gaat ben je me niet vergeten denk ik maar.

Goed om gelijk maar een reactie te geven op de vraag van Joop.
Wij gebruiken in de mixen attractors waarmee we een smaak en een geur direct aan de mixen toevoegen.
Wij hebben gemerkt dat het in sommige situaties uitschiet boven de normale mixen waaraan bijvoorbeeld flavours worden toegevoegd.
Hoe dat komt is moeilijk te zeggen ,wel denk ik dat het vaak te maken heb,met aan de ene kant de hoeveelheid flavour die gebruikt word op een mix ( Als het stinkt moet het goed zijn??? ),en aan de andere geven deze attractors een totaal andere smaak aan de boilie die zeker niet negatief werkt bij het opnemen ervan.
Proef bijvoorbeeld zelf eens het verschil,je zult merken dat er tussen deze twee een groot verschil zit.


ps,
Uiteraard is de stek en alles wat ermee samen gaat ook belangrijk voor het wel of niet vangen van de vis.


Voor zover.

MVG"
Rico
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

11-03-2003 21:47

Rico, hoe zou ik jouw en je gouden tijgernoten kunnen vergeten........:grin:

Kwam alleen vreemd over op mij, iemand stelt een vraag, en krijgt meteen een commercieel gericht privebericht..........

Maar nu weer verder on-topic.

Kiron
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

11-03-2003 21:55

een weer zinloze reactie van de heer kiron zaal. ga vissen, doet je deugd.

met raar bekeken groet
CC
Rico Vielvoye
Berichten: 82
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

11-03-2003 21:59

Nee toch maar niet.
mischien eens bij een andere disccussie

idem verder met deze topic.

MVG"
Rico
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

11-03-2003 23:10

Heb getwijfelt om aan deze discussie mee te doen om de reden dat de mix waar het hier(die van Joop tenminste)van mij komt.
Een commerciele link is dan door sommige mensen snel gelegt.
Verwijt me aub nu geen bij bedoelingen ik wil alleen wat uitleg geven.
De reden voor het ontwikkelen van deze mix stamt eigenlijk al uit mijn begin tijd van het karpervissen(en dat is al lang geleden) maar kreeg een goeie twee en een half jaar geleden echt gestalte door een stom toeval in de vijver van mijn ouders.
Ik ben al jaren een voorstander van kruiden omdat ik geloof dat hier een groot gebied van mogelijkheden ligt.
Je hebt nl. iets geheel anders waar met de juiste kruiden toch een enorme attractie van uitgaat,het probleem ligt als zo vaak in de juiste doseringen en die hebben we (tenminste we zijn er redelijk zeker van)gevonden.
De kruiden en de samenstelling van melen, die niet bepaalt in iedere boilie verwerkt worden,geven buiten de vorm van de boilie geen aanknopings punten meer voor onze vriend en hij zal als deze boilie goed wordt ingezet het wantrouwen van de vis iets wegnemen
De mix is dan ook ontwikkelt voor dressuur water(hij werkt wel op "maagdelijk" water,maar hier zie ik een wat simpelere mix niet onder doen voor deze mix,zeker als je stek keuze ook nog eens vrij is.
Het is dus echt geen mix die van een sukkelende karpervisser in een keer een topvisser maakt,daar komt meer bij kijken.
Hij helpt wel om je net iets meer te brengen op de wat moeielijkere wateren.
Verder kan ik er eigenlijk weinig meer over zeggen zonder verweten te worden dat ik commercieel bezig ben(wat dus niet de bedoeling was).
En Joop ik zeg toch niet wat er in zit jongen al zeur je nog zo lang :razz:
En nee je krijgt ook geen mix kado :grin:
Tight lines,
Wil

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wil Jeurninck op 2003-03-11 23:17 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wil Jeurninck op 2003-03-11 23:18 ]</font>
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

12-03-2003 09:03

Do,

Mijn postings hadden wel degelijk rechtstreeks verband met de lopende discussie, alhoewel ze niet over het initiele onderwerp gingen. Dat valt niet van jouw posting niet te zeggen.

Zinloos is mijn posting zeker niet, want ik denk niet dat het board bedoelt is om ongevraagd commerciele activiteiten te ontplooien via prive berichten. Jouw reactie is dan ook erg voorspelbaar omdat jij het nogal hoog op hebt met Energy/Rico. Blijkbaar voel je jezelf ook aangesproken/aangevallen.

Do, wij hebben ook al eens "woorden" gehad op de MSN, en ik heb je dus niet zonder reden geblockt. De uitnodig staat nog steeds en ik wil je best mijn adres doen toekomen door middel van een privebericht. Woordelijk iemand aanvallen kan iedereen, maar..............................

Met uitnodigende groet,
Kiron
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

12-03-2003 17:12

Ik verkies al veel langer 'natuurlijke' poeders en kruiden boven flavours, en het is ook al heel lang bekend dat kruiden erg goed kunnen werken, soms zelfs beter als synthetische flavours.

Of zie ik dit nu totaal verkeerd?

En het verschil, flavours 'ruiken', krudien ruiken niet alleen, ze 'smaken' ook nog eens

Groetjes, Sjoerd
Joop Caris
Berichten: 17
Lid geworden op: 11-03-2003 01:00
Locatie: melick

12-03-2003 18:39

Kiron,
Het is niet de bedoeling dat deze discussie op ruzie uitloopt.
Het sturen van een prive bericht door Rico vond ik op zich niet erg wist alleen niet hoe je zulk bericht beantwoord dus heb ik het hier maar gedaan.
Hij mag aanbieden wat hij wil als ik het koop ligt tenslotte toch aan mij of niet soms.

Sjoerd,je ziet het niet verkeert alleen de combinatie van kruiden is nogal moeilijk er hiermee bedoel ik dat je ook echt verschil in vangsten merkt
Als ze me zoeken ben ik zeker niet aan het snoeken.
hans veugen
Berichten: 2
Lid geworden op: 13-03-2003 01:00
Locatie: beegden

13-03-2003 14:06

Jopie jongen van je geloof gevallen.
Je was toch zo overtuigt van je eigen mixen.
Nu toch ook overtuigt gebruiker van de Predator mix?
Viel bijna van mijn stoel toen ik je bericht zag hahahahaha.
Ik heb je tochal vorig jaar juli gezegt dat je die eens moest proberen en dat hij je zou bevallen.
Probeer trouwens voor de zomermaanden de knoflook flavour van Wil er onder te draaien je weet niet wat je overkomt.
Wel vervelend dat die slager weer gelijk had of niet Joop.

Groetjes uit Beegden.
Joop Caris
Berichten: 17
Lid geworden op: 11-03-2003 01:00
Locatie: melick

13-03-2003 19:19

Hans jij op een forum ? wie is nu van zijn geloof gevallen.
Ja ja je hebt gelijk,wou het eerst ook niet geloven maar die 25kg die ik van wil gekregen heb waren wel erg overtuigent
Toch had en heb ik nog steeds het gevoel dat ik min of meer een proefkonijn was
Ben nu dus inderdaad een fanatieke predator gebruiker heb zelfs net nog 75kg bestelt.
zal trouwens die knoflook eens gaan proberen
En zeker ik vind het ZEER vervelend dat hij weer eens gelijk had
hoop dat hij dit niet leest krijg ik straks misschien niets meer.
ben je trouwens al aan het vissen of zit je nog achter het andere geslacht aan.

Joop(fishing)Caris
Als ze me zoeken ben ik zeker niet aan het snoeken.
HansPeter van Ee

13-03-2003 19:38

Heren

Ik werk dagelijks met smaak- en geurstoffen, en heb verschillende smaken en geuren bij verschillende dieren getest zoals honden, katten, ratten en vogels.
Mij valt in ieder geval op dat ook dieren een voorkeur van smaak hebben.
Zo ken ik een kat die eet sinasappel(slechts 1 van de vele voorbeelden) waar anderen katten dit zeker niet zullen eten.
Karpervissers die denken dat een bepaalde smaak geen extra vissen KAN opleveren zijn ziende blind....

met de mellow-cheese groeten

HPE
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

14-03-2003 10:19

Naar nog even te hebben nagedacht denk ik dat foenegriek door je mix is verwerkt ik zelf vind de geur op maggi lijken. Misschien dat dat het was Joop.

MVG Josse

P.S. met de mix die ik beschrijf heb ik dus ook zeer goed gevangen en beter gevangen dan op andere boillies.
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

14-03-2003 10:35

Helaas Josse fenugriek zit er niet in,hoewel het een heel goed ingredient is.
Fenugriek is in feite een eetlustopwekker die zelfs door artsen aan patienten wordt uitgeschreven.
Het heeft enigszins een bittere smaak die door vooral grotere vissen gewaardeerd wordt.
Het wordt door wedstrijd vissers wel eens verwerkt onder hun lokvoer.
Het beste komt het tot zijn recht in een mix met wat zwaardere(lees voedzamere)meelsoorten in een toevoeging tussen de 10% en de 15%.
Let wel op dat de kleur van het meel geel/groen is,een andere kleur niet accepteren daar dat vaak wijst op niet meer vers zijn.
Ik maak de mix zelf dus daarom weet ik dat het er niet in zit.
Wat niet wegneemt dat het een goed ingredient is.

Wil
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

14-03-2003 11:17

Beste mensen,

Ben ik nou echt de enige die het gevoel heeft midden in een sluw/subtiel, desalniettemin doorzichtig opgezette reclamecampagne voor een bepaald mixmerk te zijn beland i.p.v. een onschuldige discussie tusssen een paar "gewone" karpervissers die elkaar op een bijna romantische wijze na lange tijd weer tegenkomen op het prachtige medium "Carpboard"?????????
Met wantrouwige groet,

John
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-03-2003 13:02

Nee niet de enige John. Deze simpele ziel voelde toch ook al nattigheid.

Kees
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

14-03-2003 13:21

John,ik heb alles nog eens op mijn gemak door gelezen en kan je denkwijze wel volgen.
Ik kan echter niet voorkomen dat er dingen op het board gezegt worden,wil ik ook helemaal niet(echt gelukkig er mee zijn is iets anders).
Het voordeel wat er nog is dat er geen tel.nr. of email adressen worden gegeven(en gelukkig weet niemand waar ik woon).
Als er meer mensen er zo over denken als John en Kees heb ik nog liever dat deze topic verwijdert wordt,ik zelf zal er in ieder geval niet meer aan deel nemen.
Als er iemand aan zo'n topic begint en er wordt op gereageerd is er altijd het gevaar dat mensen gaan denken zoals jullie(vaak niet ten onrechte).
Ik ben echter al langer actief op het board en nog langer met het maken/verkopen van mixen,je zult mijnerzijds ook geen enkele link vinden tussen deze beide in mijn geplaatse reactie's of topics.
Ik hoef ook niet te leven van de karper visserij en vind persoonlijk dat commercie en ontspanning(wat dit forum voor mij is)gescheiden moeten blijven.
Ik hoop dat jullie me het voordeel van de twijfel geven want helemaal lekker voel ik me er niet bij,vind het jammer dat er zo gereageerd wordt(dit is geen verwijt naar jullie toe)
Was misschien van het begin aan verstandiger geweest om aan deze topic niet deel te nemen,maar als het over aas gaat is de verleiding zo groot,in dit geval te groot.

Tight lines,
Wil
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-03-2003 14:24

Jou uit je eerdere reacties kennende gaf ik je al het voordeel van de twijfel Wil. Van de andere mannen was ik minder zeker. :???:

Overigens ben ik niet geheel ongeinteresseerd om te vernemen dat een product zich positief onderscheid. Bovendien ben ik karpervisser genoeg om daarvan de waarde in te kunnen schatten. :roll:

Groeten, Kees
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

14-03-2003 15:59

Ik van hetzelfde laken een pak Wil!

Ik vond het op z'n zachtst gezegd een wat "ongeloofwaardig" verhaal, waarmee ik niet wil zeggen dat ik niet geloof in de waarde/werking die een uigekiende mix met zich mee zou kunnen brengen.

De manier waarop het e.e.a. echter wordt gebracht is er een waarmee een hoop goedwillende (jonge) karpervissers over de streep zullen worden getrokken en of DIT dan de manier is mag je op z'n minst betwijfelen.
Zeker die jongens/meisjes die aangewezen zijn op hun "dressuur/thuiswatertje" zullen maar al te graag € 3,- (hoezo goedkoop voor iemand die het van een klein zakcentje moet bekostigen?) uitgeven om eindelijk z'n visje te kunnen vangen.

Totdat jij je erin ging mengen vertrouwde ik het hele verhaal voor geen meter. Dit was ook de reden dat ik het jammer vond dat jij je posting opende met de mededeling dat het "jouw mix" betrof. Al begrijp ik dat het moeilijk voor je was om je buiten de discussie te houden. Het hele gebeuren begon wel weer ineens geloofwaardiger te worden.
Als dan................................................ene hans veugen z'n opwachting maakt en ik opeens een "Pinokkio" achtige gestalte voor me zie die een reusachtige houten/wassen lange neus met zich mee moet torsen.
Met zelf samengestelde groet,

John



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2003-03-14 17:39 ]</font>